Toon posts:

[Vodafone] Voorwaarden veranderen bij contractverlenging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:59
het irriteert me al jaren bij vodafone maar voor het eerst heb ik er echt last van dat m'n nieuwe abonnement eerder ingaat dan dat mijn oude abo afloopt.

ik had 'onbeperkt' zorgeloos internet bundel bij mijn 1 jarige contract die 7 juli afloopt.
nou sluit ik een nieuw 2 jarig abo af en die is dus deze week al ingegaan met een 1GB datalimiet.

zo jatten ze dus ruim een maand onbeperkt internet en heb ik dus eigenlijk een contract van 2 jaar en 1 maand.
kan dat zomaar?

een schandaal is 't...

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

je kan toch aangeven wanneer je nieuwe abo in moet gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webjunkie
niet bij verlengen.
dat is alleen als je overstapt op een ander provider.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Waarom verleng je je abo dan al zo ver van te voren?

Zelf verleng ik nooit, ik laat mijn sim-only abo gewoon stilzwijgend verlengen. Geen gezeik en een stuk goedkoper :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 198256

Dat staat in de algemene voorwaarden. Wijzigingen worden per direct doorgevoerd, behalve als je van abo met toestel overgaat naar sim-only. Dan worden de wijzigingen per einddatum contract doorgevoerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 22:42

freddyathlon

McLaren Mercedes

Kwestie van even goed lezen inderdaad;

Jij kiest voor de algemene voorwaarden en hiermee dus voor directe omzetting naar je nieuwe tariefplan. Dat heeft niks met jatten te maken, maar puur met jouw handtekening.

Vodafone verplicht je niet tot verlengen, hier kies je zelf voor.

Als jij onbeperkt (wat het ook niet echt was) internet wilde houden, had je je abo door moeten laten lopen zonder wijziging door te voeren.

Over de datalimieten zijn al een aantal topics, dus misschien op deze een slotje plaatsen?

Apple iPhone 14 Pro Max  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zelfde hier. Geen probleem maar wat ik vervelend vind is dat mijn 'gespaarde' te goed is verdwenen maar daarvoor heb ik gelukkig compensatie ontvangen van Vodafone :)

XXXVI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webjunkie
Erkens schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:17:
Waarom verleng je je abo dan al zo ver van te voren?
ivm het binnenkort waarschijnlijk duurder wordende mobiele internet.
Zelf verleng ik nooit, ik laat mijn sim-only abo gewoon stilzwijgend verlengen. Geen gezeik en een stuk goedkoper :Y)
dat is een beetje dom.
ik kreeg bij verlengen van m'n sim-only abo's vaak nog extra korting, of een gratis telefoon, of een aantal maanden gratis internet.
je moet nooit stilzwijgend laten verlengen.

het gaat mij erom dat ik verleden jaar een contract voor een jaar heb afgesloten.
niet voor 11 maanden.
dat contract verleng ik.
sowieso al belachelijk dat ik dan een ander (lees: nieuw) contract krijg, met andere voorwaarden.

dat is niet verlengen, dat is een nieuw contract en bij nieuwe contracten krijg je hogere kortingen.
en idd helemaal belachelijk dat je je gespaarde tegoed ook nog 's kwijt raakt.

maar ja, niets aan te doen.
overstappen naar een andere provider heeft ook geen zin.
of je nou door de kat of door de hond gebeten wordt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webjunkie
Anoniem: 198256 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:26:
Dat staat in de algemene voorwaarden. Wijzigingen worden per direct doorgevoerd, behalve als je van abo met toestel overgaat naar sim-only. Dan worden de wijzigingen per einddatum contract doorgevoerd.
da's wel vreemd.
wat is er dan zo speciaal aan over gaan van abo met toestel naar sim-only?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:10
Bekijk het eens langs de andere kant. Als je naar n goedkoper abonnement toegaat, heb je dat voordeel ook gelijk. Jatwerk kan je het dus niet noemen.

Mijn portfolio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:10

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik had hetzelfde gevoel, maar dan echt puur op de ingangsdatum. Mijn abonnement zou aflopen per 1 juli 2011 en heb verlengd in april. Ingangsdatum was dus ook meteen in april.

Ik had nog ongebruikte belminuten staan en deze waren ook verdwenen.

1 belletje naar de klantenservice en ze konden mijn oude contract helaas niet meer terugzetten, maar ik kreeg wel een compensatie van 500 belminuten (overigens iets meer dan het aantal belminuten dat ik had staan).

A met al tevreden met deze service.

[Voor 4% gewijzigd door WhateverSuitsU op 03-06-2011 16:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 198256

Webjunkie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:13:
[...]

da's wel vreemd.
wat is er dan zo speciaal aan over gaan van abo met toestel naar sim-only?
De maandelijkse kosten zijn lager;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo grappig he, niemand leest ooit ook maar ergens de voorwaarden van en zodra ze met het resultaat geconfronteerd worden beginnen ze direct te jammeren dat het diefstal is.
Pech gehad, voortaan je beter inlezen en voorbereiden, dan had je dit gewoon geweten. Jij gaat een contract aan voor een jaar, een extra service hierbij is dat je een x aantal maanden van te voren kan verlengen, dat betekent gewoon dat die x aantal maanden die je nog uit moet zitten gewoon bij je nieuwe abonnement gevoegd worden. Je had zelf kunnen kiezen om pas later te verlengen, dat deed je niet, eigen keuze dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:42

Bullet NL

Eigen Wijs

Webjunkie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:08:
]
het gaat mij erom dat ik verleden jaar een contract voor een jaar heb afgesloten.
niet voor 11 maanden.
dat contract verleng ik.
sowieso al belachelijk dat ik dan een ander (lees: nieuw) contract krijg, met andere voorwaarden.
Nee, dit is helemaal niet belachelijk. Jij bent tijdens het afsluiten van je eerste contract deze verbinding aangegaan onder bepaalde voorwaarden. Deze kunnen worden gewijzigd. De naam contract verlenging is eigenlijk ook niet helemaal juist. Een contract verlenging in de GSM-wereld is niets anders dan een nieuw contract voor bestaande klanten. Je hebt dan ook automatisch te maken met de op dit moment geldende voorwaarden. Bovendien staat in de voorwaarden dat een contract verlenging in gaat op moment dat je het afsluit, tenzij je hem op de einddatum van je "oude" contract laat zetten.
dat is niet verlengen, dat is een nieuw contract en bij nieuwe contracten krijg je hogere kortingen.
en idd helemaal belachelijk dat je je gespaarde tegoed ook nog 's kwijt raakt.

maar ja, niets aan te doen.
overstappen naar een andere provider heeft ook geen zin.
of je nou door de kat of door de hond gebeten wordt...
Nogmaals, het staat in de voorwaarden dat jij je gespaarde tegoeden kwijt raakt bij een contractverlenging.

Titel aangepast, laat dit geen flame/rant topic richting providers worden, discussie over het veranderen van de voorwaarden is prima.

[Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 03-06-2011 22:02]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webjunkie
ik snap dat het in de voorwaarden staat, maar ze kunnen wel van alles in de voorwaarden zetten.

als je als vrouw een contract tekent bij een nieuwe werkgever dat je niet binnen x jaar zwanger wordt, staat dat ook in de voorwaarden maar dat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.

bij vodafone (en andere providers) spreken ze over verlengen.
dat is het dus niet en dus misleiding van de consument.

en wie o wie leest de komplete voorwaarden nou.
als je dat zou doen voor elk apparaat of dienst dat je gebruikt dan kan je je bed wel op marktplaats zetten.
geen tijd meer om te slapen dan ;)

en trouwens, ik had al gezegd dat ik wist dat ze dit deden.
't is niet m'n eerste mobiele abo..
het lezen van de voorwaarden had dus geen nieuwe info opgeleverd.

[Voor 12% gewijzigd door Webjunkie op 03-06-2011 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Webjunkie schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:06:
ik snap dat het in de voorwaarden staat, maar ze kunnen wel van alles in de voorwaarden zetten.

als je als vrouw een contract tekent bij een nieuwe werkgever dat je niet binnen x jaar zwanger wordt, staat dat ook in de voorwaarden maar dat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is.
Nee, de wet staat boven de voorwaarden. Echter is er geen enkele wet die tegen deze voorwaarden is.
bij vodafone (en andere providers) spreken ze over verlengen.
dat is het dus niet en dus misleiding van de consument.
Nee, want ze geven heel duidelijk aan hoe het in z'n werk gaat.
en wie o wie leest de komplete voorwaarden nou.
Euh? Ik mag hopen dat iedereen wel zo intelligent is. Of ben jij zo'n figuur die alles tekent en achteraf pas eens gaat lezen wat hij tekent? Ik lees alle voorwaarden door van financiele diensten die boven een bepaald bedrag uit komen of boven een bepaalde looptijd. Als ik ergens een jaar of twee jaar aan vast zit waar ik een X bedrag per maand voor betaal wil ik de voorwaarden wel weten ja.
als je dat zou doen voor elk apparaat of dienst dat je gebruikt dan kan je je bed wel op marktplaats zetten.
geen tijd meer om te slapen dan ;)
Dan moet je eens sneller leren lezen. Wat een gelul zeg. Anders moet je misschien minder dingen kopen en minder diensten afsluiten? Hoe vaak per dag sluit jij een dienst af? Hoe vaak per dag doe jij grote aankopen?
en trouwens, ik had al gezegd dat ik wist dat ze dit deden.
't is niet m'n eerste mobiele abo..
het lezen van de voorwaarden had dus geen nieuwe info opgeleverd.
Wat zeur je dan? Je weet hoe het loopt, doet het alsnog en gaat dan zeuren over diefstal? Get real.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
het is eigenlijk hartstikke logisch wat hij zegt. je neemt een abonnement en daar hoort een contract bij wat een jaar duurt. als ik eerder wil ontbinden dan kan dat niet want ik heb voor een jaar getekend. andersom zou dat dan toch ook moeten gelden? dan kan je het nog in je voorwaarden opnemen, maar het contract staat voor 1 jaar. niet meer en niet minder. wordt het dus eerder beeindigd zonder dat daar een geldige reden voor is (verlengen is dat dus echt niet. het heet verlengen oftewel bijplakken en niet in plaats van.) dan valt dat dus onder contractbreuk denk ik zo? dit is weer zo’n typisch gevalletje waar de consument in hun ... ge... wordt. dit werkt namelijk alleen als je van goedkoop naar duur gaat en niet andersom oftewel maximaal geld vangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is absoluut geen contractbreuk simpelweg omdat er vanuit beide partijen een akkoord is. Het staat keurig aangegeven dat jij bij een verlening er mee akkoord gaat dat je nieuwe contract per direct in gaat en de huidige termijn van je contact bij de nieuwe wordt opgeteld. Jij gaat hier mee akkoord en Vodafone doet dat ook.

Het is dan ook gelul dat de consument hierbij in het nadeel zit, niemand verplicht jou om te verlengen, je kan ook keurig je termijn uitzitten en dan verlengen. Ook als je naar een goedkoper abonnement gaat werkt dit gewoon prima.

Ga je eens verdiepen in dit soort zaken, onzinnig gezeur met allerlei juridische termen zonder dat je überhaupt weet wat het betekent slaat nergens op. Met contractbreuk gaan leuren is al helemaal onzin. Lees gewoon wat je tekent, dan heb je al deze problemen niet.

• Webjunkie
je toon doet voorkomen alsof je je persoonlijk aangevallen voelt, tsurani.
geen idee waarom.

het maakt de discussie iig vervelend.

d'r mag een slotje op.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen, alleen dit soort topics komen veel vaker voor waarbij mensen zelf gewoon een stomme fout hebben gemaakt en iets getekend hebben zonder het te lezen en dan daarna allerlei bedrijven gaan beschuldigen van diefstal of contractbreuk zonder enige onderbouwing.

Het is heel simpel, lees wat je tekent en zoek uit hoe het in elkaar steekt. Als je het niet snapt zorg dan dat je het uitgelegd krijgt voordat je tekent, niet pas daarna.

• Webjunkie
het gaat hier niet om domme fouten of verkeerd lezen.
het gaat er om dat ik het niet eens ben met de voorwaarden van alle providers die dit doen.
maar aangezien ik niet terug wil naar het gebruik van een postduif ben ik verplicht er toch mee in te stemmen.

dat is mijn mening.

jouw mening is dat je het wel eens bent met die voorwaarden.

woorden die jij gebruikt zoals gelul en gezeur en twijfel over iemands intelligentie omdat diegene jouw mening niet deelt zijn dan niet op z'n plaats.

je argument het is geschreven dus is het zo doet nogal religieus aan.
en je verbeten verdediging van die voorwaarden ook..

de voorwaarden zijn geschreven door mensen en kunnen ook veranderd worden door mensen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Neehoor. Ik doe dat ook. Scheelt me het afbetalen van een telefoon en ik heb geen internet met datalimiet.
ik kreeg bij verlengen van m'n sim-only abo's vaak nog extra korting, of een gratis telefoon, of een aantal maanden gratis internet.
Ja, dat is dus geen SIM-only he.

Overigens "verleng" je helemaal niet stilzwijgend. Je hebt in de eerste instantie een contract waarin je afspreekt een bepaalde tijd lang abonnementskosten te betalen. Daarna is je abo gewoon zonder contract en maandelijks opzegbaar. Mocht je dus toch een nieuwe telefoon op afbetaling hebben, kun je alsnog een nieuw contract afsluiten.

[Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 04-06-2011 06:17]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
(Bijna) niemand leest dergelijke voorwaarde.

Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat ze het zo doen, en wens te betwijfelen of het wel mag. Je hebt immers een contract voor één jaar, dat moeten ze (en jij) uitdienen onder die voorwaarde. Zekers als je er als consument op achteruit gaat.

Ik weet niet hoe het bij vodafone is, maar is het niet zo dat de 1GB limiet vooral de snelheid is en dat je daarna traag inet hebt?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:42

Bullet NL

Eigen Wijs

laten we het inhoudelijk houden, deze discussie kan prima gevoerd worden zonder termen als dom, zeurt, gelul oid. De eerste die vanaf nu een ander beschuldigt van iets dergelijk kan het 2 weken zonder GoT doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Webjunkie schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 05:55:
het gaat hier niet om domme fouten of verkeerd lezen.
het gaat er om dat ik het niet eens ben met de voorwaarden van alle providers die dit doen.
maar aangezien ik niet terug wil naar het gebruik van een postduif ben ik verplicht er toch mee in te stemmen.
Nee dat ben je niet. Als je eerder wilt verlengen wel, niemand zegt echter dat je niet de dag voordat je contract afloopt naar de winkel mag gaan om te verlengen.
je argument het is geschreven dus is het zo doet nogal religieus aan.
en je verbeten verdediging van die voorwaarden ook..

de voorwaarden zijn geschreven door mensen en kunnen ook veranderd worden door mensen.
De voorwaarden zullen niet veranderd worden omdat jij het er niet mee eens bent. Het heeft ook niks met religieus te maken. Die voorwaarden zitten gewoon eerlijk in elkaar, je kan er ook prima omheen werken door gewoon na het aflopen van je abonnement te verlengen. Mjin abonnement heb ik pas 14 dagen nadat hij afliep verlengt omdat toen mijn toestel er pas was, dat ging ook prima en was in 5 minuten geregeld.

Als jij de voorwaarden had gelezen dan had je geweten dat de verlenging direct in zou gaan. Als je dit niet had gewild had je niet direct moeten verlengen maar nadat je abonnement afliep. Dit wilde je niet omdat mogelijk het internet dan duurder zou zijn of slechtere voorwaarden zou hebben. Dan moet je accepteren dat je een maand eerder overstapt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 22:42

freddyathlon

McLaren Mercedes

Kevinp schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 06:37:
(Bijna) niemand leest dergelijke voorwaarde.

Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat ze het zo doen, en wens te betwijfelen of het wel mag. Je hebt immers een contract voor één jaar, dat moeten ze (en jij) uitdienen onder die voorwaarde. Zekers als je er als consument op achteruit gaat.

Ik weet niet hoe het bij vodafone is, maar is het niet zo dat de 1GB limiet vooral de snelheid is en dat je daarna traag inet hebt?
Of het nu mag of niet? Ga je daar druk over maken?
Dan moeten de providers gewoon stoppen met de mogelijkheid om eerder te kunnen verlengen. Dan zijn we in een klap van dit gezeur af.

De provider biedt jou uit service de mogelijkheid eerder te verlengen, maar vraagt aan jou ook eerder akkoord te gaan met de nieuwe tarieven, voorwaarden enz.

En nee, als antwoord op je laatste vraag; je krijgt geen tragere verbinding, je betaalt gewoon erna per zoveel MB, of je koopt voor € 10,- weer een GB extra.

Denk verder niet dat dit topic echt een goede discussie gaat krijgen... De meningen zijn te verschillend en je krijgt hierdoor alleen maar woordenwisselingen. Slotje erop?

[Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 06-06-2011 12:47. Reden: Verzoekje geplaatst]

Apple iPhone 14 Pro Max  Macbook Air M1 2020 ○ Renault Clio Limited Edition 2019 ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 14:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Het mag wel. Het probleem is dat je het niet gelezen hebt, dat had je wel moeten doen helaas.

Wat eventueel wel een punt is, is het wegmoffelen van allerlei dingen in algemene voorwaarden, die spontaan veranderen op het moment dat je je contract "verlengt".

Telfort maakt zich hier o.a. schuldig aan: in de AVW staat dat je betaalt per minuut (ook buiten de bundel; tikt lekker aan, een seconde voicemail en je bent weer 25 cent verder). Echter, voor de verlenging "maakte je gebruik van" hun oude voorwaarden, die dus spontaan veranderen en waarbij op de overeenkomst niet expliciet staat voor welke versie je tekent (de tekendatum wordt daarvoor aangehouden, alsmede een lijst met 6 versies van AVW die je op hun site terugvindt).

Dat vind ik wel op het randje van wat zou mogen, maar hoe Vodafone het doet in principe niet. Of het heel netjes is om tegoeden te laten vervallen is een tweede, maargoed, iedere telco doet het, en aan de andere kant moet men er ook rekening mee houden dat er verschillende inkoopkortingen gelden voor de verschillende abonnementsvormen. Een duidelijk voorbeeld is prepaid: de beltarieven en buitenlandtarieven zijn een stuk hoger, maar dat komt ook doordat je bij het opwaarderen 20 euro koopt en 10 euro gratis krijgt. Dat is dus de reden dat dat soort tegoeden vervallen.

Maargoed, dit gebeurt je vast geen tweede keer gok ik (zoals ook bij mij en Telfort, naast dat ik in het buitenland vaak niet bereikbaar was en dat in NL dataverkeer vaak niet werkte was dat wel de reden om daar weg te gaan :P).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee