Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:43
Beste tweakers,

deze maand heb ik opslag gekregen enkel is het mij onduidelijk hoe het zit met mijn vakantiegeld. Dit staat in de CAO heb ik mij laten vertellen, heb deze online nergens kunnen vinden O-)

Ik ontvang 8% over het jaarsalaris (zoals bij velen).

Over welke periode ontvang je vakantiegeld? Ontvang ik dit over mijn nieuwe salaris?

Ik hoor graag, alvast bedankt!

Gr. Roy

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

royduin schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:05:
Beste tweakers,

deze maand heb ik opslag gekregen enkel is het mij onduidelijk hoe het zit met mijn vakantiegeld. Dit staat in de CAO heb ik mij laten vertellen, heb deze online nergens kunnen vinden O-)

Ik ontvang 8% over het jaarsalaris (zoals bij velen).

Over welke periode ontvang je vakantiegeld? Ontvang ik dit over mijn nieuwe salaris?

Ik hoor graag, alvast bedankt!

Gr. Roy
Afgelopen mei heb je het vakantiegeld gekregen over wat je afgelopen jaar hebt verdient. Die 8% wordt dus berekend over je afgelopen jaar gewerkte uren. Volgend jaar krijg je dus de 8% van wat je dit jaar hebt verdient.

Dat is ook logisch want de jaaropgaaf komt rond februari. Als het niet klopt kun je het dan nog wijzigen en met het definitieve bedrag kan dan het vakantiegeld berekend worden.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

iedere maand wordt er 8% van je bruto salaris gereserveerd voor vakantiegeld. Dus nee dat krijge je niet over je laatste salaris.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Naar rato idd.

Tenzij anders in cao opgenomen, maarvdat heb ik nog niet gezien...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

idd 8% van het vaste salaris per maand over de afgelopen 12 maanden.

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:43
Top! Duidelijk, bedankt voor de reactie's!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:14
Bovenstaande hoeft niet... er zijn ook veel bedrijven waar je je vakantiegeld in mei krijgt, maar geld voor de periode jan-dec.
Op het moment dat je dus na 1 juni weggaat, zul je dan een deel van je vakantiegeld moeten terugbetalen (verrekend met je laatste salaris, alsmede het "tekort" aan vakantiedagen wat je dan nog nodig hebt.
Als je dan halverwege het jaar een loonsverhoging krijgt, zal je dat vakantie geld in dec/jan extra gestort moeten krijgen.

Het is dus zaak om er achter te komen over welke periode jij je vakantiegeld hebt gekregen.

Life is what happens while you're busy making other plans

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik krijg in juni vakantiegeld over januari 2011 t/m december 2011. Krijg ik in juli een loonsverhoging, dan komt later in het jaar nog een correctie?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Yep, zo werkt het bij mijn werkgever in ieder geval wel. Het vakantiegeld gaat bij ons altijd over het huidige jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Railgunner op 07-06-2011 12:07 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 18:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij ons wordt vakantiegeld per maand gereserveerd.
Op mijn loonstrookje staat dus ook het opgebouwde vakantiegeld. Dat komt neer op wat anderen "naar rato" noemen.

Dividend for Starters

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je vakantiegeld staat als het goed is elke maand op je loonstrookje en is 8 procent van die maand en elke maand een oplopend bedrag tot je het uitgekeerd krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:19
Testert schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:01:
Ik krijg in juni vakantiegeld over januari 2011 t/m december 2011. Krijg ik in juli een loonsverhoging, dan komt later in het jaar nog een correctie?
Als je bij dezelfde werkgever zit als ik -> in december resterende vakantiegeld over het verschil.
Pagina: 1