Toon posts:

Ervaringen met stille waterkoelingpompen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chad Chubatcha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01 22:44
Ik ben op zoek naar een zo stil mogelijk waterkoelingpomp. Na veel op onder andere forums te hebben gezocht, kom ik tot de conclusie dat hier de meningen sterk over verschillen. Daarom hoor ik graag ervaringen van waterkoelende tweakers over hun pomp en of die wel of niet stil is.
Ik heb het volgende lijstje van pompen in overweging, maar ik heb nog geen keuze kunnen maken:Het pompje zal door een 360rad, 2 resevoirs en 3 waterblokken moeten pompen. De performance van de pomp is belangrijk, maar het geluidsniveau is daarentegen van groter belang. Ik geef de voorkeur aan componenten die 5 graden warmer zijn, in combinatie met een stille pomp, dan een luidruchtige pomp met wat betere prestaties.

Alvast bedankt voor het advies!

Radio! | Fuji X100S | 2x Fuji X-E1 | Samyang 12mm f/2.0 | Fujinon 18-55mm f/2.8-4.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 318843

Ik heb de Eheim 1048, hij staat onder mijn bureau op de grond. Als ik de pc in "sleep" zet (net gedaan) valt alles stil maar de pomp draait door, onhoorbaar, na 1,5 jaar gebruik.
Als ik op de grond ga liggen bij de pomp hoor ik hem wel.
Maar ik geloof dat deze pomp niet veel druk op kan bouwen, of hij jouw systeem aan kan weet ik niet. Ik heb maar één waterblok.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 03-06-2011 14:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 15:42

Blord

Hello Kitty !

Ik heb ook de Eheim 1048 pomp. De rotor om de keramieke as kan ratelen. Deze kun je oplossen door wat telfon tape op de rotor te wikkelen. In gebruik is de pomp heel stil mits het geisoleerd is van de kast. Het trilt wel behoorlijk, dit voel je maar het is vrijwel niet hoorbaar.

De pomp draait nu bijna 8 jaar dagelijks non-stop. Daardoor heb ik geen ervaringen met andere pompen, de Eheim doet het nog goed.

De pomp had geen problemen met 3 waterblokken ( CPU, chipset en GPU ). Tegenwoordig heb ik alleen maar een high-pressure CPU waterblok.

[Voor 14% gewijzigd door Blord op 06-06-2011 00:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 00:49
Ik draai zelf met een Swiftech D5-MCP655 met EK Top en die hoor ik helemaal niet.
Heb hem geloof ik op de laagste stand staan hier.

[Voor 11% gewijzigd door Verderf op 07-06-2011 16:39]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:03

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik heb zowel d5's als een mcp355 gehad, maken allemaal lawaai. Als je echte stilte wilt, en toch performance. Ga voor de swiftech mcp35X die kan je via pwm regelen, op 20% in een gesloten kast is ie op 10cm van de kast onhoorbaar.

Bij mij gaat ie door 2 rads en 3 blocken, werkt perfect!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee