Toon posts:

Harmony afstandsbediening mag PC niet uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 23:59
Ik heb al een paar jaar een Logitech Harmony afstandsbediening. Ik kan iedereen aanraden er een aan te schaffen. Weg met die berg afstandsbedieningen op tafel en meestal werkt het 100%. Ik ben nu echter op zoek naar een instelling die ik niet kan vinden. Ik hoop dat iemand anders er al ervaring mee heeft.

Ik heb sinds kort een paar veranderingen doorgevoerd in huis. De losse server en het losse mediacentre heb ik nu in 1 apparaat verenigd met de zuinige Intel i3 2100T als basis. De PC moet dan ook aan blijven staan voor het servergedeelte. Helaas wringt daar de schoen. In iedere activiteit zit standaard eerst het aanzetten van de PC, wat bij mij dus resulteert in uitzetten, daar de PC als aanstond.

Wanneer ik de PC als apparaat verwijder, dan kan ik MCE niet meer bedienen. Wie heeft hier al ervaring mee? En was het op te lossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 15:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hans,

Allereerst, heb je op het forum gezocht? Er is namelijk een groot Harmony topic. Ten tweede, wat zei de helpdesk (die is namelijk echt heel goed van hun), toen je hun belde met deze vraag?

Wat heb je verder exact zelf geprobeerd met de harmony software (als ik me niet vergis, moet je bij het apparaat zelf kijken, en instellen dat de harmony het apparaat niet uit of aan mag zetten...)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
Sparhawk schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:45:
Hans,

Allereerst, heb je op het forum gezocht? Er is namelijk een groot Harmony topic. Ten tweede, wat zei de helpdesk (die is namelijk echt heel goed van hun), toen je hun belde met deze vraag?

Wat heb je verder exact zelf geprobeerd met de harmony software (als ik me niet vergis, moet je bij het apparaat zelf kijken, en instellen dat de harmony het apparaat niet uit of aan mag zetten...)
Ik heb het forum doorzocht met de zoekoptie van het forum. Het topic is namelijk zeer groot en het zou zoeken worden naar een speld in een hooiberg. Verder heb ik op Google gezocht, maar niets kunnen vinden. Ik denk dat de woorden waarop ik moet zoeken naar een antwoord te algemeen zijn en te vaak samen voorkomen. De helpdesk heb ik nog niet gebeld, dat is uiteraard altijd een optie. Al vraag ik me wel af hoelang men blijft ondersteunen, want mijn afstandsbediening is al even niet meer te koop (585)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
Je kunt toch in je software elke activiteit even ingaan en de pc uit/aan weghalen. Heb je wel in de software gekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Hans C schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:52:
[...]

Ik heb het forum doorzocht met de zoekoptie van het forum. Het topic is namelijk zeer groot en het zou zoeken worden naar een speld in een hooiberg.
Ok, want als ik zoek op Logitech Harmony dan is de 2e hit het grote logitech Harmony topic deel 3.
Heb je die doorgelezen? Het feit dat het een groot topic is, wil niet zeggen, dat je dan dus maar niks hoeft te lezen.....

Sterker nog, als ik in dat topic alleen op power zoek, is er al bijna een antwoord.....
Hans C schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:52:

Verder heb ik op Google gezocht, maar niets kunnen vinden. Ik denk dat de woorden waarop ik moet zoeken naar een antwoord te algemeen zijn en te vaak samen voorkomen. De helpdesk heb ik nog niet gebeld, dat is uiteraard altijd een optie. Al vraag ik me wel af hoelang men blijft ondersteunen, want mijn afstandsbediening is al even niet meer te koop (585)
Misschien moet je eerst proberen om de helpdesk te bellen, voordat je hier een vraag neerpleurt...
Ik durf er een wedje om te leggen, dat je apparaat wel ondersteund wordt.

Wat heb je anders precies op google gezocht?

Wat ik met mijn posts probeer duidelijk te maken, is dat het hier geen helpdesk is, waar je klakkeloos je vraag neer kan gooien, en wachten op antwoord.

Bekijk aub de volgende 2 zaken eens, en beslis eens, wie geholpen zou moeten worden
  1. Help ik heb een probleem met mijn harmony, ik heb gezocht, help
  2. Ik heb een probleem met mijn logitech harmony 585. Ik heb de helpdesk al gebeld, maar die konden mij niet verder helpen. Ik heb op google gezocht met trefwoorden xxx en yyy en ik heb op tweakers gezocht, en wel het grote logitech harmony topic gevonden, en daarin ook gezocht op xxx en yyy, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Nogmaals, hoe meer jij uitzoekt, hoe gerichter men jou kan, en wil helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11
Als ik met mijn harmony me versterker + tv + ziggo hd decoder aanzet en 1 van de 3 aparaten staan al aan, dan zet hij hem niet uit ?.
En dat doet mijn 885 uitzichzelf al.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 10:08
Als ik mij het goed herinner kan je bij een apparaat zeggen of deze uitgezet en aangezet moet worden bij een activiteit. Bij de PC zou je dan moeten opgeven dat deze altijd aan moet staan.

Volgens mij staat die optie bij apparaten en heet deze iets in de trant van "always on".

Alle commando's gaan dan wel naar het apparaat, behalve de aan/uit commando's.

[Voor 14% gewijzigd door robkamp op 03-06-2011 15:24. Reden: Extra info!]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 10:14

MrScratch

I am rubber, you are glue

robkamp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:23:
Als ik mij het goed herinner kan je bij een apparaat zeggen of deze uitgezet en aangezet moet worden bij een activiteit. Bij de PC zou je dan moeten opgeven dat deze altijd aan moet staan.

Dit klopt. Er is per apparaat een instelling daarvoor. Je kunt dan de optie "Dit apparaat staat altijd aan" kiezen en dan wordt er nooit meer een aan/uit signaal naar de pc verstuurd.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
ik vind dat aan en uit zetten zo debiel met die afstandbedieningen...
sommige apparaten hebben keurig een aan een een uitkop . dus geen toggle. dat is zeer handig in dit soort situaties.
maar goed. dan moet de harmony wel die gebruiken, ipv een standaard toggle commando. en de status wel goed onthouden.

e.e.a. werk behoorlijk sloppy. en is het eenmaal in de war dan zit je mooi een hele waslijst aan vragen door te worstelen voordat het dmv het help knopje wordt opgelost ( dat dan weer wel)

verre van practisch. ik erger me er dusdanig aan, dat wannee ik iets anders wil dan standaard, zolas ipv tia de tv via de beamer wil kijken, er altijd wel 1 pparaat is dat niet doet wat ie moet doen, en de hele boel in het honderd jaagt. resultaat is dat in no time alle afstandbedieningen uit de kast liggen, en je moet beginnen nadenken wat er mis is en welk knpje dat ook alweer was.

er zijn ook gewoon te weinig knopjes of mogelijkheden voor je eigen menu in die afstandbedieningen. het is helemaal voorgeprogrameerd. die knoppen heb je tot je eschikking de rest moet je maar in een menu opzoeken .. lekker scrollen door menus tot je tegenkomt wat het misschien zou kunnen zijn. turend op een klein schermpje. ipv zoals normaal. op de tast het goeie knopje blindelings weten te vinden, zonde rje aandacht van het scherm te hoeven halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hans C
robkamp schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:23:

Volgens mij staat die optie bij apparaten en heet deze iets in de trant van "always on".

Dank je wel, dit was hem. Ik was aan het zoeken bij de activiteiten en niet bij de apparaten.

En nee, dit is inderdaad geen helpdesk. Maar een vraag afdoen met ' Heb je de helpdesk al gebeld'? is wel wat kort door de bocht. Ik denk dat je het forum wel kunt sluiten als dat de standaardpolicy zou zijn.

• Sparhawk

Sparhawk

Hans C schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:19:
[...]

Dank je wel, dit was hem. Ik was aan het zoeken bij de activiteiten en niet bij de apparaten.

En nee, dit is inderdaad geen helpdesk. Maar een vraag afdoen met ' Heb je de helpdesk al gebeld'? is wel wat kort door de bocht. Ik denk dat je het forum wel kunt sluiten als dat de standaardpolicy zou zijn.
Nou, ik denk dat je dit forum kunt sluiten als iedereen hier zijn vraag neerplempt, met de loze opmerking ik heb gegoogled. |:(

Als je mijn eerste post had doorgelezen, had je nota bene gezien, dat ik naar een post verwees in het grote logitech harmony topic, waar exact deze oplossing stond.........

Maar goed, ik hoop dat je begrijpt dat het zinvol kan zijn om eerst zelf zoveel mogelijk te ondernemen, en dat ook zo gedetailleerd mogelijk te melden, dan kunnen andere mensen je gerichter helpen en krijg je sneller een oplossing.

In ieder geval veel plezier met de harmony nog :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee