Ik heb een Synology DS210j gekocht 2x WD 1TB in gebouwd die ik nog had liggen van mijn vorige NAS.
Deze worden ondersteund en lampjes branden groen.
Verder ben ik in het bezit van:
iMac: OSX 10.6.7
Router: Cisco Linksys E4200
Ik probeer nu mijn Synology te installeren via Synology Assistent vind ik de DiskStation in mijn netwerk.
In de router heb ik het desbetreffende IP-adres (192.168.1.120) gereserveerd voor de Synology.
Vervolgens heb ik in de router bij: Toepassingen & Games > Doorsturen een poort
Diskstation Externe Poort nr: 23 en Interne Poort nr: 23 Protocol TCP/UDP Doorgestuurd naar IP-adres van de Synology (192.168.1.120)
Ik selecteer de Diskstation in Synology assistent en klik op installeren.
Daarna voer ik het pad in naar de gedownloade DSM 3.1 (Versie nr: DSM_DS210J_1613.pat)
Loop de volgende stappen door.
Bij netwerk set-up staat het volgende:
IP-adres 192.168.1.120
Subnet mask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1
Ga naar volgende, t/m voltooien, De Synology begint het 4 stappenplan af te werken.
1 Netwerkinstellingen toepassen
2 Schijven formatteren
3 DSM op harde schijf installeren
4 Configuraties schrijven.
Na stap 1 krijg ik de volgende foutmelding:
Kan de schijf niet indelen in partities.
Er is een fout opgetreden tijdens de installatie. Het Telnetprotocol van DiskStation is ingeschakeld voor het vaststellen van fouten. Configureer uw router op poort 23 door te sturen naar DiskStation en neem contact op met de onlineondersteuning van Synology.
Inmiddels om ondersteuningsverzoek gevraagd maar als iemand een oplossing heeft voor die tijd, zal dat erg fijn zijn...
Alvast bedankt
Deze worden ondersteund en lampjes branden groen.
Verder ben ik in het bezit van:
iMac: OSX 10.6.7
Router: Cisco Linksys E4200
Ik probeer nu mijn Synology te installeren via Synology Assistent vind ik de DiskStation in mijn netwerk.
In de router heb ik het desbetreffende IP-adres (192.168.1.120) gereserveerd voor de Synology.
Vervolgens heb ik in de router bij: Toepassingen & Games > Doorsturen een poort
Diskstation Externe Poort nr: 23 en Interne Poort nr: 23 Protocol TCP/UDP Doorgestuurd naar IP-adres van de Synology (192.168.1.120)
Ik selecteer de Diskstation in Synology assistent en klik op installeren.
Daarna voer ik het pad in naar de gedownloade DSM 3.1 (Versie nr: DSM_DS210J_1613.pat)
Loop de volgende stappen door.
Bij netwerk set-up staat het volgende:
IP-adres 192.168.1.120
Subnet mask: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1
Ga naar volgende, t/m voltooien, De Synology begint het 4 stappenplan af te werken.
1 Netwerkinstellingen toepassen
2 Schijven formatteren
3 DSM op harde schijf installeren
4 Configuraties schrijven.
Na stap 1 krijg ik de volgende foutmelding:
Kan de schijf niet indelen in partities.
Er is een fout opgetreden tijdens de installatie. Het Telnetprotocol van DiskStation is ingeschakeld voor het vaststellen van fouten. Configureer uw router op poort 23 door te sturen naar DiskStation en neem contact op met de onlineondersteuning van Synology.
Inmiddels om ondersteuningsverzoek gevraagd maar als iemand een oplossing heeft voor die tijd, zal dat erg fijn zijn...
Alvast bedankt