Toon posts:

Elegante oplossing voor draadloze TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 172229

Topicstarter
Om te beginnen enige achtergrond;
We hebben een nieuwbouw woning gekocht waarbij we gekozen hebben om ons cai-punt te verplaatsen. Dit i.v.m. de indeling van onze woonkamer. Nu, een jaartje verder, is de gezinssituatie gewijzigd en willen we voor de tv een aparte hoek creeren. Gezien hier geen cai-punt aanwezig is, en de afstand circa 12 meter bedraagt van het cai-punt, zoek ik naar een elegante oplossing, zonder de muur in te hoeven gaan.

We kijken op dit moment digitaal tv via UPC. Het signaal is uitstekend en we zijn zeer te spreken over de kwaliteit en overige diensten zoals recording. Het geluid van mijn TV komt over een apart geluidssysteem. Deze receiver is aangesloten op mijn decoder.

Oplossingen die we bekeken hebben:
1. Digitenne. Lijkt me af te vallen vanwege de mindere kwaliteit. Dit zou ook inhouden dat ik afscheid moet nemen van UPC. Dit doe ik liever niet.
2. Marmitek. Op papier een mooie oplossing om ons signaal draadloos door te sturen. Ik vraag me echter af of alle opties binnen de UPC decoder beschikbaar blijven. Ik denk hierbij aan pauzeren, opnemen, maar met name de beeldkwaliteit. Ik lees ook wisselende berichten over de bediening. Functies zouden niet altijd werken.

Problemen die we verwachten:
1. Receiver kan niet meer aangesloten worden op de mediabox. Hierdoor geluid niet langer over de boxen, maar over de tv zelf.
2. Verlies van beeldkwaliteit.
3. Storingsgevoelig?

Kan iemand mij helpen met ervaringen betreft Marmitek, andere oplossingen, of kritiek op mijn redenatie? Is er een werkend alternatief op de markt, zie ik problemen over het hoofd, of wellicht heb je zelf een dergelijke situatie met oplossing?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:15

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je al de HDTV decoder? Zoek eens naar HDMI over powerline en wireless HDMI (bijv. http://www.anandtech.com/...wireless-1080p-to-your-tv).

Anders misschien de LG wireless AV link (moet je wel een relatief nieuwe LG TV hebben).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
HDMI over Power is wel interessant lijkt het.
Ik zou dan een receiver bij de mediabox plaatsen en aansluiten. Vervolgens een 2e aan m'n TV en stroomnet. Waarschijnlijk blijft dan het probleem bestaan dat ik mijn geluidsreceiver inclusief DVD speler niet aan kan sluiten op de mediabox, maar dat deze direct op de TV moet. Dit zou echter enkel problemen moeten geven met radio (tv moet aan staan om radio af te spelen). Dat is wel te overzien.

Prijzige oplossing trouwens, ik zie bedragen van 299,00. Eens op zoek naar wat gebruikservaringen.

edit: Ik zie dat de meeste alternatieven uitgaan van sat-tv.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172229 op 03-06-2011 13:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar is interactieve TV van KPN niet exact wat ik zoek?
Volgens mij ben ik dan vrij om mijn TV & ontvanger te plaatsen, zolang ik maar een stroompunt heb.

edit: Contact opgenomen met KPN en mijn situatie uitgelegd. Blijkt precies te doen wat ik zoek. Enige nadeel is overstappen van UPC naar KPN. :)

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 172229 op 03-06-2011 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

dacht het niet: stroompunt + telefoonaansluiting of netwerkkabel. Ga je HD over wifi kon je ook wel problemen krijgen. Als je KPN digitenne dacht: geen HD, signaal ontvangst.
Als het een recente nieuwbouw is, zitten daar geen wachtbuizen waar je dan toch de coax kunt door trekken? (wachtbuis: lege buis om toekomstige kabels door te trekken) Is dit een buis waar maar een kabel door kan denk er dan gelijk aan om eventueel een Coax combikabel RG59 + UTP Cat.5E door te trekken.
Andere mogelijkheid platte zelfklevende coaxkabel voor onder tapijt of onder behang:

http://www.taperwire.com/videowire.htm

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 14:25
laat ik dat laatste nou niet aanraden...

neem een stevige dikke C12 met 75 ohm weerstand (voorbeeld zie hirschman kabel)

dan kan je beter een kabelgootje nemen of het onder de vloer langs doen...

dunne platte kabels en andere dingen die niet gerelateerd kunnen worden aan het product van upc zal je direct aan 65 euro voorrijdkosten binden als er een monteur langs moet komen omdat je blokjes in beeld hebt en dergelijke problemen...

maar goed.. dat moet je zelf maar beslissen..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Topicstarter
Het trekken van kabels is sowieso geen optie. Mocht er simpelweg geen betrouwbaar alternatief voor handen zijn, dan laat ik de situatie vooralsnog zoals hij is. Vanmiddag heb ik nog wel een afspraak staan met KPN waarbij ik wat verder door ga vragen betreft hun oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nou, KPN heeft niets meer laten horen. Ben echter zelf wat verder gaan kijken en erachter gekomen dat er een ongebruikte telefoonaansluiting aanwezig zat achter een kast. Blijkbaar is deze aansluiting bij de bouw niet verhuisd (CAI punt wel). Heb deze aansluiting geopend en de merkte dat de PVC 15 mm doorsnee had.
Ben vervolgens wat spullen in gaan slaan en heb met de COAX kabel, extra sterke tape en de bestaande telefoonkabel, de COAX naar de meterkast getrokken. De telefoonkabel eruit, binnenwerk aangesloten, COAX gesplitst en het probleem is opgelost. Heb nu 4 uitstekend werkende TV aansluitingen. :)

Ik ben nog steeds geïnteresseerd in de oplossing van KPN (digiTV), maar heb een broertje dood aan het niet nakomen van gemaakte afspraken. We zullen zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Interactieve tv van kpn wil je echt niet....settopbox is traaag: zappen kan je vergeten (duurt 4 seconden ofzo), menu is niet vooruit te branden en de kwaliteit is ook nog eens slechter dan kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Striker2k2 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:38:
Interactieve tv van kpn wil je echt niet....settopbox is traaag: zappen kan je vergeten (duurt 4 seconden ofzo), menu is niet vooruit te branden en de kwaliteit is ook nog eens slechter dan kabel.
Dat geld voor de oude STB's ja, de nieuwe STB's zijn veel sneller. Over de kwaliteit tegenover digitale tv via de kabel kan ik niets zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dat klinkt wel erg slecht zeg. Met name traag zappen zou ons zwaar irriteren. Wat dat betreft ben ik eigenlijk ook prima tevreden met kabel van UPC. Ga even op zoek naar een KPN ervaringen topic.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee