Toon posts:

Strategisch boostjes scoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 16536
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Het is heel makkelijk om strategisch boostjes te scoren. Ik heb er nu al 20 en mod echt nooit. Speciaal even gedaan om te laten zien hoe makkelijk het is. Wordt hier nog wat aan gedaan of gaat Tweakers.net uit van mensen hun goede bedoelingen?

Ik heb nog even wat extra strategische boostpuntscoorders klaargezet, over 2 uur verwacht ik resultaat. Ik weet niet hoeveel inzage mods hebben maar ik ga er van uit dat beheerders wel kunnen zien wat ik bedoel in mijn profiel.

heb ff wat neergezet en weggeedit zodat alleen mods de "methode" kunnen zien :) Zie de editgeschiedenis van deze post dus.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 03-06-2011 05:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik dacht eigenlijk dat moderaties altijd bevestigd moesten worden door een andere moderator voordat boostpunten verkregen kunnen worden. Dat is dus blijkbaar niet zo? Zou wel zo moeten zijn imo, want zo is het wel een beetje fraudegevoelig. Al vraag ik me af wie er nou echt specifiek boostpunten binnen gaat slepen, want zoveel schiet je er ook weer niet mee op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 18:20
De ervaring van de afgelopen jaren heeft volgens mij wel duidelijk gemaakt dat je er vanuit moet gaan dat heel veel mensen wel degelijk op jacht zullen gaan naar boost punten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
RoD schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 06:12:
Ik dacht eigenlijk dat moderaties altijd bevestigd moesten worden door een andere moderator voordat boostpunten verkregen kunnen worden. Dat is dus blijkbaar niet zo? Zou wel zo moeten zijn imo, want zo is het wel een beetje fraudegevoelig. Al vraag ik me af wie er nou echt specifiek boostpunten binnen gaat slepen, want zoveel schiet je er ook weer niet mee op.
Je hebt waarempel gelijk, denk ik.

Dit was een testreactie: runb4udie in 'nieuws: Twitter geeft gegevens aan Britse advocaten na rechtszaak' Kan iemand die nog ff fixen trouwens :P

Ik kreeg het vermoeden dat dit mogelijk zou zijn toen ik las hoe boosts werken. Ik heb toen een stuk of 5 van de alleroudste reply's +2 gemod en had waarempel een dag later 25 boostpunten.

Van de reacties die ik vannacht heb gemod heb ik inderdaad geen boostpunten gekregen. Dus iemand heeft ze me weer afgepakt of je moet idd "geverifieerd" zijn door een collega mod.
Ma goed, da's een kwestie van met z'n tweeën modden of beetje kloten met een cloontje. Je kan met die factor zes boostings nog best een verschil maken in moderatiepunten, en er lopen altijd klootzakjes rond.

Mijn voorstel zou zijn om reacties vanaf 44u na de post-datum o.i.d. niet meer mee te laten tellen voor boosts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RoD schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 06:12:
Ik dacht eigenlijk dat moderaties altijd bevestigd moesten worden door een andere moderator voordat boostpunten verkregen kunnen worden.
Als het goed is wel inderdaad maar daar zorgen de papegaaien vaak wel voor helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Papegaaimodden dat zie ik amper nog gebeuren nu de ModBot weg is. En daarnaast; papegaaimodders modden de reactie met dezelfde score als waar hij nu op staat. Dus dat werkt het scoren van boostpunten eigenlijk tegen. :)

Afgezien daarvan: natuurlijk kun je boostpuntjes scoren door te gaan werken met een kloontje of een vriend. Maar zelfs al zou dat lukken en je haalt veel boostpunten; als je ze keer op keer verkeerd gebruikt dan loop je vanzelf tegen de lamp. Het illegaal scoren van boostpunten op zich, is geen enkel probleem. Alleen het misbruiken van die punten wel en daar wordt gewoon op gecontroleerd.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Cloud schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:54:
Papegaaimodden dat zie ik amper nog gebeuren nu de ModBot weg is. En daarnaast; papegaaimodders modden de reactie met dezelfde score als waar hij nu op staat. Dus dat werkt het scoren van boostpunten eigenlijk tegen. :)

Afgezien daarvan: natuurlijk kun je boostpuntjes scoren door te gaan werken met een kloontje of een vriend. Maar zelfs al zou dat lukken en je haalt veel boostpunten; als je ze keer op keer verkeerd gebruikt dan loop je vanzelf tegen de lamp. Het illegaal scoren van boostpunten op zich, is geen enkel probleem. Alleen het misbruiken van die punten wel en daar wordt gewoon op gecontroleerd.
Het illegaal scoren opzich is juist een probleem. Als ik me niet vergis wordt o.a. je karmadagscore bepaald door je reactiescoredagscore. Op deze manier krijgen mensen die eigenlijk geen +2 of +3 posten wel een hoog karma. Is meh.

Ik ga er dan voor het gemak even van uit dat mensen gewoon die boosts willen. Dan ga je dus kwalitatief onwaardige reacties een +2 of +3 geven. Lijkt me niet de bedoeling om een lek in het karmasysteem te laten bestaan, vooral niet nu jullie gifts aan karma hebben gekoppeld.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 03-06-2011 15:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 16536 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:11:
[...]

Het illegaal scoren opzich is juist een probleem. Als ik me niet vergis wordt o.a. je karmadagscore bepaald door je reactiescoredagscore. Op deze manier krijgen mensen die eigenlijk geen +2 of +3 posten wel een hoog karma. Is meh.
Het is inderdaad niet oké is als allerlei reacties onterecht op +2 of +3 gaan eindigen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar dat gebeurt bij mijn weten ook amper. Om dat voor elkaar te krijgen heb je toch een vriendje nodig met wie je samenwerkt, of een actieve kloon. Alleen om dat te kunnen doen moet je tevens weinig gemodereerde reacties opsnorren en daarmee plaats je jezelf behoorlijk in de figuurlijke spotlight.
Ik ga er dan voor het gemak even van uit dat mensen gewoon die boosts willen. Dan ga je dus kwalitatief onwaardige reacties een +2 of +3 geven. Lijkt me niet de bedoeling om een lek in het karmasysteem te laten bestaan, vooral niet nu jullie gifts aan karma hebben gekoppeld.
Het is geen lek in het karmasysteem; uiteindelijk gaat het je dus gewoon om reacties die niet op de juiste eindscore eindigen. Dat zou inderdaad een probleem zijn, maar zoals ik al zei; ik zie het nog niet echt gebeuren. Zeker niet op de manier die je voorstelt. Het zal ongetwijfeld gebeuren dat mensen op jacht gaan naar boostpuntjes en hier en daar een onterechte +2 of +3 uitdelen. Die vinden we echter vanzelf want het zal ze niet altijd lukken. En als het ze wel lukt maar ze gebruiken de boostpunten op het verkeerde moment vinden we ze ook.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Kijk bijvoorbeeld naar dit nieuwsbericht:

nieuws: Reverse-engineeringproject wil Skype 'open' maken

Ik zit rustig de reacties te lezen en zie daarna ineens een sloot redelijk nutteloze reacties die opvallen omdat mensen ze omhoog modden om daarmee boostpunten te scoren.

Lijkt mij dat zoiets niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 23:59

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Mensen modden niet alleen hoog omdat ze boostpunten willen hebben hoor. Wat ik meestal tegenkom zijn mensen die een reactie omhoog modden omdat ze het ermee eens zijn. En over het algemeen passen zij zich prima aan als ik ze vertel dat het niet de bedoeling is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:09
Dit gedrag is vooral zichtbaar voor de nieuwe mods, dat een reactie bijvoorbeeld een +3 score krijgt omdat er een bepaalde partij gebashed wordt.

Overigens ... hebben jullie ook niet dat die boostpunten enorm ophopen? Ik gebruik regelmatig (ik gok zo'n 10% van mijn mods) een boostpuntje, voornamelijk om mismods te corrigeren.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fonsoy schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:33:
Overigens ... hebben jullie ook niet dat die boostpunten enorm ophopen? Ik gebruik regelmatig (ik gok zo'n 10% van mijn mods) een boostpuntje, voornamelijk om mismods te corrigeren.
Jup, van de 200 punten die ik inmiddels heb verzameld heb ik er al zeker 3 gebruikt :P Ik gebruik ze eigenlijk maar heel weinig, misschien toch eens wat meer doen. Maar ze hopen inderdaad snel op, ook al heb ik niet het idee dat ik echt actiever mod als voorheen.

• Niet online
Ik gebruiik ze vooral om posts die écht wat toevoegen maar makkelijk door fanboys omlaag gemod kunnen worden te "beschermen" door ze direct met een factor 6 wat hoger weg te zetten. Ik hoop dan altijd dat 't mensen de wil ontneemt die -1 er nog aan te plakken :P

Verzoek aan de promods is mijn modgedrag van de afgelopen week te negeren, was vanwege experimenteren met die boost"fout"

Verder vind ik het jammer dat Tweakers een open lek niet fixed. Ik demonstreer een methode om hem te misbruiken (clone / vriend) en jullie zeggen "dikke boeie". Dat had ik fine gevonden mits er niet een beloningssysteem aan karma hing.

Zie het als een S/W developper die zegt dat ze een bug niet fixen omdat ze denken dat toch niemand hem gaat misbruiken. Maar je kan er wel ingame items mee hacken. Lekker dan. Het gaat hier om microtransacties binnen tweakers op basis van een creditsysteem toch? Zeggen dat je "uitwassen toch wel vindt" vind ik te makkelijk.

edit:
de rest was wat te voorbarig, er hebben nog geen officials gereageerd hier :P

[Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 04-06-2011 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33
Terw_Dan schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:17:
[...]

Jup, van de 200 punten die ik inmiddels heb verzameld heb ik er al zeker 3 gebruikt :P Ik gebruik ze eigenlijk maar heel weinig, misschien toch eens wat meer doen. Maar ze hopen inderdaad snel op, ook al heb ik niet het idee dat ik echt actiever mod als voorheen.
Misschien is het leuk als je je boostpunten in karma kan omzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:06:
[...]

Verder vind ik het jammer dat Tweakers een open lek niet fixed. Ik demonstreer een methode om hem te misbruiken (clone / vriend) en jullie zeggen "dikke boeie".
'Open lek' is wel een beetje overdreven hoor :P Het klinkt lekker natuurlijk, maar zo groot is dit probleem écht niet.
Zie het als een S/W developper die zegt dat ze een bug niet fixen omdat ze denken dat toch niemand hem gaat misbruiken. Maar je kan er wel ingame items mee hacken. Lekker dan. Het gaat hier om microtransacties binnen tweakers op basis van een creditsysteem toch? Zeggen dat je "uitwassen toch wel vindt" vind ik te makkelijk.
Zie boven, zwaar overdreven om dit te vergelijken met mogelijke hacks in een creditsysteem. Tweakers noch een enkele gebruiker wordt er minder van als een bepaalde gebruiker wat meer karma heeft. Ik denk dat als je karma wilt verdienen er wel snellere manieren dan deze methode zijn.

Het feit blijft dat het een heel omslachtige manier is om boostpunten te verzamelen en die tevens ook nog vrij makkelijk door ons te zien is. Het eindresultaat? Misschien een paar gebruikers die een puntje meer hebben op wat reacties. Dat is echt geen ramp hoor.. Om nu daarvoor weer een extra regeltje in te gaan voeren in het moderatiesysteem, dat lijkt mij inderdaad overdreven. Als het nu straks massaal gedaan wordt, dan zien we wel verder. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 17:22

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb wel het idee dat er meer +2 posts zijn gekomen sinds het nieuwe systeem met boosts maar dat kan ook aan het groene kleurtje liggen van tegenwoordig ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nouja, het was ook de bedoeling dat er waar meer differentiatie in het moderatieniveau werd aangebracht, dus dat is goed :) Tenzij er onzinposts op +2 komen natuurlijk, maar dat lijkt me niet het geval.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee