Toon posts:

Wat voor systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409019

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik ben nieuw hier op het forum, dus vergeef me als ik dit in een verkeerde sectie plaats of als ik andere dingen verkeerd doe.

Het gaat om het volgende;

Ik wil een geluidssysteem aanschaffen voor in mijn woning. Echter, ik heb geen idee wat voor mij de beste optie zou zijn, dus ik wil jullie om advies vragen.
In eerste instantie dacht ik aan een tweedehands Bose 321 systeem, maar na hier op het forum enkele topics hierover gelezen te hebben vraag ik me af of dat wel een verstandige keuze is.

Om goed advies te kunnen krijgen zal ik zoveel mogelijk info geven over mijn situatie.

Momenteel heb ik een Philips LCD tv (weet het type niet uit mijn hoofd, maar HD kan hij sowieso handelen). Ik heb Digitenne van KPN en heb de card daarvoor direct in mijn tv (er zit dus geen kastje meer tussen).
Als ik een film wil kijken download ik die over het algemeen en speel ik die direct af via mijn laptop, die dan met een hdmi kabel op mijn tv is aangesloten.
Incidenteel kijk ik nog wel eens naar een gewone dvd en om die af te spelen gebruik ik dan mijn playstation 2, die middels een scartkabel op mijn tv is aangesloten.
Verder heb ik dus geen dvd-speler, harddisk recorder, blue ray of iets dergelijks.

Ik heb ook geen steriotoren ofzo. Als ik thuis naar muziek luister, speel ik dit meestal gewoon op mijn laptop af, maar jullie zullen begrijpen dat de geluidskwaliteit dan *** is.
Ik heb wel een Ipod en Iphone.

Nu wil ik een systeem aanschaffen om in ieder geval fatsoenlijk muziek te kunnen luisteren. Nu bezit ik niet veel cd's, dus ik zou graag MP3 bestanden van mijn laptop af willen kunnen spelen en/of mijn Ipod/Iphone op de set aan kunnen sluiten.
Daarbij zou ik graag FM radio op de set willen ontvangen.
En als ik dan toch bezig ben, dan zou het natuurlijk ook mooi zijn als ik het geluid van mijn tv ermee zou kunnen opwaarderen.

In eerste instantie dacht ik aan een uitgebreide home cinemaset, waar ik ook meteen FM radio op kan ontvangen en cd's/MP3 op af kan spelen. Alleen heb ik heel weinig ruimte. Dat is ook de reden dat ik naar de mooie kleine boxen van Bose zat te kijken en uitkwam op het 321 systeem, die 2e hands op marktplaats nog redelijk betaalbaar te krijgen zijn.

De kamer waar de set in komt te staan is ook maar klein (ongeveer 4mx5m), dus ik hoef niet heel erg veel vermogen te hebben. Aan de andere kant is het natuurlijk wel de bedoeling dat de set toch een aardig tijdje meegaat en misschien dat ik over een paar jaartjes wel groter ga wonen, dus misschien wel handig om wat extra's achter de hand te hebben. Daarentegen kan ik tegen die tijd deze set natuurlijk ook gewoon verkopen en weer wat nieuws aanschaffen.

Ik heb een budget van ongeveer 400 euro, en dacht er zelf aan om dus 2e hands het eea aan te schaffen. Het liefst dus een set die niet veel ruimte inneemt.

Alle suggesties zijn welkom!
Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29

DjVe

Hatsaflats!

Als je het niet te moeilijk wil maken, dan zou ik voor een soundbar gaan. Je hebt ze van verschillende merken en komen onder te tv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:19

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

gewoon bose

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:24

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ga je dat nog onderbouwen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
In ieder geval geen bose. (slechte kwaliteit voor veel te veel geld)

Wat ik zelf altijd een goede optie vind voor kleine ruimtes zijn monitor speakers.
Een goede optie is om ergens goedkoop een versterker van marktplaats te plukken, en het grootste deel van je budget aan speakers uit te geven. Kijk ook vooral eens op hifi fora, hier staan vaak speakers op die niet echt mishandeld zijn ofzo (toch fijn om te weten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02
laat je niet al teveel leiden door posts op fora over bose.
De meesten hebben het nooit in huis gehad en praten anderen na. (nofi)
Ik ben er geen fan van en vind het te duur voor wat je krijgt, MAAR:
Als het design je aanstaat en het geluid vind je ook prima, dan moet je er gewoon voor gaan.
Er zit geloof ik wel een subwoofertje bij, dus hou daar rekening mee als je weinig ruimte hebt. Ook bij een soundbar zit meestal een subwoofer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:28
K0L3N schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:47:

Wat ik zelf altijd een goede optie vind voor kleine ruimtes zijn monitor speakers.
Een goede optie is om ergens goedkoop een versterker van marktplaats te plukken, en het grootste deel van je budget aan speakers uit te geven. Kijk ook vooral eens op hifi fora, hier staan vaak speakers op die niet echt mishandeld zijn ofzo (toch fijn om te weten)
Hier ben ik het wel mee eens. zorg er wel voor dat je een beetje een recente versterker te pakken hebt, of een oudere die goed nagekeken is, anders krijg je problemen met krakende draaiknoppen enzo.

Nog even over Bose, het ziet er allemaal prima uit , maar klinken doet het voor geen meter (mijn mening, no offense). en je betaald er echt de hoofdprijs voor.. mijn advies , niet aan Bose beginnen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 397269

K0L3N schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:47:

Slecht kwaliteit?
Bij mijn weten is iedereen die een dergelijk 321 systeempje heeft toch meer als tevreden over zijn of haar aankoop. Ik moet nog de eerste bose artikel zien terugkomen op de zaak vanwege slecht kwaliteit of niet voldoen aan de eisen van de klant.

Dat de prijzen voor die producten een beetje aan de hoge kant liggen geef ik je wel gelijk in.

Stel je eens voor dat TS de 321 kan kopen voor 400 euro. Alles compleet en met 3 knoppen meteen aan de slag gaan, lijkt me dat geen slechte deal.
Nu wil ik een systeem aanschaffen om in ieder geval fatsoenlijk muziek te kunnen luisteren. Nu bezit ik niet veel cd's, dus ik zou graag MP3 bestanden van mijn laptop af willen kunnen spelen en/of mijn Ipod/Iphone op de set aan kunnen sluiten.
Daarbij zou ik graag FM radio op de set willen ontvangen.
En als ik dan toch bezig ben, dan zou het natuurlijk ook mooi zijn als ik het geluid van mijn tv ermee zou kunnen opwaarderen.
is een desktop audio systeem met usb en ipod/dock niet iets voor jou?

frappant dat ik net in de show je hifi topic een dergelijk systeempje van Yamaha heb gepost als nieuwe aanwinst:)

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 03-06-2011 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:56
Ik heb een tijd geleden in hetzelfde dilemma gezeten. Alleen ik heb het dan over een slaapkamer van 3m x 5m met aflopend dak.

Ik heb voor mezelf besloten om een nieuwe stereo-reciever te kopen(Sony STR-DH100) en daarbij twee tweedehands Klipsch RB 51's en een tweedehands Klipsch KSW-10. Een keuze waar ik op ben gekomen door veel reviews te lezen en gewoon te luisteren. Ik kan voor jou dezelfde weg voorstellen. Dit 2.1 setje klinkt overweldigend goed, en heeft me zo`n 350/400 euro gekost.

Ik hoop dat je met mijn ervaring wat kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49
Ligt er nogal aan wat je wilt. Wil je 5.1 surround? Dan zou ik kijken naar all-in-one packages met 5 speakers, een subwoofer en een AV-receiver. Dat is binnen dat budget nog het meest realistisch. Bijvoorbeeld de Onkyo HT-S5405. Houd vooral de upgradeability in het oog: de goedkopere Onkyo HT-S3405 heeft bijvoorbeeld geen pre-out voor de subwoofer, wat betekent dat je nooit een actieve subwoofer zult kunnen aansluiten. Verder zou ik ook naar het aantal hdmi-poorten kijken.

edit: De Bose 123 is 2.1 zie ik. In dat geval, en als je de mogelijkheid naar een upgrade naar 5.1 niet open wilt houden, zou ik een paar mooie boekenplankspeakers kopen (tweedehands) met een stereoversterker en evt een subwoofer.

[Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 03-06-2011 20:53]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee