Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 16:22
Beste Tweakers,

Ik loop tegen een heel stom probleem op, tijdens het herinrichten van m'n lokale LAN, kan ik me wireless router niet meer benaderen na een reset naar fabrieksinstellingen. Het is een Netgear RangeMAX WPN824v2 die ik in het verleden heb overgenomen van een Tweaker, en ja het ook hier ook gewerkt ;) De wireless router gaat ingezet worden als Access Point, net als voor de reset.

Wat ik doe:
- Reset de router door 20-30 seconde de reset knop ingedrukt te houden met een naald
- Kabel van een LAN poort van de router prik ik in me laptop met Ubuntu 11.04
- In Opera (Firefox ook geprobeerd) naar 192.168.1.1 te connecten via http://192.168.1.1

En hier loopt het vast. In plaats van het login scherm voor me te krijgen, graag ik nu de melding Internal communication error (Opera) of Server not Found (Firefox)

Als ik 192.168.1.1 ping, graag ik gewoon antwoord.

Ik heb de router meerdere keren gereset. Ik heb de reset knop 15 seconde ingedrukt, maar ook 30 seconde met helzefde resultaat. Ook heb ik nog verschillende LAN poorten geprobeerd, ook allemaal zonder succes.

In het verleden kon ik gewoon inloggen op de router, dus ik snap echt niet of ik nou iets verkeerds doe of dat de router heen is gegaan...

Deze beginnende netwerkbeheerder is een beetje de weg kwijt :-( *in september begint me HBO opleiding, vandaar beginnende netwerkbeheer :) *

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 21:11
Allo! Misschien iets wat je al geprobeerd hebt, maar heb je al op https verbinding proberen te maken?
Sommige apparaten voeren geen http redirect uit =]

Owja; en sluit de router eens rechtstreeks aan op een computer via de kabel. Misschien is het IP adres wat je nu pingt wel in gebruik door een ander apparaat.

Lezen is moeilijk, maar check toch even of het IP adres toebehoort aan je router.. =)

[Voor 47% gewijzigd door BroodjeKoffie op 03-06-2011 20:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Even 'nmap -r 192.168.1.1' uitvoeren en je weet welke poorten er open staan. Je kan misschien verbinden via telnet/ssh en zo alles terug in orde brengen. :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 16:22
Petervanakelyen schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:34:
Even 'nmap -r 192.168.1.1' uitvoeren en je weet welke poorten er open staan. Je kan misschien verbinden via telnet/ssh en zo alles terug in orde brengen. :)
Telnet of ssh heb ik nog niet geprobeerd.

@Broodjekoffie, https heb ik inderdaad al geprobeerd zonder succes.

Ik ga is aan de gang met putty kijken of ik er met telnet/shh in kan.

Laat het morgen weten guys, alvast bedankt!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Maar doe eens een portscan met nmap. Telnet op routers draait soms ook op poorten zoals 8081, niet de standaard poort 23.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 21:11
Gelukt? =]

• Gerbat
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 21:01
user: admin
password: UPC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Na 4 jaar gok ik dat TS er al achter is.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee