Steeds meer begin ik ervan overtuigd te raken dat CMake een harde faal is. De syntax is behoorlijk ouderwets en nodeloos redundant:
Anyway, ik zit met het probleem dat ik een build directory wil gebruiken. Echter kom ik er maar niet achter hoe je dit doet.
Ik heb een project met verschillende modules e.d. en zou graag willen dat alle binaries in 1 grote dit komen. Ik heb al lopen pielen met CMAKE_BINARY_DIR maar de binaries worden nog steeds in de originele mappen gezet. Wat kan het zijn? De build files zelfs zijn vrij lang en niet zo interessant, ik heb het gevoel dat er ergens iets ingesteld moet worden.
CMake:
Cleaner zou zijn:1
2
3
4
5
| if(DEFINED MONOLITHIC) message(STATUS "Building monolithic version") else(DEFINED MONOLITHIC) message(STATUS "Building modular version") endif(DEFINED MONOLITHIC) |
code:
En dan het liefst zonder het geschreeuw, sommige developers schrijven ook alle functies en commando's in hoofdletters...1
2
3
4
5
| if(DEFINED DOIP_MONOLITHIC){ message(STATUS "Building monolithic version") }else{ message(STATUS "Building modular version") } |
Anyway, ik zit met het probleem dat ik een build directory wil gebruiken. Echter kom ik er maar niet achter hoe je dit doet.
Ik heb een project met verschillende modules e.d. en zou graag willen dat alle binaries in 1 grote dit komen. Ik heb al lopen pielen met CMAKE_BINARY_DIR maar de binaries worden nog steeds in de originele mappen gezet. Wat kan het zijn? De build files zelfs zijn vrij lang en niet zo interessant, ik heb het gevoel dat er ergens iets ingesteld moet worden.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!