Toon posts:

Voor jezelf beginnen; Wanneer overgaan tot ontslag bij baas

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views

• Anoniem: 409010
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hallo mensen,

het volgt; Naast mijn baan als applicatie ontwikkelaar heb ik in de afgelopen maanden iets voor mezelf begonnen. Dit is een website waarop ik een dienst verkoop.

Daarnaast wil ik nog druk bezig met de ontwikkeling van soortgelijke websites & producten, maar kom ik hier niet aan toe door tijdsgebrek.

Op dit moment werk ik ook nog 40 uur in de week, en daarnaast ben ik dus elke avond extreem druk om het werk aan te kunnen voor mijn eigen bedrijf wat er dus naast loopt. Lig nooit voor 2 uur in bed, en elke ochtend om half 8 gaat de wekker weer... aardig stressen dus.

Nu zit ik op het punt om mijn ontslag in te dienen bij mijn baas, om mijn fulltime op mijn eigen bedrijf te kunnen richten, zijn hier mensen die eerder in deze situatie zijn geweest? Hoe gingen jullie hier mee om, en wat gaf de doorslag om je ontslag in te dienen?

Het blijft financieel een enge stap, bij een vaste baan heb je altijd inkomen, bij je eigen bedrijf heb je het zelf in de hand.
Reden voor mijn ontslag is dus, door tijdsgebrek moet ik NEE verkopen aan klanten, dit kost gewoon geld. En daarnaast is de kwaliteit lager omdat ik niet de tijd heb om alle bugs te fixxen. En ter indicatie; met mijn eigen bedrijf verdien ik op dit moment 10x het maandloon van wat ik in loondienst doe.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 23:23
Doorgaans gaat men eerst parttime werken om zo rustig het eigen bedrijf verder op te bouwen. Maar ik begrijp dat je goede zaken doet en je huidige loon eigenlijk al niet meer nodig hebt?
Hoe voorspel je dat verloop op de langere termijn?

Ontslag nemen is wel een vrij definitieve stap. Als het tijdgebrek tijdelijk is zou je er ook nog wat vakantiedagen tegen aan kunnen gooien.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou idd afbouwen bij je baas. Aangeven dat je 2 of 3 dagen per week wilt werken. Van de andere kant, als je 10 keer zo veel verdient met je eigen bedrijf (dat is niet hetzelfde als omzetten!) dan kun je beter stoppen bij je baas.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dat vind ik eigenlijk een beetje ongeloofwaardig: uitgaande van een netto-salaris van +/- € 1.500, verdien je dan € 15.000 per maand, dat zou betekenen dat je een veelvoud daarvan aan omzet weet te draaien in de 2 maanden dat je nu begonnen bent.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 409010 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:01:
En ter indicatie; met mijn eigen bedrijf verdien ik op dit moment 10x het maandloon van wat ik in loondienst doe.
Dan is de keuze toch niet zo lastig? Zsm ontslag nemen.

• Niet online
Ongeloofwaardig of niet; ik verdien inderdaad 10x mijn huidige maandloon...
Ik zit er sterk aan te denken om maandag een gesprek te vragen; en mijn ontslag in te dienen.

Heb overigens een tijdelijk contract op het moment.
Afbouwen gaat mijn baas sowieso niet mee akkoord, er is nu al personeelstekort, en minder werken word heel moeilijk...

Over verloop over langere tijd; elke dag groeit de omzet weer tot nu toe, en voor mijn gevoel laat ik nog heel veel liggen door dat tijdsgebrek.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 409010 op 02-06-2011 23:39]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Dan zou ik eerst even in je tijdelijke contract kijken of er een opzegtermijn is besproken. Als dat niet het geval is, moet je hem uitzitten...

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ardana schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:28:
Dat vind ik eigenlijk een beetje ongeloofwaardig: uitgaande van een netto-salaris van +/- € 1.500, verdien je dan € 15.000 per maand, dat zou betekenen dat je een veelvoud daarvan aan omzet weet te draaien in de 2 maanden dat je nu begonnen bent.
Yep, erg geloofwaardig is het inderdaad niet of hij moet wel een heeeel groot gat in de markt gevonden hebben. Vergeet niet dat verdienen != omzet is.

Wat voor dienst biedt je aan eigenlijk? In jouw profiel is weinig info te halen gezien dit je enige 2 posts zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Bor op 02-06-2011 23:42]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:11

t_captain

Moderator General Chat
Anoniem: 409010 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:01:
Hallo mensen,

het volgt; Naast mijn baan als applicatie ontwikkelaar heb ik in de afgelopen maanden iets voor mezelf begonnen. Dit is een website waarop ik een dienst verkoop.

Daarnaast wil ik nog druk bezig met de ontwikkeling van soortgelijke websites & producten, maar kom ik hier niet aan toe door tijdsgebrek.

Op dit moment werk ik ook nog 40 uur in de week, en daarnaast ben ik dus elke avond extreem druk om het werk aan te kunnen voor mijn eigen bedrijf wat er dus naast loopt. Lig nooit voor 2 uur in bed, en elke ochtend om half 8 gaat de wekker weer... aardig stressen dus.

Nu zit ik op het punt om mijn ontslag in te dienen bij mijn baas, om mijn fulltime op mijn eigen bedrijf te kunnen richten, zijn hier mensen die eerder in deze situatie zijn geweest? Hoe gingen jullie hier mee om, en wat gaf de doorslag om je ontslag in te dienen?

Het blijft financieel een enge stap, bij een vaste baan heb je altijd inkomen, bij je eigen bedrijf heb je het zelf in de hand.
Reden voor mijn ontslag is dus, door tijdsgebrek moet ik NEE verkopen aan klanten, dit kost gewoon geld. En daarnaast is de kwaliteit lager omdat ik niet de tijd heb om alle bugs te fixxen. En ter indicatie; met mijn eigen bedrijf verdien ik op dit moment 10x het maandloon van wat ik in loondienst doe.
Als je het potentieel hebt om 10x zoveel te verdienen met je eigen zaak als je daar al je tijd in zou investeren, dan is de keuze toch simpel. Al zou je de helft van het jaar geen werk hebben, heb je nog altijd een factor 5 dus waar ben je nu helemaal bang voor? Lange vakanties? ;)

Verder zou ik je aanraden om niet tot twee uur 's nachts achter de computer te zitten, tenzij je daarvoor een reden hebt zoals een verstoord dag-nacht ritme of contact met klanten in de USA. Ondernemen vereist discipline. De gewoonte om door te gaan tot laat in de nacht kan zich straks als je geen baas meer hebt om 0730 aardig tegen je keren. Tussen 0600 en 0800 zitten ook prima werkuren ;)

Dat laatste is natuurlijk wel een beetje melig, maar er zit wel een serieus punt in. Veel succes!

• Niet online
Thnx, heb er geen reden voor behalve tijd gebrek; slaaptekort is inderdaad aardig opgelopen... ook 1 van de redenen dat ik ontslag wil nemen zodat ik op normale tijden kan werken

Nogmaals, 10x is verdienen, geen omzet! En is over de maand Mei gekeken (overigens ook nog eens de eerste hele maand van het bestaan van mijn bedrijf, ben 'live' gegaan medio April).

Als ik nu kijk naar de prognose voor Juni (wel na 2 dagen) kom ik weer ruim boven de maand Mei....

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 409010 op 02-06-2011 23:47]

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Waar bestaat je dienstverlening uit als ik vragen mag? (nieuwsgierig :P)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 18:51
Geloven jullie echt dat iemand die slim genoeg is om met een bijbaantje tien keer zijn salaris te verdienen, vervolgens op een forum gaat vragen of hij zijn contract met zijn werkgever moet opzeggen ?
Ik vind het erg vaag.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Anoniem: 409010 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:36:
Ongeloofwaardig of niet; ik verdien inderdaad 10x mijn huidige maandloon...
Ik zit er sterk aan te denken om maandag een gesprek te vragen; en mijn ontslag in te dienen.
Als je nu al met deze hoeveelheid uren zoveel kan verdienen, ja, waar maak je je druk om zou ik zeggen. Neem ontslag en je zult met de tijd die daarmee vrij wordt gespeeld nog meer kunnen verdienen lijkt me.
Heb overigens een tijdelijk contract op het moment.
Afbouwen gaat mijn baas sowieso niet mee akkoord, er is nu al personeelstekort, en minder werken word heel moeilijk...
Ben je toch niet helemaal zeker over toekomstige contracten kun je wel degelijk minder uren gaan werken, of je baas het nu leuk vindt of niet. Je hebt (bijna) altijd recht op arbeidstijdverkorting zoals dat heet. Ben jij niet zo'n belangrijke speler voor je baas, dan moet arbeidstijdverkorting geen probleem zijn. Ben jij wel een belangrijke speler voor je baas, dan heeft je baas eigenlijk de keuze om jou nog even binnen boord te houden (hetzij met minder uren) of je neemt je ontslag (en dan heeft je baas lege handen).

• Niet online
ceelcoumans schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:47:
Waar bestaat je dienstverlening uit als ik vragen mag? (nieuwsgierig :P)
Bedrijfsgeheim ;) Bied een stukje software aan, waarbij mensen betalen voor het gebruik (dus geen abonnements vorm)

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 409010 op 02-06-2011 23:55]

• Niet online
Henk007 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:52:
Geloven jullie echt dat iemand die slim genoeg is om met een bijbaantje tien keer zijn salaris te verdienen, vervolgens op een forum gaat vragen of hij zijn contract met zijn werkgever moet opzeggen ?
Ik vind het erg vaag.
Dat ik een slim stukje software heb gemaakt, wil niet zeggen dat ik ook ineens verstand heb van contracten e.d. Daarnaast ligt mijn gevoel al voor 95% bij ontslag nemen, en ben ik nu op zoek naar die overige 5% (mening van een neutraal iemand)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:26
naja je hebt in die zin niks te vrezen als alles zo is zoals je het zegt, en zou ik dus gewoon ontslag nemen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ok thnx, nu 99% zeker :P

En voor de mensen die t ongeloofwaardig vinden, er zit wel ongeveer een half jaar aan ontwikkelingswerk in, dat is dus tijd dat er wel gewerkt is maar t niets verdiend heeft. Het verdienen moet nu beginnen :)

Met deze winst moet ik wel een reserve op kunnen bouwen; mocht ik mijn dienstverlening om bepaalde redenen moeten staken.

Ik ga uiteraard niet teveel vertellen over wat het precies is; nu zit ik in mijn uppie in dat gat in de markt, in de kleine vijver is maar ruimte voor 1 grote vis :P
En heb deze account speciaal voor deze vraag aangemaakt; ook mijn baas kijkt wel eens op GoT ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

Floppus

Customer Experience matters

http://tweakers.net/voorwaarden

Fijn dat je ook respecteert hoe wij hier zaken doen dan... What's next? Even een extra account omdat je je niet kan vinden in negatieve V&A feedback die je gekregen hebt? Je afwil van wat historie?

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Voorwaarden ken ik; heb niets met V&A te maken (wil je gerust mijn andere username geven in DM), in t verleden alleen GoT gebruikt voor wat technische vragen.

Reden van extra account is dat het niet tof voor mijn baas is dat hij hier leest dat ik ontslag wil nemen... zal voor hem ook niet het leukste nieuws zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 01:16
Als je verhaal echt klopt snap ik niet waarom je nog langer een baan zou willen hebben. Wat zijn serieus de argumenten om geen ontslag te nemen? Mij lijkt in ieder geval niet financieel ;). Toen ik voor mezelf begon had ik €0 omzet naast mijn baan, jij begint dus al met enorme voorsprong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Software maken is een merkwaardig iets. Je kunt veel verdienen zonder er iets substantieels voor te hoeven doen, nadat het ontwikkelingswerk eenmaal is afgerond.

Bij het berekenen van je verdiensten moet je ook de uren meenemen die je hebt besteed aan de voorbereiding. De verhalen van 10x meer verdienen bewaar je maar voor in de kroeg :), ondernemers moeten realistisch zijn. Als je een half jaar werk aan hebt besteed verdien je dus nog maar 10/6e deel meer. En dat zal dan ook nog bruto zijn. Je werkgever betaald veel meer dan je bruto salaris op je loonstrookje. Dan ziet het er al een stukje minder aantrekkelijk uit.

Het hangt van je verdiensten in de toekomst af, of je wel of niet ontslag zou kunnen nemen. Wat je tot vandaag verdient hebt maakt niet veel uit, als je het kunstje niet kunt blijven herhalen.

Overigens moet je je niet blind staren op alleen het financiele plaatje, doen wat je zelf leuk vind is veel waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
*knip* Het reageren met een clone-account stopt hier.

[Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 03-06-2011 00:52]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee