Anoniem: 402567

Topicstarter
Gaarne zou ik graag jullie mening/ervaring horen over budget In-ears (20~~50euro).
Aangezien ik zelf opzoek ben naar nieuwe In-Ears (ben mijn Creative Ep-630) immers kwijt gespeeld....

Persoonlijk heb ik een zeer goede ervaring met de Creative Ep-630 oortjes, ik denk er ook aan om deze weer te gaan bestellen, maar ik twijfel omdat ik mss eens iets nieuws wil proberen.
(http://www.bol.com/nl/p/e...00000008256907/index.html)

Pluspunt van deze in-ears zijn volgens mij de goede prijs/kwaliteitsverhouding. Voor die lage prijs zijn er volgens geen In-ears die het goede geluid van deze In-ears kunnen overtreffen.
Nadeel is toch wel dat ze snel verslijten bij intensief gebruik (elke dag) en dat als je in beweging bent, je de snoer hoort schuren tegen je rits(het geluid wordt percies wat uitvergroot? Moeilijk om uit te leggen :P).
--

Maar, toch twijfel ik.. er immers vele alternatieven.
In eerste instantie denk ik aan;
De Creative Ep-830 (http://www.bol.com/nl/b/e...ctType/PERAUAC/index.html)
of
Sennheiser CX300 II (http://www.bol.com/nl/p/e...00000006413428/index.html)
of
Sony MDR-EX38IP (http://www.bol.com/nl/p/e...ex.html#product_judgement)
of
AKG K321 In-Ear Canal (http://www.bol.com/nl/p/e...00000006424009/index.html)
of
Philips SHE9755 In-Ear Oortelefoon (http://www.bol.com/nl/p/e...index.html#product_images)

Graag jullie ervaring over In-Ears en eventueel zelfs nog andere mogelijkheden.
(Liefst geen Skullcandy, ben ik absoluut geen fan van.)
Mvg,Jonas

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 402567 op 02-06-2011 23:09]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:15

Touchdomex

Meisje!

Ik ben toch bang dat je wat verkeerd hebt gekeken :> Als je echt goede prijs/kwaliteit wilt hebben moet je kijken naar de niet bekende Chinese merken. Merken als Soundmagic en Meelectronics. Kosten geen drol maar de prestaties die ze leveren zijn fenomenaal! Typische We are chinese brands and GODDAMN PROUD OF IT!

http://www.hifitogo.com/nl/ Kijk eens op die website en dan vooral naar bijvoorbeeld de Soundmagic PL30. Kosten bij hifitogo 30 euro met verzendkosten en als je de gemiddelde review opzoekt weet je wat voor bizar goede oordoppen dit zijn. Mocht je overigens je volledige 50 euro willen opmaken ga voor de PL50. Je zal versteld staan naar de kwaliteit!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Oordopjes en dergelijke spullen voor onderweg mogen voortaan in Accessoires & Navigatie, dus daar gaat dit topic even heen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 11:32
Heb in een laadje nog een EP-630 setje liggen, zijn al lang niet meer echt gebruikt. Zelf heb ik nu de Phonak PFE Perfect Bass (http://www.hifitogo.com/nl/phonak-pfe-012-zwart.html). Wellicht iets boven je aangegeven budget maar zeker het geld waard in mijn ogen. Het geluid is door middel van filters enigszins te tunen (groen=perfect bass, zwart=iets meer nadruk op laag, grijs=midden/hoge tonen), verder zitten de dopjes als gegoten en met de earguides blijven ze zeker zitten. De kabel is steviger/dikker dan de kabel van de EP-630 en zou dus langer mee moeten gaan. Daarnaast is de klantenservice, voor zover ik het gelezen heb, erg goed.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 19:05
Ik heb die sennheiser (variant ervan: MM70i voor iPod/iPhone) en ben er prima tevreden mee.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:23
Heb 2 keer de Sennheiser CX300 II gehad en ben ze beide verloren. Had ze beide toch een aantal maanden tot een jaar. Op zich al hele fijne in-ears. Daarna besloten om toch een iets duurdere in-ears CX 880 te nemen. Voor mijn gevoel is de kwaliteit net iets beter, waardoor ze langer mee kunnen. Heb ze uit mijn hoofd nu een jaar, gebruik ze best intensief (zeker een uur per dag), maar ze doen het nog goed.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben nu in het bezit van de Meelec M9P. Was tijdens een promo-actie iets van 18 euro incl. verzenden voor kwijt. Laatst heb ik mijn oude Creative EP-630 weer beluisterd, maar wat een enorm verschil. Die EP-630 klinkt zo afgevlakt en detailloos (hoewel dit daarvoor prima bevielen!).

Ofwel, ga inderdaad zoals hierboven staat kijken naar de onbekendere merken die veel meer bang-for-buck geven :).

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:52
Ik hou dit topic in de gaten, ik ben m'n laatste set ook kwijtgespeeld...

Eerst had ik de EP-630, kwam naar mijn mening goed geluid uit, maar kreeg na een jaar ofzo kabelbreuk. Tjah, dan wil je natuurlijk iets nieuws, maar gelijk ook erop vooruit gaan, dus toen de EP-830 aangeschaft.
Mijn mening: De EP-830 is duidelijk beter, maar liet voor mijn gevoel wat steken vallen in het hoog. (Maar was daar dus wél nog steeds beter dan de EP-630). Vooral de "s" klanken en cimbalen kwamen nogal storend over vond ik.

Mocht iemand ook ervaring hebben met de EP-830 en daarna overschakelen op iets beters, ik ben erg benieuwd! :)
(zonder de TS z'n topic te willen kapen natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Je maakt uiteraard mijn topic niet kapot ;).
Ben zeer blij dat iedereen zijn ervaring deelt, zeer leerzaam en zet me aan om toch iets anders te gaan proberen denk ik !

Ik dacht dat de EP-630 zeer goede oortjes waren voor zijn prijs , maar blijkbaar zijn er betere
voor net iets meer, nog even afwachten en dan zal ik beslissen :D.

Na even opzoek te gaan(dankzij touch...), iemand hier ervaring met deze oortjes; SoundMagic PL30 http://www.hifitogo.com/n...t/list/id/436/category/3/

Voor mij vallen persoonlijk nu de Sennheiser CX300 II uit de boot, heb eens rondgekeken en ze worden veel vergeleken met de Creative Ep-630, terwijl die toch een tientje goedkoper zijn.
En daarbij ook veel kabel problemen bij cx300 las ik...

Varix, hoe zit het met de stevigheid van de kabel van die Meelec M9P ? Staan momenteel 25euro, dat is amper meer als de EP-630's !

En, wat wel een nadeel is met zo modellen is dat je de kabel zo wat rond je oor moet leggen als ik me niet vergis?

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 402567 op 03-06-2011 00:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 402567 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:05:

Varix, hoe zit het met de stevigheid van de kabel van die Meelec M9P ? Staan momenteel 25euro, dat is amper meer als de EP-630's !
Tot nu toe lijkt het erg stevig, een stuk beter dan de EP-630. Er zit een laagje plastic om de kabel, ipv rubber bij de EP-630, wat een stuk sterker aanvoelt. Zekerheden over de kabelsterkte kan ik je natuurlijk niet geven. Bovendien vond ik altijd dat bij lopen en bij het aanraken van de kabel van de EP-630 je dat altijd duidelijk hoorde in je oren (gebonk), bij de Meelec is dat nauwelijks zo.

Let er wel op dat de M9P nu al een "ouder" model is (hoewel je je moet afvragen of dat er toe doet) en dat de toevoeging P bij de types staat voor een microfoon in de kabel, maar dat dit compatibaliteitsproblemen kan geven met Nokia's en andere merken telefoons. Ga je dat niet gebruiken, kies dan voor een niet-P-model (op de website van Meelec staat welke toestellen compatible zijn).

Nog wel eens laatste opmerking: de klankkleur van de M9P is erg anders dan de EP-630. De EP-630 klinkt erg neutraal, en bij de M9P zijn de hoge tonen wat sterker aanwezig, maar vooral de lage tonen. Als je de dopjes op de juiste manier indoet, hoor je nauwelijks wat van de omgeving, maar krijg je daarvoor een erg sterke bas voor terug. Ik vond het zelf te veel van het goeie, en heb het met mijn equalizer aangepast. Voor de rest kan ik geen nadeel aanwijzen bij deze oordopjes, de prijs/kwaliteit-verhouding is zeer goed! Je wilt nooit meer de EP-630 als je de Meelec gehoord hebt :).

Over het verschil tussen de CX300 en EP-630 kan ik inderdaad bevestigen dat ze nauwelijks anders klinken, aangezien ik ze allebei gehad heb.

[Voor 4% gewijzigd door Jckx op 03-06-2011 10:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:33

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik heb hier zelf ervaring met een setje Meelectronics dopjes, waarvan ik het typenummer niet meer terug kan vinden... Heb ze nu een jaartje in gebruik, en ze zijn nog steeds heerlijk. Hiervoor een setje Soundmagic PL-21's gehad, die en qua geluid, en qua bouwkwaliteit toch echt een stuk minder waren.

De kabel van mn huidige Meelec dopjes is ook gevlochten, en afgewerkt met een plastic coating, zodat ie niet alleen stevig, maar ook glad is. De kabel van mijn Soundmagics was rubberachtig afgewerkt, wat enorm vervelend was qua "microphonics", het geluid van het bewegen van de kabel was soms erg aanwezig.

Daarnaast is bestellen bij Meelectronics zelf ook erg de moeite waard, vanwege de goeie dollarkoers, de snelle verzending en het feit dat ze altijd wel actieve coupons hebben. Zo heb ik toentertijd ongeveer 15 dollar betaald voor mijn 20 dollar kostende dopjes, en toen t pakketje aankwam bleek er nog een extra setje M2P's (goedkopere dopjes, maar met mic) bij in te zitten. Zo had ik voor iets meer dan een tientje retegoede dopjes, en altijd nog een setje achter de hand, mochten deze eens sneuvelen.

Ik raad Meelectronics zeker aan, en dan zeker als je ze koopt via http://www.meelec.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dank je voor jullie mening, ik denk inderdaad dat ik eens In-Ears van Meelectronics ga proberen, deze lijken me wel iets; M16 [url](http://www.meelec.com/MEElectronics_M16_In_Ear_Headphone_p/ep-m16-mt-mee.htm)[/url].

Deze zou de nieuwere versie van de M9 moeten zijn, heb wat reviews gelezen en hij zou vooral qua bouwkwaliteit het iets beter doen, maar het geluid zou min of meer hetzelfde zijn. Al zouden de m16 een iets warmer geluid geven, maar dan weer iets moeten prijs geven aan 'bass'. (http://www.inearmatters.n...-thank-meelectronics.html)

Ofwel de m21 (http://www.meelec.com/MEE...hones_p/ep-m21-bk-mee.htm). Bah kiezen is moeilijk haha.

Verzend hifi To Go ook naar België ? Vermoed van wel, dan bestel ik me alvast een maar m9's _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 402567 op 03-06-2011 15:00]

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:46
Heb je inmiddels je in-ears al binnen? Zo ja, welke zijn het geworden? :)

Ik heb net, naar aanleiding van dit topic, de M21 en de HT-21 besteld.

Wanneer ik ze binnen heb zal ik laten weten hoe ze bevallen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23

KarlMarX

Marx mag weer!

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook de M21P besteld. Was een coupon (inmiddels helaas verlopen) met $20 korting, dus ik heb ze nu voor 27 dollar of 20 euro 8)

Ik heb ze helaas nog niet binnen. Hebben anderen ze inmiddels wel al binnen en zo ja hoe bevallen ze?

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:23

KarlMarX

Marx mag weer!

Wow. Dat Meelec levert echt snel! Afgelopen donderdagavond laat besteld en nu net binnen gekomen! Eerst even laten inspelen voor ik mijn bevinden kan posten.

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:52
Ik heb ondertussen ook m21p's binnen via hifitogo, maar na een eerste (erg korte) luisterpoging ben ik erg teleurgesteld. Het lijkt erop alsof ik niets van middentonen doorkrijg.

Stemmen zijn bijvoorbeeld praktisch niet te horen, terwijl bassen en hoge tonen wél normaal klinken. Ik weet niet hoe zo'n dopjes technisch in elkaar zitten, maar is het mogelijk dat er een productiefout ofzo is waardoor ik de middentonen niet hoor?

Ik heb de EQ en bass-boost op m'n mp3-speler (Zen MicroPhoto 8GB) uitgeschakeld, en heb ook een andere bron geprobeerd (m'n nokia 5530 XpressMusic) maar bij beide heb ik hetzelfde probleem...

Iemand tips?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee