Toon posts:

Waarom scart als hdmi beschikbaar is ?

Pagina: 1
Acties:

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Allereerst wou ik even zeggen dat ik twijfel of ik dit nu op de juist plaats post.
Het heeft namelijk zowel met audio als beeld te maken.

Anyway, het gaat om het volgende.

Ik krijg volgende maand een HD recorder van Ziggo (Cisco 8485DVB HD PVR).
En ik vroeg me af hoe ik al mijn apparatuur hierop moest aansluiten.

Toen kwam ik de Philips Connectivity Guide tegen
waarop ik al mijn apparatuur kan aangeven met de desbetreffende aansluitingen.

Toen kwam dit eruit:

Nu is mijn vraag: vanwaar een scart-aansluiting van de tv naar de home cinema (Panasonic sc-pt470), terwijl de tv 4 hdmi aansluitingen heeft ? En vanwaar die analoge tulpstekkers ??

Ik heb de led tv nog niet, gebruik momenteel nog een CRT die vanzelfsprekend wel met scart zit aangesloten, maar dan wel zonder die tulps. De scart geeft zowel beeld als geluid door.
In dat geval ben je die tulps toch helemaal niet nodig ?

Of heb ik het mis ?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Die Philips Connectivity Guide laat op een paar punten flinke steken vallen. Zo hebben bepaalde apparaten alleen maar mogelijkheid tot selectie van SCART terwijl er in real life ook andere mogelijkheden zijn. En zo te zien gebruikt Philips SCART alleen voor beeld terwijl je er ook met gemak 2.0 geluid over kan sturen. Verder gaat de Philips Connectivity Guide er - zo te zien - in alle gevallen van uit dat alles naar de TV het beste is en dan voor het geluid alles naar een home cinema. Iets wat zeker niet het geval hoeft te zijn, maar dat hangt dan weer van de home cinema af.

Welke home cinema heb je? Want grote kans dat er van die Philips Connectivity Guide dus niets klopt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Spasm
FeaR schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:36:
Welke home cinema heb je? Want grote kans dat er van die Philips Connectivity Guide dus niets klopt.
Ik heb een Panasonic sc-pt470 (had ik ook vermeld btw :) ).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon HDMI gebruiken, er is geen enkele reden dat niet te doen. Ja misschien als je graag slechter beeld wilt, maar dat lijkt me niet ;)
Die gids is echt een lachertje, wat een bagger. Ik geef duidelijk aan dat home cinema HDMI heeft en dat de TV 4x HDMI heeft en toch geeft hij scart aan.

[Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 02-06-2011 22:44]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Spasm schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:38:
[...]
Ik heb een Panasonic sc-pt470 (had ik ook vermeld btw :) ).
Die set heeft maar één digitale ingang, dat is wel jammer. Maar je zou inderdaad gewoon alles naar de TV moeten doen met HDMI. De Cisco 8485DVB heeft zo te lezen een optische uitgang welke je dan direct met de Panasonic SC-PT470 kan verbinden zodat je ook geluid van de TV over de Panasonic hebt.

• Spasm
Tsurany schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:42:
Die gids is echt een lachertje, wat een bagger. Ik geef duidelijk aan dat home cinema HDMI heeft en dat de TV 4x HDMI heeft en toch geeft hij scart aan.
Same here. Ik snapte het ook al niet, aangezien ik nog uit het CRT tijdperk kom ben ik niet helemaal op de hoogte van HDMI etc.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Trouwens FeaR, jij als modje van Consumentenelektronica heeft vast wel wat invloed. Is het geen idee een Tweakers.net Connectivity Guide te maken ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als Philips het al niet fatsoenlijk voor elkaar krijgt dan lijkt het me voor hier sowieso al best tricky. De gegevens van de producten zouden dan uit de Pricewatch gelinkt moeten worden. Althans, dat lijkt me dan de makkelijkste integratie. En als je weet hoe de Pricewatch is qua compleetheid van gegevens betreffende dit soort apparatuur dan gaat dat geen succes worden. Voor apparaten als TV's gaat de correctheid nog wel, maar zodra je naar receivers gaat kijken klopt er niet veel meer van. Plus dat het best een zooitje kan worden, zeker nu je technieken hebt als Audio Return Channel. En dan ook nog eens niet stilgestaan dat lang niet iedereen alles over de home cinema wil hebben lopen.

De beste Connectivity Guide is altijd nog de manual doorlezen en zelf een beetje logisch nadenken. En als je er echt niet meer uit komt dan hebben we duizenden users die het verlossende woord kunnen geven. Denk dat het laatste nog de mooiste Guide is aangezien die ook de voor- en nadelen kan geven van de diverse opties.

Einde betoog :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Das niet de juiste mentaliteit he ;) Maar ik snap je punt wel. Snap niet waarom Philips het niet op orde heeft, das gewoon sneu.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op zich heeft Philips een hele mooie tool bedacht, alleen het is best jammer dat ze zoiets maken en het online zetten als het niet perfect werkt. Dat is inderdaad gewoon sneu, zeker voor zo'n keten. Juist mensen die dit soort dingen nodig hebben gaan relatief blind op de resultaten af. Onder het motto "Philips zal het wel weten..." met als resultaat dat er gewoon niets van gaat kloppen. Dit resulteert in mensen die Full HD-apparatuur met SCART aan gaan sluiten of wat al niet erger.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 22:02

Pogostokje

* twiet *

Ik heb even wat zitten spelen ermee, je kun het een beetje omzeilen door scart aansluitingen op de TV op 0 te zetten. Dit moet je dan wel handmatig intypen, want met de pijltjes kom je niet lager dan 1.

Tsja.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Spasm
Heb trouwens net de handleiding van de HD recorder er even op na geslagen (schoonpa heeft dezelfde).
En daarin staat het precies zo als Philips het zegt :(

Maar dan zonder tulp, en zonder optische kabel. Zou Cisco die guide ook gebruikt hebben of zo :)

@Pogostokje, zelfs dan komt stelt ie scart voor bij mij :)

[Voor 11% gewijzigd door Spasm op 02-06-2011 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik vind het uitermate amusant dat ze bij Philips geen rekening houden met projectoren, dat ze ervan uitgaan dat een Blu-ray speler alleen een SCART-aansluiting heeft en dat de PC geen HDMI kan hebben.
(om maar even iets te noemen)

Het idee is goed, de uitvoering ronduit slecht, maar dat is par for the course bij Philips.

• Spasm
Nog even een vervolgvraagje. De elektronikaboer heeft gisteren de led-tv bezorgd

Deze:

Nu hebben ze hem ook voor me aangesloten (was niet thuis), en wel als volgt:

LED TV: van HDMI2 naar HDMI home cinema, voor het afspelen van DVD's.
LED TV: van Scart naar Scart home cinema, voor geluid van de TV over de boxen.

Moet dit zo, omdat ik nu nog analoog kijk ? Of kan het ook al via HDMI ? Of geeft HDMI geen
analoog beeld door ?

7 juli komt mijn decoder dus dan kan ik sowiezo van die Scart af, maar ik vroeg het me gewoon even af.
De tv heeft ook nog een optische poort, als ik die nou met de home cinema verbind kan de scart dan vervallen ?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die optie kan wel kloppen inderdaad. Zo te zien heeft deze Samsung geen normale analoge audio uitgangen welke je normaal naar de home cinema set legt. Dus dan kan het inderdaad via SCART als de TV dat ondersteunt, wat deze TV dus blijkbaar doet. Alleen heeft de Samsung wel een optische uitgang en de home cinema een optische ingang. Die manier was wat mooier geweest vanwege een digitaal signaal. Maar analoge TV is maximaal 2.0 en dan maken beide manieren weer niet uit.

• Spasm
FeaR schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:56:
Die manier was wat mooier geweest vanwege een digitaal signaal. Maar analoge TV is maximaal 2.0 en dan maken beide manieren weer niet uit.
Maar optisch werkt dus wel ? Dan haal ik de Scart er toch maar uit denk ik.
Ik heb liever een dunne optische kabel in de tv / home cinema dan mijn 3 meter lange (!) scart kabel :)

Bedankt voor de info.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kaj. schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 06:29:
Ik vind het uitermate amusant dat ze bij Philips geen rekening houden met projectoren, dat ze ervan uitgaan dat een Blu-ray speler alleen een SCART-aansluiting heeft en dat de PC geen HDMI kan hebben.
(om maar even iets te noemen)

Het idee is goed, de uitvoering ronduit slecht, maar dat is par for the course bij Philips.
Ook een dvd-speler zou geen component hebben :X Leuk bedacht, maar inderdaad niet helemaal...

Aan de andere kant, er staat nergens welke beslispunten ze hebben gebruikt. Is het doel alles zo goed mogelijk aansluiten (vaak veel en dure kabels) of alles zo goedkoop mogelijk?
Er zijn verschillende paden namelijk.

Ik ben zelf voorstander om alles via een AV-receiver of home-cinema set te laten lopen. Gewoon 1 centraal punt waar alles (meestal in een kast) samen komt, en dan een minimaal aantal kabels naar de tv.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee