Toon posts:

Probleem met nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-04 10:59
Afgelopen week heb ik al mijn onderdelen binnengekregen voor mijn HTPC. Waaronder de MS-Tech MC1200.

In eerste instantie had ik de harde schijf nog niet binnen: alles geïnstalleerd en ik dacht in eerste instantie een probleem te hebben met de DVD drive, het LEDje bleef branden en hij wou niet opengaan. Na de drive eruit gehaald te hebben en met een naald open te hebben gedaan bleek hij het weer te doen. Probleem opgelost dacht ik, maar dit bleek toeval.

Mijn harde schijf binnengekregen en geïnstalleerd. Alles aangesloten en kast weer aangezet. Mijn DVD drive ging weer niet open en de harde schijf werd niet zichtbaar in de BIOS (spint ook niet op). Ik heb de onderdelen aan een andere voeding gehangen en dan werkt alles uitstekend (incl. harde schijf en dvd drive)

Mijn moederbord heeft behalve de standaard stroomconnector ook nog een 4 pins 12 volt connector nodig. Ik vermoed dus dat, door de kwaliteit van de voeding, niet voldoende spanning geleverd kan worden om de DVD drive te laten werken (op het ledje na) en de harde schijf te laten draaien. Zou dit kunnen kloppen? En, is mijn voeding per definitie defect of kan dit te maken hebben met de kwaliteit van de voeding? De voeding is MS-Tech Micro ATX Power.

Fotootje van de kast (harde schijf en DVD drive zijn er even uitgehaald), de geel zwarte kabel is de 12 volts kabel:
HIER
Overige specs hier:
gallery: Sigma2k8

[Voor 3% gewijzigd door Sigma2k8 op 02-06-2011 18:50]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je voeding te zwak is, welk vermogen heeft dat ding?
MS-Tech zegt me als voedingmerk niets eigenlijk, maar je kunt natuurlijk altijd de pech hebben dat een onderdeel defect is. Als een andere voeding het wel doet dan lijkt me het duidelijk dat je de jouwe moet vervangen.

• Sigma2k8
Het vermogen is 350 watt. Net heb ik hem direct aan een stopcontact gehangen en toen deed alles het in 1x. Helaas maar eenmalig. De drives blijven nu weer stil. :(

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:22
Het kan best dat je voeding onbetrouwbaar is. Voor voedingen kun je beter A-merken gebruiken.

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

..... Ik vermoed dus dat, door de kwaliteit van de voeding, niet voldoende spanning geleverd kan worden om de DVD drive te laten werken (op het ledje na) en de harde schijf te laten draaien.
Kun je niet gewoon tot de conclusie komen dat je voeding gaar/stuk/kapot/kaduuk/rot is? ;)

Garantie?

[Voor 1% gewijzigd door Mr_Mellow op 02-06-2011 20:20. Reden: Spelling]

• Sigma2k8
Mr_Mellow schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:20:
[...]

Kun je niet gewoon tot de conclusie komen dat je voeding gaar/stuk/kapot/kaduuk/rot is? ;)

Garantie?
We hebben het over een nieuwe voeding. Ik wil dus eigenlijk graag weten of dit met de kwaliteit van de voeding te maken heeft of dat deze defect is. Maar kan ik daar überhaupt achter komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sigma2k8
Heb maar een nieuwe voeding besteld. Zonde geld maar ga er vanuit dat dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je had gewoon garantie kunnen claimen, die voeding is prima in orde maar elke voeding kan gewoon vanuit de fabriek defecten hebben.

Toch wel een SFX voeding besteld he?

[Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 03-06-2011 14:38]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sigma2k8
Ja maar omdat de voeding onderdeel uitmaakt van de kast en mijn ervaringen met de RMA afdeling van Zercom niet bijster goed zijn heb ik toch maar een nieuwe voeding besteld. Inmiddels is deze binnen en voila: het zaakje draait weer prima. Alles doet het.

Ik wil nu nog wel gaan kijken of ik alleen de voeding kan RMA'en.

(@Tsurany: ja had ik aan gedacht gelukkig :)).

• _Grad_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 14:27
Sigma2k8 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:35:
Ja maar omdat de voeding onderdeel uitmaakt van de kast en mijn ervaringen met de RMA afdeling van Zercom niet bijster goed zijn heb ik toch maar een nieuwe voeding besteld. Inmiddels is deze binnen en voila: het zaakje draait weer prima. Alles doet het.

Ik wil nu nog wel gaan kijken of ik alleen de voeding kan RMA'en.

(@Tsurany: ja had ik aan gedacht gelukkig :)).
Welke voeding heb je gekocht?
Ik heb namelijk dezelfde kast en desondanks ik geen problemen heb met de voeding zelf, vind ik hem erg luidruchtig.

Ik had een BeQuiet LF-300 gekocht, maar deze paste niet in de kast.
Ik vind casemodding vooralsnog overkill, want ik vind de kast zo mooi genoeg.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee