Toon posts:

Paar vragen waterkoeling..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben heel misschien een klein beetje van plan om waterkoeling te gaan bouwen. Nu vroeg ik mij af waar ik onderdelen kan kopen, en hoeveel mij dat ongeveer zal gaan kosten.

Ook vroeg ik mij af, of ik 2 waterkoeling projecten in mijn pc kon bouwen, eentje voor videokaart, en eentje voor cpu. Èn of die 2 watergekoelde dingen ook nog in één waterbak zouden kunnen, zodat ik gewoon een bureaula kan gebruiken als waterbak (dat ik daar dus een bak in doe >:)), en dat ik dan gaten boot door het bureau heen of iets dergelijks.

Voorbaat dank!

ps. Search werkte niet..

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Kosten: heel erg variabel, je kan allemaal dure high performance dingen gebruiken of gewoon goedkoop spul met wat spullen van de sloop.

En als je ruimte hebt voor twee waterkoeling systeem in je kast kan je dat natuurlijk doen. En je kan dan nutuurlijk gewoon 1 resevoir gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
1 resevoir en 2 pompen dus, enne ook twee radiators neem ik aan.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Dat is wel zo handig. Voor je videokaart kan je wel een kleinere pomp en radiator gebruiken omdat deze lang niet zo veel hitte produceert als je cpu.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
kijk is hier en hier .

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

hangt een beetje af hoe extreem je wil gaan koelen denk ik. Als je ook peltiers gebruikt, dan is het water niet meer bruikbaar voor je videokaart (wordt te warm). Als je geen peltier gebruikt, dan kan je wel met 1 systeem (dus ook 1 pompje en radiator) wel af.
Water door het blok op je CPU, die door laten stromen naar het blok op je videokaart (mag toch wel ietsje warmer worden??) en dan door de radiator.
denk dat dit best wel moet gaan werken zo

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
Op zondag 18 maart 2001 21:59 schreef RdB het volgende:
hangt een beetje af hoe extreem je wil gaan koelen denk ik. Als je ook peltiers gebruikt, dan is het water niet meer bruikbaar voor je videokaart (wordt te warm). Als je geen peltier gebruikt, dan kan je wel met 1 systeem (dus ook 1 pompje en radiator) wel af.
Water door het blok op je CPU, die door laten stromen naar het blok op je videokaart (mag toch wel ietsje warmer worden??) en dan door de radiator.
denk dat dit best wel moet gaan werken zo
ik zou het niet door laten stromen. dat water wordt heel snel warm. gewoon splitten en een goeie pomp kopen. minimaal 800 liter. nog beter is 1400 liter p/min.

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 22:13 schreef twiekert het volgende:

[..]

ik zou het niet door laten stromen. dat water wordt heel snel warm. gewoon splitten en een goeie pomp kopen. minimaal 800 liter. nog beter is 1400 liter p/min.
1400 liter p/m = 84000 liter per uur! :P

In neem aan dat dit een foutje is! :+

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

ik heb mijn cpu, videokaart en chipset van moederbord gekoeld met water

ik gebruik hervoor 1 pomp en 1 reservoir

vanuit reservoir door T splitter 1 naar cpu
de ander met nog een T splitter naar moederbord en videokaart en zo weer terug naar mijn bak

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Pagina: 1