Toon posts:

Ram niet op volle kracht?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 398763

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik moet direct beginnen met het opbiechten dat ik niet echt super veel verstand heb van computers.

Ik heb dus een vraag, ik heb een Asus P8P67 PRO rev 3.1 moederbord in combinatie met een i5 2500K
Hierin zit 4gb geheugen dat hoort te draaien op 1333MHz, beide banken draaien echter ergens in de 600MHz.

Wie kan me vertellen hoe dit kan en nog liever of dit normaal is.
Ik weet dat RAM deels de snelheid van je systeem bepaald, dus ik wil deze banken optimaal laten werken!

mvg,

Jeroen

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:56
600 of 667 Mhz? DDR staat namelijk voor double data rate, en twee keer 667 is 1333 (naja, bijna dan) :)

[Voor 9% gewijzigd door dsibma op 02-06-2011 17:14]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40
volgens mij , is het zo : het is dual channel geheugen dus dan moet je 6**Mhz X 2 doen,

correct me if im wrong , still learning

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Kijk eens op de site van asus zelf, er staat een memory support list op, en je kan ook even in de manual van asus kijken want daar staan ook dingen in over hoe je het kan gaan instellen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:56
mr.DJ95 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:13:
volgens mij , is het zo : het is dual channel geheugen dus dan moet je 6**Mhz X 2 doen,

Dat staat er los van.

Topicstarter
Oke prima, ik dacht zelf ook dat het gewoon 2x 667 is, mijn broer zei echter, post het op tweakers want ze horen elk 1333 te draaien..
Ik heb in de manual ook iets dergelijks gelezen dat een 18xx op 16xx draait ofzo |(de xjes omdat ik niet precies weet wat er staat)

Ohja, euh mijn ram staat niet in die lijst! wél muskin geheugen, waarvan ik het type niet weet, op 1600MHz..

Misschien moet ik die leuke memOK knop gebruiken?

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 398763 op 02-06-2011 17:23]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mr.DJ95 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:13:

Dat is de D van Double Data Rate, daarom moet je Mhz x 2 doen. Dual Channel is dat twee geheugenreepjes samen werken voor betere prestaties, dat is weer een totaal ander stukje heeft niks met Mhz'en te maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 08:24
Download CPU-Z

Ga naar het tabblad memmory. Daar moet de snelheid op 666 of 667 staan. (of 800 voor 1600mhz)

Is dit niet zo ga het bios in (tijdens opstarten op del drukken).
Ga in het bios naar de advanced settings (knopje rechtsboven)
Ga naar de ai tweaker tabblad.
Hier kan je bij de memmory speed zelf selecteren of je geheugen op 1333 moet lopen. (als de modules het aankunnen kan je het ook op 1600 zetten.)

Sluit bios af met save & reset

*Edit: Welk mushkin geheugen heb je? Muschkin ondersteunt geen xmp profielen en daarom moet je het geheugen zelf instellen. Snelheid, voltage en timings. (muschkins doen vaak cas 6-6-6-24 op 1600mhz, zal nu op 10 of 11 staan) Dit kan je ook onder het ai tweaker tabje doen.

[Voor 24% gewijzigd door Dekaasboer op 02-06-2011 17:30]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Topicstarter
Dekaasboer schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:24:
Download CPU-Z

Ga naar het tabblad memmory. Daar moet de snelheid op 666 of 667 staan. (of 800 voor 1600mhz)

Is dit niet zo ga het bios in (tijdens opstarten op del drukken).
Ga in het bios naar de advanced settings (knopje rechtsboven)
Ga naar de ai tweaker tabblad.
Hier kan je bij de memmory speed zelf selecteren of je geheugen op 1333 moet lopen. (als de modules het aankunnen kan je het ook op 1600 zetten.)

Sluit bios af met save & reset
Je moederbord kan zelf ook het 1 en ander uitlezen met die AI suite II
daar staat 667, het zal dus wel in order zijn.

Maar is het zo dat je met sneller geheugen ook een snellere PC hebt?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In de praktijk is geheugen nu net hetgeen waar je de minste winst op haalt. Kijk trouwens maar naar die BBG's allemaal goedkoop geheugen omdat je extra geld gewoon veel beter in een videokaart steekt dan in geheugen.

[Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 02-06-2011 17:33]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee