Toon posts:

Overzetten fabrieksinstellingen harde schijf laptop [Acer]

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 03:41
Ik wil de harde schijf in mijn laptop vervangen door een nieuwe. Nu wil ik op de nieuwe harde schijf alleen de begin-situatie ten tijde van de aankoop van de laptop. Ik heb bij de laptop geen systeem-schijf (DVD) ontvangen.

Laptop : Acer Aspire 7740 - 434G64Mn

Op de harde schijf bevindt zich aan het begin een verborgen primaire partitie die door Windows 7 wordt aangeduid als 'Herstelpartitie' met een omvang van 11,72 GB.

Bij de aanschaf van de computer heb ik binnen enkele dagen recovery disks aangemaakt (op 3 DVD's). Vrij snel na de aanschaf van de laptop heeft de DVD-speler het begeven. Daarom vertrouw ik de recovery disks niet zo. Ik heb inmiddels een externe DVD-writer van LiteOn aangeschaft die wel goed werkt.

Mijn eigenlijke vraag is hoe kan ik het beste de nieuwe schijf inrichten met alleen de fabrieksinstellingen?

Ik kan via het programma 'eRecovery Management' van Acer een 'Factory Default Disc' branden. Echter hierbij wordt gewaarschuwd om deze aan te maken voor het gebruiken van de laptop.Het is mij niet helemaal duidelijk wat er dan op de schijf komt te staan. Alleen de drivers, Windows 7 en de drivers of misschien Windows 7, drivers en alle overige meegeleverde software ?

[Voor 4% gewijzigd door One_Gandalf op 02-06-2011 16:35]

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Maak een image van je huidige schijf en zet deze op je nieuwe mbv Ghost of Acronis.
Om alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen --> alt F10 bij het opstarten.

OF

de nieuwe schijf plaatsen en je recovery disks gebruiken.
(Instructies zijn te vinden op http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/online-support)

Wellicht kan Acer je voorzien van een setje recovery disks?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
Mr_Mellow schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:01:
Maak een image van je huidige schijf en zet deze op je nieuwe mbv Ghost of Acronis.
Om alles terug te zetten naar de fabrieksinstellingen --> alt F10 bij het opstarten.
Ik wil niet al mijn huidige gegevens op de nieuwe schijf zetten. Daarom valt deze optie voor mij af.
Mr_Mellow schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:01:
de nieuwe schijf plaatsen en je recovery disks gebruiken.
(Instructies zijn te vinden op http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/online-support)

Wellicht kan Acer je voorzien van een setje recovery disks?
Dit is een mogelijkheid die ik overweeg. Op de support-site zie ik dat ze het hebben over een systeem disk en recovery disks. Nu heb ik wel recovery disks maar ik weet niet wat er bedoeld wordt met een systeem disk.

Onderzoek : Ik vermoed dat ik geen aparte systeem disk nodig heb omdat ik op de eerste van de drie recovery-DVD's boot-bestanden heb aangetroffen.

Tevens vraag ik mij af wat er nu precies op de recovery disks is gezet. Is dit de complete inhoud van partitie C:? Of alleen de systeembestanden af fabriek?

Onderzoek : De image-bestanden uit de verborgen partitie in het WIM-formaat. Als ik het mij goed herinner heb ik op de recovery disks alleen de fabrieksinstellingen gebrand. Mijn recovery disks bevatten dus geen data van de zichtbare Windows-partities.

Als ik een recovery uitvoer wordt dan ook de verborgen partitie aangemaakt? Ik denk het niet. Ik heb hiervoor een ISO gedownload van de Acer-site, maar het is me nog niet duidelijk wat voor zaken er in de ISO zitten en hoe de ISO de nieuwe harde schijf dan gaat partitioneren.

Antwoord : De ISO maakt één primaire partitie aan op een nieuwe harde schijf. Daar heb ik persoonlijk geen complete ISO voor nodig 8)7 .

[Voor 17% gewijzigd door One_Gandalf op 05-06-2011 09:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 12:13
Je kan met acronis toch een kloon maken van je harde schijf en dan een volledige recover naar fabrieks instellingen doen?
dan ben je al je data weer kwijt, en hou je de verborgen paritie.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je de recovery disks succesvol gebrand hebt is de kans groot dat ze gewoon goed zijn. Als de brander toen al niet goed was was het branden waarschijnlijk mislukt.

Je hoeft schijnbaar geen data te bewaren. Dan kun je gewoon direct met de externe brander en de disks aan de slag met de nieuwe schijf. Gaat het niet naar wens dan zet je de oude schijf tijdelijk terug.

De recovery disks bevatten normaal gesproken alles, dus W7 en alle programma's. Het zijn ook 3 disks, wat overeenkomt met die recovery partitie kwa grootte.

• One_Gandalf
Axewi schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:25:
Je kan met acronis toch een kloon maken van je harde schijf en dan een volledige recover naar fabrieks instellingen doen?
dan ben je al je data weer kwijt, en hou je de verborgen paritie.
Met een kloon wordt alles gekopieerd, dus ook data die in de loop der tijd is toegevoegd. 'Mijn data' komt dan volgens mij terug. Als ik een recovery doe naar fabrieksinstellingen op de 'oude' schijf dan staat daar volgens mij nog steeds mijn data op. Weliswaar niet zichtbaar via het OS maar het staat er nog wel. Ik wil dus eigenlijk op de nieuwe schijf alleen 'de kale software' van het OS zetten.
Gianni Rombios schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:51:
Als je de recovery disks succesvol gebrand hebt is de kans groot dat ze gewoon goed zijn. Als de brander toen al niet goed was was het branden waarschijnlijk mislukt.

Je hoeft schijnbaar geen data te bewaren. Dan kun je gewoon direct met de externe brander en de disks aan de slag met de nieuwe schijf. Gaat het niet naar wens dan zet je de oude schijf tijdelijk terug.

De recovery disks bevatten normaal gesproken alles, dus W7 en alle programma's. Het zijn ook 3 disks, wat overeenkomt met die recovery partitie kwa grootte.
Ik vermoed ook dat de DVD's een kopie bevatten van de herstel partitie. Ik denk dat ik genoeg heb aan alleen Windows 7 en niet al die meegeleverde software. Ik vraag me af of ik op een of andere manier alleen Windows 7 kan installeren op de nieuwe schijf zonder dit zelf nogmaals te hoeven kopen. Ik heb immers geen media meegeleverd gekregen. Misschien kan ik alleen Windows 7 rippen van de herstel-partitie?

[Voor 64% gewijzigd door One_Gandalf op 04-06-2011 10:40]

• Axewi
Als je alleen win 7 geinstalleerd wilt hebben, kan je gewoon een oem windows 7 dvd downloaden en activeren met de key onderop je laptop hoor, zo doen wij dat hier altijd met de instalatie van laptops.
Anders ben je langer bezig met het verwijderen van die standaart software meuk dan het los installen van windows.

Maargoed zolang je de key onderop je laptop gebruikt is je windows gewoon legitiem.
Zoek alleen wel naar een oem versie van windows 7 anders heb je kans dat er zooi bij zit.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je kan wel gewoon terug naar de fabriekssetup met de Acer Recovery software. Heb je geen DVD's voor nodig. Ik heb het laatst nog bij een Acer gedaan. Je kan bij het recoveren kiezen of je je gegevens wilt behouden of niet.
Dus recoveren naar fabrieksinstellingen.
Harde schijf aansluiten op een andere pc en een image maken.
Image op de nieuwe schijf zetten.

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
One_Gandalf schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:31:
Alleen de drivers, Windows 7 en de drivers of misschien Windows 7, drivers en alle overige meegeleverde software ?
Wat wil je dan? wil je liever windows+drivers, kan je beter een OEM CD'tje pakken en vooraf de drivers voor jouw laptop downloaden.

Grote kans dat op die DVD extra software gebundeld zit.

• One_Gandalf
Axewi schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:47:
Als je alleen win 7 geinstalleerd wilt hebben, kan je gewoon een oem windows 7 dvd downloaden en activeren met de key onderop je laptop hoor, zo doen wij dat hier altijd met de instalatie van laptops.
Anders ben je langer bezig met het verwijderen van die standaart software meuk dan het los installen van windows.

Maargoed zolang je de key onderop je laptop gebruikt is je windows gewoon legitiem.
Zoek alleen wel naar een oem versie van windows 7 anders heb je kans dat er zooi bij zit.
Er staat inderdaad een key voor Windows 7 onderop de laptop. De volgende vraag is dan: Hoe kom ik aan de juiste Windows 7 OEM software of kan ik gewoon elke Windows 7 installatie disk gebruiken? Ik zal ook eens kijken op de site van Acer. Ik zal toch niet de enige zijn die alleen Windows 7 op een nieuwe harde schijf wil zetten?

Ik heb een 'case' aangemeld bij Acer met de volgende tekst : "Hoe kan ik op een nieuwe harde schijf alleen Windows 7 installeren? Ik heb namelijk geen media meegeleverd gekregen.". Het invullen van de 'case' leverde wat hoofdbrekens op (o.a. 'Object reference not set to an instance of an object.'), maar het is uiteindelijk gelukt.

[Voor 15% gewijzigd door One_Gandalf op 04-06-2011 12:10]

• Axewi
Je kan gewoon een windows 7 dvd pakken (juiste bits) en dan de efi.cfg aanpassen.
Dan heb je alle windows 7 versies.
Maar op de meeste laptops staat home premium en die kan je gewoon vinden via torrents of nieuwsgroepen.
Nogmaals pak een Schone oem versie want anders krijg je meestal meuk mee.

Case aanmaken bij acer is leuk, maar ze bieden je dan de dvd's aan voor 60 euro.

[Voor 12% gewijzigd door Axewi op 04-06-2011 15:32]

• One_Gandalf
Axewi schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:30:
Maar op de meeste laptops staat home premium ...
Het betreft inderdaad Windows 7 Home Premium (64 bit).
Nogmaals pak een schone oem versie want anders krijg je meestal meuk mee.
Ik zou niet eens weten hoe ik een 'niet schone oem' zou moeten 'pakken'.
Case aanmaken bij acer is leuk, maar ze bieden je dan de dvd's aan voor 60 euro.
Ik wacht eerst de reactie van Acer af. Bij Azerty kost Windows 7 Home Premium 64 bit € 84,98. Maar ik voel er inderdaad niet zo veel voor om te betalen voor software die ik al eerder heb gekocht.

[Voor 28% gewijzigd door One_Gandalf op 04-06-2011 18:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
Status update betreffende kale installatie Windows 7

Verborgen partitie
Ik heb de verborgen partitie zichtbaar gemaak met de 'commandline tool' diskpart. De volgende link was hierbij behulpzaam : http://www.notebookforums...ccess-to-hidden-pqservice. De verborgen partitie is in mijn geval in het NTFS formaat.

Windows Imaging Format
Er staan 'image files' in het Windows Imaging Format (WIM) op de verborgen partitie.

Recovery DVD's
Op de recovery DVD's staan ook 'WIM-files'.

Vervolg
Ik ga nu uitzoeken hoe ik de inhoud van de WIM-files zichtbaar kan krijgen.
26779 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:18:
Download en brand de clonezilla boot cd. Maak een image van je HD en schrijf die weg naar een netwerkschijf. Plaats je nieuwe HD en zet de image terug. Veel moeilijker is het niet.
Ik wil alleen Windows 7 installeren op de nieuwe harde schijf.

[Voor 25% gewijzigd door One_Gandalf op 05-06-2011 09:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Download en brand de clonezilla boot cd. Maak een image van je HD en schrijf die weg naar een netwerkschijf. Plaats je nieuwe HD en zet de image terug. Veel moeilijker is het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
26779 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:18:
Waarom moeilijk doen,
Met Acer Recovery tools de herstel disk branden (3 DVD's)
Nieuwe harde schijf er in plaatsen en booten vanaf disk 1
Klaar

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:51:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
Ik kreeg maandag 6 juni 2011 een reactie van Acer (in mijn ervaring een snelle reactie). De strekking is dat ik voor EUR 60,00 recovery-schijven kan kopen. Daar kom ik dus niet verder mee. Ze hebben de vraag niet begrepen of niet willen begrijpen. Voor het gemak bij deze een quote van de vraag :
One_Gandalf schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:03:
[...]
Ik heb een 'case' aangemeld bij Acer met de volgende tekst : "Hoe kan ik op een nieuwe harde schijf alleen Windows 7 installeren? Ik heb namelijk geen media meegeleverd gekregen.".
[...]
Ik ontdek nu net dat er ook recovery media voor Acer worden aangeboden via internet voor 'slechts' EUR 30,00 : http://www.compile.be/sho...od=27400&cat=127&group=20 :X

Ik denk er nu serieus aan om de eenvoudige weg te bewandelen en de recovery disks te gebruiken om de nieuwe schijf in te richten. Te meer omdat ik documenten en spreadsheets heb gemaakt met Microsoft Works 9.0 en er nu achter kom dat dit niet zo'n portable formaat is (voor documenten extensie .wps; dus niet .wpd).

[Voor 39% gewijzigd door One_Gandalf op 07-06-2011 06:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axewi
het probleem is met de recovery schijven krijg je hetzelfde resultaat als je recovery partitie.
Dan heb je weer alle acer software e.d geinstalleerd staan.
Als je dat in orde vind kan je netzogoed de recovery gebruiken van je hdd.

Gebruik nou maar gewoon een win7 dvd.
Oem versie downloaden + branden.
Installen en activeren met je eigen key.
Klaar is kees ik bedoel One gandalf.
Kost je 10ct aan lege dvd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:18
Ik heb het door zitten lezen en snap echt niet waarom je niet het een image van je huidige schijf maakt en die over zet naar de nieuwe. Daarna de recovery tool draaien en daar vandaan Windows opnieuw laat installeren. Je oude data is dan weg. Tuurlijk als je moeilijk gaat doen met recovery software is je data terug te halen, maar als de laptop nog steeds van jou blijft, dan lijkt me dat niet zo heel boeiend.

Of wat hier boven staat weer recovery schijven maken wat je al eerder had gedaan en daar vandaan installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
Axewi schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:21:
het probleem is met de recovery schijven krijg je hetzelfde resultaat als je recovery partitie.
Dan heb je weer alle acer software e.d geinstalleerd staan.
Als je dat in orde vind kan je netzogoed de recovery gebruiken van je hdd.

Gebruik nou maar gewoon een win7 dvd.
Oem versie downloaden + branden.
Installen en activeren met je eigen key.
Klaar is kees ik bedoel One gandalf.
Kost je 10ct aan lege dvd.
Zoals gezegd zit ik in mijn maag met mijn Microsoft Works 9.0 bestanden (tekstverwerking en spreadsheet). Als ik alleen Windows installeer dan krijg ik een probleem met het lezen/bewerken van mijn Microsoft Works 9.0 bestanden aangezien ik nog geen software heb gevonden die Microsoft Works 9.0 bestanden in batch kan converteren of lezen en bewerken. Dat zou wel kunnen met Microsoft Office maar dat pakket heb ik niet tot mijn beschikking. Ik heb wel OxygenOffice geprobeerd die de extensie .wps herkent maar die gooit de layout in de war.

En aangezien Microsoft Works 9.0 wel op de recovery dvd's staat is dit nog een struikelblok.
Nielson schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:16:
Je kunt toch gewoon de nieuwe hd erin stoppen en hierop Windows proberen te restoren met de al aangemaakte recovery-dvd's? In het ergste geval werken ze niet en dan kun je eventueel een andere oplossing zoeken.
Jazeker, dat kan. En dat overweeg ik ook. Echter het liefst wil ik de nieuwe harde schijf zo kaal mogelijk inrichten. Dus zonder alle bloatware van Acer. Maar zoals gezegd wel met de mogelijkheid om mijn Microsoft Works 9.0 bestanden te lezen en bewerken.

[Voor 21% gewijzigd door One_Gandalf op 30-04-2012 10:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Je kunt toch gewoon de nieuwe hd erin stoppen en hierop Windows proberen te restoren met de al aangemaakte recovery-dvd's? In het ergste geval werken ze niet en dan kun je eventueel een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik hier ook Acer laptop 2 weken oud.
Snel restore Dvd's gebrand. ik heb ook geen dvd's ontvangen want de bestanden zitten in de verborgen partitie op de hdisk.
Acer recovery gebruiken.
Hdisk eruit en vervangen door een 120 GB SSD.
Booten vanaf restore Dvd en klaar is kees.
Ik weet niet wat het probleem is waarom het zo moeilijk is om het te doen.

[Voor 20% gewijzigd door uroy op 07-06-2011 19:44]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axewi
Kan je de key van works niet uitlezen met bijv: Siw.exe (system information for windows)?
Of eventueel met een ander programma, jellybean magic key finder o.i.d.

linkje Siw Portable: http://www.gtopala.com/download/siw.exe
En dan aan de linkerkant op licences klikken.

• One_Gandalf
Axewi schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:56:
Kan je de key van works niet uitlezen met bijv: Siw.exe (system information for windows)?
Of eventueel met een ander programma, jellybean magic key finder o.i.d.

linkje Siw Portable: http://www.gtopala.com/download/siw.exe
En dan aan de linkerkant op licences klikken.
Ik overweeg om mijn documenten over te zetten naar Wordpad. Ik denk dat het sowieso verstandig is om af te stappen van Microsoft Works omdat het over het algemeen wordt gezien als verouderde software en niet erg portable is.

Voor de spreadsheets die ik heb aangemaakt met Microsoft Works denk ik aan een conversie naar OpenOffice.

Kost wel wat extra tijd maar dan is het zaakje clean en kan ik volstaan met een kale installatie van Windows 7.

Ik heb mijn nieuwe harde schijf gisteren (woensdag 8 juni 2011) ontvangen. Ik ga denk ik als eerste puur uit nieuwsgierigheid over hoe het werkt proberen vanuit de recovery disks de nieuwe harde schijf te vullen en te kijken wat er precies gebeurt.

Daarna ga ik denk ik een clean install van Windows 7 uitvoeren met behulp van de registratie-code achterop de laptop/notebook. Natuurlijk pas nadat ik de Microsoft Works documenten heb geconverteerd naar Wordpad en OpenOffice.

Ik overweeg ook om Microsoft Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten aan te schaffen. Echter dit kost EUR 139,00 en dat vind ik veel geld. Met Microsoft Office verwacht ik de documenten en spreadsheets die ik heb gemaakt met Microsoft Works probleemloos te kunnen lezen en bewerken.

Ik zie net bij Azerty een prijs van EUR 81,07 voor een licentie voor één PC voor Microsoft Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten. Dat klinkt al wat beter dan EUR 139,00.

[Voor 37% gewijzigd door One_Gandalf op 09-06-2011 09:26]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je hebt een 60dagen probeerversie van office2010. http://office.microsoft.com/nl-nl/try/

• Axewi
Ik weet niet of je nog op school zit, want dan kan je via slim.nl office kopen.
Daar kost hij 42 euro d8 ik.

• One_Gandalf
Bedankt voor de tip.Ik heb die 60 dagen geloof ik al verbruikt op mijn originele installatie.
Axewi schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:45:
Ik weet niet of je nog op school zit, want dan kan je via slim.nl office kopen.
Daar kost hij 42 euro d8 ik.
Ik zit helaas niet meer op school. Op die site worden grote kortingen geboden.

[Voor 42% gewijzigd door One_Gandalf op 11-06-2011 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• One_Gandalf
Bevindingen recovery disks

Ik ben vandaag (zondag 12 juni 2011) aan de slag gegaan met de recovery disks. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd :
  1. Vervangen van de harde schijf in de notebook door de nieuwe lege harde schijf
  2. Via het BIOS de boot volgorde aangepast naar de externe DVD-brander ( het BIOS is via <F2> te benaderen )
  3. Via de eerste recovery disk het herstel-proces gestart
  4. Tijdens de reboot nadat alle recovery disks zijn afgehandeld verschijnt de volgende foutmelding : "Kan Windows niet configureren om op de hardware van deze computer te kunnen worden uitgevoerd.".
Het blijkt dat het (in mijn situatie) niet nodig is om de nieuwe harde schijf eerst te partitioneren en formatteren.

Aan het einde van het herstel-proces dat ongeveer een uur in beslag nam verschijnt er bij het booten een foutmelding en wordt Windows niet opgestart.

Ik heb nu de originele harde schijf weer in de notebook zitten.

Onderzoek foutmelding

Op internet heb ik knowledge base artikel 2466753 van Microsoft gevonden : http://support.microsoft.com/kb/2466753/en-us

De nieuwe harde schijf is voorzien van Advanced Formatting. Mogelijk dat dat de oorzaak is.

[Voor 20% gewijzigd door One_Gandalf op 12-06-2011 16:42]

• One_Gandalf
Nieuwe harde schijf

Ik heb eindelijk de nieuwe harde schijf nu in gebruik. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om windows opnieuw te installeren op de nieuwe harde schijf zodat ik zeker weet dat ik een clean systeem heb. Ik heb de licentie-code op mijn notebook gebruikt. Ik moest wel telefonisch activeren maar dit verliep zonder problemen.

Daarna een backup (Cobian Backup) van belangrijke gegevens overgezet:
- e-mail ( inclusief accounts en contactpersonen )
- favorieten browsers
- documenten
- installatie-software
- financiële gegevens
- persoonlijke foto's

Aanschaf Microsoft Office 2010

Ik overweeg voor de Works 9 documenten toch 'Microsoft Office 2010 Home and Student' aan te schaffen. Bij Alternate EUR 110,00 (inclusief BTW en exclusief verzendkosten). Er is ook de mogelijkheid om alleen een key te kopen voor ongeveer EUR 20,00 minder maar dan moet je de software downloaden via een 'Windows Live Id'. Ik wil me echter niet aanmelden bij 'Windows Live Id'.

Is er een mogelijkheid om de software te downloaden zonder dat je je moet identificeren via 'Windows Live Id'? Ik heb wel een trial versie gevonden op CD nr. 241 bij PC Active maar dat betreft de professional-versie en die dateert van oktober 2010. Dat geeft vermoedelijk alleen maar problemen.

Update 3 mei 2012

Windows Live Id

Ik lees net dat er ook een mogelijkheid is om een Windows Live Id aan te maken zonder je e-mail adres of andere persoonlijke gegevens vrij te geven. Het betreft dan een 'account met beperkte rechten'.

Quote van een webpagina van Microsoft

"Registreren voor een account met beperkte rechten
Als je je niet met een e-mailaccount wilt aanmelden om toegang te krijgen tot Windows Live ID, kun je registreren voor een account met beperkte rechten. Meer informatie over accounts met beperkte rechten"

Update 9 juni 2012

Ik heb 'Microsoft Office 2010 Home and Student' uiteindelijk aangeschaft via een actie voor EUR 101,94 (inclusief verzendkosten). De oude bestanden die ik had aangemaakt met Microsoft Works 9.0 waarover ik bezorgd was zijn goed in te lezen.

[Voor 49% gewijzigd door One_Gandalf op 09-06-2012 11:03]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee