Toon posts:

Externe WD HD wordt niet gezien door MacBook A1181

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 274599

Topicstarter
Ik heb hier een Apple MacBook A1181, die ik helemaal opnieuw geïnstalleerd heb middels een externe diskdrive (superdrive is kapot). Zo gezegd zo gedaan. Kom erachter dat ik weer heel wat functionaliteiten mis en ik wil Snowleopard erop zetten. Eerst gedownload op een Windows PC, vervolgens de DMG overgezet naar een geconverteerde (van FAT32 naar NTFS, was 6,5 GB) Western Digital 1 TB externe HD. So far so good. Maar nu ik de externe schijf in de A1181 plug, wordt deze niet herkend. Ligt dat aan de OS? Er staat nu Tiger 10.4.11 op. Even geprobeerd op een MacBook pro met Snowleopard en daar wordt de schijf zonder problemen herkend.

Ik wil dus middels een externe HD de A1181 updaten. USB en DVD zijn geen opties.

Iemand suggesties?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:54
NTFS wordt niet goed uitgelezen door een MacBook (of enig ander apparaat met OSX erop).
Je zou wel MacFuse kunnen downloaden en installeren, dan kan je schrijven/lezen naar een NTFS schijf.
Ik zou aanraden om anders via de Macbook zelf de update te downloaden en te installeren.

Succes ermee!

Topicstarter
Ik had zelf aan die optie gedacht, maar hoe installeer ik hem dan? Gewoon dubbelklik op de .dmg file? Dat zou wel heel simpel zijn. Te simpel toch ... Het is een userdvd.dmg. Dus een image? Via install tutorials zou ik die image dus óf op een dvd, óf via flashusb, óf via een externe hd kunnen installeren.

Ja ik ben een XP user en heb er (nog) niet veel verstand van.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:54
Anoniem: 274599 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:19:
Ik had zelf aan die optie gedacht, maar hoe installeer ik hem dan? Gewoon dubbelklik op de .dmg file? Dat zou wel heel simpel zijn. Te simpel toch ... Het is een userdvd.dmg. Dus een image? Via install tutorials zou ik die image dus óf op een dvd, óf via flashusb, óf via een externe hd kunnen installeren.

Ja ik ben een XP user en heb er (nog) niet veel verstand van.
Het installeren is inderdaad klikken op de .dmg file (In OSX that is).
Dan krijg je een installer óf hij wordt uitgepakt en moet je het alsnog installeren.
Daarna wordt hij aangemaakt in je System Preferences (Apple icoontje linksboven en dan System Preferences), waar je de instellingen kan doen.

Succes ermee!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 20:01

Maartenvs

For Sale

Ik ga er vanuit dat je Snow Leopard wel gewoon netjes hebt gekocht voor die 30 euro.

Het beste kun je de Snow Leopard DMG naar je MacBook kopieren, externe harddisk of usb stick formateren naar osx extended en dan via disk utility de Snow Leopard DMG restoren naar je externe schijf / stick.

MacBook rebooten en de alt knop ingedrukt houden en kiezen voor je externe schijf.

MacBook Pro 11,4 | Mini Server | Mac Pro - 2x 30" Display | Xserve RAID | etc. etc.

Topicstarter
Thx mensen, hier heb ik al wat meer aan.

De externe harde schijf was in principe FAT32 (vandaar dat ik die 6.5 GB er niet op kreeg). Staat voor 37,5 gig aan belangrijk spul op. Kan ik hem ook van NTFS naar OSX extended converteren met behoud van data?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:10
zou voor die 37GB even een ander plekje zoeken, zeker als het "belangrijk" spul is. Zijn weinig mensen die dat niet even over hebben, intern of extern

Strava

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee