itsalex schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:46:
Ultrax dacht ik dat het ook zeer goed was maar ik wilde daarvoor de investering van 1500 euro niet maken vanwege het niet eruit zullen halen van de kosten. Ik heb een "testcd" geprobeerd maar die test vond ik niet betrouwbaar genoeg.
Ofwel ik heb met een Intel serverbord en cpu gehad die ik getest had en die bleken allemaal goed te zijn maar Fedora wilde echt niet aan de praat gaan. Uiteindelijk heb ik het mb en cpu geswapt en toen deed alles het goed. Die cd vond ik niet de beste oplossing maar desktoppc zal misschien wel goed zijn.
Om heel eerlijk te zijn gebruik ik hiren voor mijn bedrijf want er is geen andere lekker werkende tool verkrijgbaar. Ik ben 5 jaar bezig geweest om behoorlijke testtools te krijgen maar nee.
Je denkt toch niet dat ik voor de HD secure erase 2,50 per hd ga betalen. HDTune is 30 euro en die heeft het ook in de pro versie zitten dat je secureerase kan doen. Duurt misschien wat langer maar werkt ook.
Anoniem: 399197 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:51:
[...]
we doen eht nu met verschillende programma's zoals memtest bijvoorbeeld om de onderdelen te testen directie zegt die mogen niet, waarom al sla je me dood. aangezien het programma's zijn die de hardware stk voor stuk testen duurt het te lang en moet het sneller kunnen. daarom eht lieft een programma die alles in 1 keer test en dan dat we de resultaten uit kunne draaien.
Wat is te lang? Een apparaat een paar uur in een hoekje laten staan met een test en een goede conclusie kunnen stellen is ook wat waard. Of ga je al die uren ernaast zitten niets doen? Als je een beetje effectief multitasked kun je heel prima meerdere dingen tegelijk doen. 1 pc stresstesten, 2 windows installaties en een kast bouwen kan bv allemaal tegelijk.
En sommige testen... mjah, da's een keuze: als je wat ervaring hebt kun je al snel een basis diagnose stellen, of iig de juiste hoek in gaan zoeken. Als je op voorhand al bv het geheugen verdenkt is het sneller om ff reepje te vervangen dan een test een paar uur te doen.
Blancco werkt heel prima voor (multiple) disks whipen (
http://www.blancco.com/nl/ )
en UltraX spul werkt ook heel prima. Enige issue is het gebruik. Je zal de handleiding toch een beetje fatsoenlijk moeten doorlezen en bekend zijn met de gebruikte termen, anders zal het nooit een succes worden. Maar of dat nu aan het product zelf ligt..
waarom ga je niet eens kijken op bv de dealerinfo dagen? Vroeger stonden die gasten van UltraX daar altijd.
[
Voor 27% gewijzigd door
DJSmiley op 02-06-2011 17:00
]