Hey all,
Ik heb sinds een maand een Asus ENGTX580 waar ik totaal niet tevreden van ben. Ik dacht even hier te posten om te zien of nog mensen hetzelfde probleem hadden en of er een oplossing is.
Spellen spelen in DX11 lukt op volle details maar als ik in DX10 ga gaan spelen dan krijg ik random crashes en zelfs BSOD's... Ik krijg een DX error en dan een memory dump. Geen idee waar het van komt. Civ 5 loopt gewoon vast zonder error message, WoW crasht op de meeste random momenten, soms na 10 min soms na 1u. Metro 2033 daarintegen dan weer totaal niet. Het is precies of het enkel met DX10 spellen is.
Hier is m'n rig :
- Asus Rampage Extreme II met Supreme FX X-Fi addon kaart
- I7-950 (niet oc'd)
- 3x2gb Corsair TR3X6G1600C7D - 1600mhz - cas 7-7-7-20
- Intel SSDSA2M 160GB (X-25m)
- 1000w voeding van Cooler master
Wat is er reeds gedaan :
- Laatste Nvidia drivers van gisteren 275.33 (geen verschil)
- Intel SSD Toolbox regelmatig laten lopen
- Fur Mark op Burn test laten lopen (geen crashes!)
- Temp van de kaart gaat op full load niet boven de 80*
Het frustrerende is dat ik voorheen een Sapphire Radeon 6870 had in deze zelfde machine en dat ik 0,0 crashes had, totaal niks van problemen.
Overal waar ik kijk op internet wordt er gezegd dat er een probleem zou moeten zijn met DX10 maar niemand kan een oplossing bieden.
Het kan toch niet dat je 500€ voor een kaart betaalt die dan slechter presteert dan een oudere kaart die 350€ minder kost in de winkel ?
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan verhelpen ?
Alvast bedankt !
Ik heb sinds een maand een Asus ENGTX580 waar ik totaal niet tevreden van ben. Ik dacht even hier te posten om te zien of nog mensen hetzelfde probleem hadden en of er een oplossing is.
Spellen spelen in DX11 lukt op volle details maar als ik in DX10 ga gaan spelen dan krijg ik random crashes en zelfs BSOD's... Ik krijg een DX error en dan een memory dump. Geen idee waar het van komt. Civ 5 loopt gewoon vast zonder error message, WoW crasht op de meeste random momenten, soms na 10 min soms na 1u. Metro 2033 daarintegen dan weer totaal niet. Het is precies of het enkel met DX10 spellen is.
Hier is m'n rig :
- Asus Rampage Extreme II met Supreme FX X-Fi addon kaart
- I7-950 (niet oc'd)
- 3x2gb Corsair TR3X6G1600C7D - 1600mhz - cas 7-7-7-20
- Intel SSDSA2M 160GB (X-25m)
- 1000w voeding van Cooler master
Wat is er reeds gedaan :
- Laatste Nvidia drivers van gisteren 275.33 (geen verschil)
- Intel SSD Toolbox regelmatig laten lopen
- Fur Mark op Burn test laten lopen (geen crashes!)
- Temp van de kaart gaat op full load niet boven de 80*
Het frustrerende is dat ik voorheen een Sapphire Radeon 6870 had in deze zelfde machine en dat ik 0,0 crashes had, totaal niks van problemen.
Overal waar ik kijk op internet wordt er gezegd dat er een probleem zou moeten zijn met DX10 maar niemand kan een oplossing bieden.
Het kan toch niet dat je 500€ voor een kaart betaalt die dan slechter presteert dan een oudere kaart die 350€ minder kost in de winkel ?

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan verhelpen ?

Alvast bedankt !
Lalalala.... :) Watercooling rocks