Toon posts:

Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 - random lockups en crashen

Pagina: 1
Acties:

• Fish2281
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-01 16:24
Hey all,

Ik heb sinds een maand een Asus ENGTX580 waar ik totaal niet tevreden van ben. Ik dacht even hier te posten om te zien of nog mensen hetzelfde probleem hadden en of er een oplossing is.

Spellen spelen in DX11 lukt op volle details maar als ik in DX10 ga gaan spelen dan krijg ik random crashes en zelfs BSOD's... Ik krijg een DX error en dan een memory dump. Geen idee waar het van komt. Civ 5 loopt gewoon vast zonder error message, WoW crasht op de meeste random momenten, soms na 10 min soms na 1u. Metro 2033 daarintegen dan weer totaal niet. Het is precies of het enkel met DX10 spellen is.

Hier is m'n rig :

- Asus Rampage Extreme II met Supreme FX X-Fi addon kaart
- I7-950 (niet oc'd)
- 3x2gb Corsair TR3X6G1600C7D - 1600mhz - cas 7-7-7-20
- Intel SSDSA2M 160GB (X-25m)
- 1000w voeding van Cooler master

Wat is er reeds gedaan :

- Laatste Nvidia drivers van gisteren 275.33 (geen verschil)
- Intel SSD Toolbox regelmatig laten lopen
- Fur Mark op Burn test laten lopen (geen crashes!)
- Temp van de kaart gaat op full load niet boven de 80*

Het frustrerende is dat ik voorheen een Sapphire Radeon 6870 had in deze zelfde machine en dat ik 0,0 crashes had, totaal niks van problemen.

Overal waar ik kijk op internet wordt er gezegd dat er een probleem zou moeten zijn met DX10 maar niemand kan een oplossing bieden.

Het kan toch niet dat je 500€ voor een kaart betaalt die dan slechter presteert dan een oudere kaart die 350€ minder kost in de winkel ? |:( 8)7

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan verhelpen ? :-(

Alvast bedankt !

Lalalala.... :) Watercooling rocks

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 20:13
is de kaart niet gewoon kapot, ik heb een gtx570 en heb bij geen enkel spel last van crashes.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou eens alle drivers van de videokaart eraf halen en dan driversweeper/cleaner draaien en opnieuw installeren van de driver van de videokaart. Mocht het niet helpen, Windows herinstallatie zou dan wel eens uitkomst kunnen bieden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Fish2281
Net alle drivers er af gegooid, in safe mode gegaan en de driver cleaner laten lopen. Nieuwste NVIDIA drivers er op.

Heb dan om te stresstesten het volgende gedaan.

Links Wow met daarnaast Skype/Winamp en dan nog Firefox.
Rechts Civ 5.

Ging goed voor een 10-tal minuutjes en dan kreeg ik ineens zwart scherm en dan crashte CIV5 en dan 30 seconden erna een hard lock en de pc is herstart.

Denk je dat een Win herinstallatie echt zou helpen ?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 20:13
helpen weet je niet wel dat het een softwarefout uitsluit..
crasht ie na de installatie nog steeds kun je de gtx580 wel rma doen.
kan je de kaart niet bij een vriend of andere tweaker in zn pc stoppen, en kijken of het probleem zich daar ook voordoet?

• Fish2281
Hmmmm ik kan wel altijd m'n schijf loskoppelen en dan een oude 250gb schijfje er in hangen en daar dan WIN7 op installen en zien wat em doet. Ik ga dat even proberen en ik post hier dan m'n resultaten.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Fish2281 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:01:
Denk je dat een Win herinstallatie echt zou helpen ?
Dat verwacht ik wel want als DX11 spellen wel stabiel draaien en DX10 niet dan lijkt het mij toch iets softwarematigs.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 22:43

Nessuno

io sono nessuno

as u wish. :X :X :X
De problemen lijken wel redelijk op elkaar symtomen zijn ook het zelfde maar goed als jij dat niet vind dan maak ik maar een eigen topic aan.

Dit was overigens met een Gtx295 en die was helaas Defect!
zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460207

[Voor 124% gewijzigd door Nessuno op 04-01-2012 02:26. Reden: type kaart toegevoegd.]

Na rose e cient spin

• Fish2281
Resultaten van de test met de 120gb 7200rpm drive :

Win volledig gepatched, Nvidia 275.33 drivers er op.

Onderstaande 2 games tegelijkertijd :

Wow - stabiel gedurende 3u. (Let wel ik stond gewoon te dansen in Stormwind :P )
Civ 5 - eerst gecrasht na 1 turn (huge game met alle toeters en bellen), heb dan High Detail Strategic View uitgeschakeld, Leader Scene Quality op Low gezet en AA op 2x. Hierna heb ik een dikke 2u kunnen spelen maar uiteindelijk toch een crash gehad.

Geen blue screen daarintegen gedurende de 4,5u dat ik gisteren op de pc zat.

Ok die schijf zag wel af van het feit dat je aan't multiboxen bent met 2 games maar het ging wel.

Ik vermoedde dat het inderdaad was zoals The Mask zei maar dan zou bij die nieuwe install, ok een andere schijf..., het probleem moeten opgelost zijn en dat is het niet echt. Ok, minder frequent, dat wel, maar het probleem is er nog steeds.

Heeft nog iemand een idee wat ik nog meer kan onderzoeken ?

PS : Prodigy, jouw post heeft totaal niks te maken met het probleem dat ik heb. Kan je aub een nieuwe post maken onder je eigen naam ? Thnx !

• Fish2281
Ok status update, ik heb Win 7 pro opnieuw geinstalleerd op m'n Intel X25-M SSD schijf en de symptomen blijven dus dezelfde.

- Hard locks waarbij de pc gewoon herstart.
- Civ of Wow die gewoon crashen

Ik heb nu zowat alles gedaan wat ik kan.

- Windows 7 geherinstalleerd
- Alles terug gezet met nieuwe drivers
- De kaart gedownclocked om te zien of dat het probleem is.
- De voltage verhoogt via Asus Doctor om te zien of het dat was (ik las nml. op verschillende plaatsen dat deze kaart factory een beetje te laag geclocked staat op voltage)

Ik snap het totaal niet meer... heeft iemand nog enig idee wat ik nog kan doen ?

Er is geen gfx-bios van deze kaart te krijgen voor zover ik weet dus die piste loopt ook dood...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish2281
De kaart is bij deze opgestuurd naar Asus om te zien of er een probleem mee is. Ik wacht op verder nieuws !

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee