Toon posts:

Desktop, laptop of beide?

Pagina: 1
Acties:

• J4s0n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-10-2022

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Ik zit al meer dan een week hierover te dubben en het is _erg_ lastig een beslissing te nemen. Ik hoop dat jullie ervaringen hebben of voor eenzelfde beslissing hebben gestaan.

Situatie schets
Ik studeer en afgelopen jaren heb ik altijd op een desktop gewerkt met 2x 1600x1200 beeldschermen. Zo'n 6h per dag, 5 tot 7 dagen in de week. Dat zijn forse hoeveelheden achter het scherm. Ik heb de financiële middelen om een volledig nieuwe omgeving te maken en twijfel sterk tussen een aantal keuzes.

Een laptop
Een laptop lijkt me heerlijk. Lekker in het universiteitsgebouw zitten en daar aan de slag. Even weg van huis. Of naar m'n ouders en daar een weekendje werken. Na veel zoeken kwam de pricewatch: Asus N53SV-SZ016V voor mij als beste uit de test. Niet te duur, sterke processor (i7 2630QM), full HD en toch draagbaar apparaat (geen 17"). Het is echter een glossy scherm. Ik vind matte veel fijner werken dan het enorm spiegelende oppervlak van een glossy scherm. Probleem is dat matte schermen met een goede resolutie en goede specs 1200 of meer kosten.

Daarnaast ben ik zo verknocht aan dualscreen werken, dat ik me afvraag hoe prettig het is om op zo'n laptop te werken. Ik zou voor de thuis opstelling sowieso een 23" IPS scherm erbij kopen. Maar juist omdat ik meer uit-huis wil werken, vraag ik me af of ik buitenshuis wel echt aan de slag kan. Ik game niet, maar doe aan software-ontwikkeling, draai zware apps en gebruik zonder uitzondering altijd 2 schermen.

Ik voel me vrij beperkt met maar één scherm en dacht erover na om bij een desktop opstelling misschien zelfs een 3e erbij te kopen. Maar misschien moet ik dat gebrek aan beelscherm ruimte op de koop toenemen als ik kies voor een laptop en meer buitenshuis werken.

Een desktop
Een desktop heeft als grootste voordeel dat je er goedkoper betere specs in kunt zetten. Daarnaast kan ik er in de komende 4 jaar zo nu en dan een upgrade uitvoeren om het up2date te houden. Daarbij is het qua onderhoud makkelijker. Dat systeem zou er ongeveer zo uitzien (videokaart ben ik nog over aan het dubben):

* i7 2600K
* Asus P8P67 LE (3.0)
* Corsair XMS3 (2x4GB)
* OCZ Vertex 3 120GB SSD
* OCZ ModXStream Pro 600W

Als ik een desktop koop, koop ik er 2x een 23" scherm bij met een dual vesa mounted arm. Is het bureau mooi vrij met twee zwevende beeldschermen. Lijkt me heerlijk werken. Nadeel is dat ik, net zoals nu, dan wel alsnog veel thuis zit. Niet dat dat erg is, maar het is soms prettig om ook even ergens anders te zitten ipv altijd maar thuis.

Een desktop & uni computers en later een laptop
Een laatste optie is om bovenstaande desktop te bouwen en in eerste instantie op de universiteitscomputers te werken zolang ik nog studeer (1 jaar). Als ik budget extra heb, kan ik altijd nog een laptop aanschaffen en heb ik in ieder geval een zeer solide systeem staan thuis.

Mijn vraag aan jullie is wat jullie gedachte hierover is. En of jullie voor eenzelfde soort keuze hebben gestaan en wat toen de afweging was om het één of het ander te kiezen. Of waarom de één juist beter is dan de ander. Misschien dat ik iets nog volledig over het hoofd zie.

Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
De grote vraag is, wil je kunnen gamen? Een sandy bridge laptop met ssd is in snelheid nauwelijks te onderscheiden van een destkop zolang je maar geen spel start.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 21:57
Ik doe zelf geen studie meer waarbij ik mijn laptop nodig heb (vorig jaar nog wel) maar desktop + laptop bevalt mij erg goed. Op mijn desktop game ik vooral, de laptop neem ik vrijdags mee naar mijn ouders en kijk er dan films op en zit er een beetje op te internetten. Wat wel een nadeel is van een laptop + desktop is dat je continue je bestanden over moet zetten, wat veel tijd in beslag neemt.

In ieder geval zou ik niet meer terug willen naar alleen een laptop of alleen een desktop; ik vind de combinatie ideaal zo, helemaal met dropbox (mijn schoolbestanden zijn hooguit een .doc van 10 mb)

• haarbal
Ik ga zelf trouwens voor "beide" door gewoon een hele cheape laptop te kopen: deze, let op: zonder operating system (maar via de TU krijg ik die toch gratis) en dvd drive (ook geen issue voor mij, hopelijk wordt ie niet met gat geleverd 8)7)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je nu gewend bent aan een 1600*1200px monitor, dan is fullHD wel even een flinke stap terug. Die 120px in de hoogte mis je behoorlijk.
Ik vond de overschakelijk van 1280*800 op m'n oude notebookje naar 1366*768 op m'n nieuwe al wennen, die breedte die je erbij krijgt is leuk, maar je hebt veel meer aan pixeltjes in de hoogte vind ik.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet niet hoe goed je internet verbinding is maar RDP kan misschien ook een optie zijn? Scheelt weer gesleep met bestanden en hebt altijd de maximale power beschikbaar.

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
@Haarbal: Ik ga er niet op gamen.

@Terw_dan: M'n plan is om voor de desktop opstelling het hoofdscherm in de hoogte te zetten en de 2e 23" in normale stand. Als ik een site bezoek die de breedte echt nodig heeft, dan zet ik 'm wel op m'n 2e scherm.

Qua bestanden uitwisselen tussen laptop en desktop leek me een 2.5" 7200RPM schijfje prima. De benchmarks daarvan zijn ok. Die SSD in m'n desktop zorgt er wel voor dat het systeem soepel loopt.

Als ik ergens anders ben met een laptop wil ik er ook echt op kunnen werken. Filmpje kijken of beetje internetten boeit me niet zoveel. Dan pak ik in de trein of als ik bij m'n ouders ben wel een boek of een magazine om de tijd door te komen.

@Mr_gadget: Heb vroeger wel eens via RDP gewerkt. Maar dat voede toch altijd wat traag aan. Niet de optimale werkomgeving. Maar het is wel interessant, je kunt dan met de meest cheap-ass laptop af.

Anoniem: 16328

Wat me als eerste te binnen schiet is een laptop die mogelijkheden biedt tot goede docking. Dat zijn echter volgens mij vaak de zakelijke modellen van Dell, HP en Lenovo. Meer dat werk.

Voor een Triple monitor kun je denken aan dit product van Matrox: pricewatch: Matrox TripleHead2Go DP Edition (T2G-DP-IF)

Volgens de Matrox compatibiliteitstool voor de TripleHead DP (displayport edition) ondersteunt de GT540M maximaal 2 monitoren op 3840x1200 (2x 1920x1200) en 3 monitoren op 5760x1080 (3x 1920x1080).

Vermeldenswaardig is de Dell XPS 15 waarbij je voor een meerprijs een uitstekend 1080p scherm krijgt :).

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-06-2011 16:03]

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 16:45
Laptops met AMD kaarten kunnen 3 schermen aansturen, ik weet alleen niet of ze dit allemaal kunnen,
Indrukwekkende demo:
YouTube: ‪HP Envy 17 EyeFinity Demo‬‏
NVidia kaarten kunnen (denk ik) ook 2 schermen tegelijk aansturen, ik zie hier toch met mijn GT555M (XPS17) in het Nvidia configuratiescherm een tabblad meerdere schermen installeren, maar heb dit nog niet getest.

Dan koop je een laptop, en sluit je die aan op je huidige of nieuwe schermen.
Kijk ook misschien eens naar de XPS 15, die gelijkaardig is aan de N53, met mogelijkheid tot een zeer goed B+RG scherm (wel glossy)

Sk0Ne schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:05:
Laptops met AMD kaarten kunnen 3 schermen aansturen, ik weet alleen niet of ze dit allemaal kunnen,
Indrukwekkende demo:
YouTube: ‪HP Envy 17 EyeFinity Demo‬‏
NVidia kaarten kunnen (denk ik) ook 2 schermen tegelijk aansturen, ik zie hier toch met mijn GT555M (XPS17) in het Nvidia configuratiescherm een tabblad meerdere schermen installeren, maar heb dit nog niet getest.

Dan koop je een laptop, en sluit je die aan op je huidige of nieuwe schermen.
Kijk ook misschien eens naar de XPS 15, die gelijkaardig is aan de N53, met mogelijkheid tot een zeer goed B+RG scherm (wel glossy)
Dat kan inderdaad :). Zolang je meer dan 1 uitgang hebt om een monitor aan te sturen.
Presently, all of our current Geforce and Quadro family of GPU's (Graphics Processing Unit) supports dual monitors. However, in order to support dual monitors, the graphics card must include two ports to allow two monitors to be connected to the PC or Macintosh.
Bron: http://nvidia.custhelp.co...ml0b3I!&p_li=&p_topview=1

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-06-2011 16:14]

• haarbal
J4s0n schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:22:
@Haarbal: Ik ga er niet op gamen.
Dan zou ik gewoon een laptop en een ssd kopen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 17:31
Ik kan je alleen mijn huidige settings vertellen, een keuze moet je zelf maken.
Ik heb beide: een 24" 1920x1200 monitor desktop (met name in de hoogte wil ik niet terug naar 1080), en een babylaptop voor onderweg. Het voordeel is dat-ie klein genoeg is om altijd mee te nemen (in m'n magnetische motor-tanktas), 200 euro kost en er dus bar weinig mee mis kan gaan.

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Ik zie trouwens op veel laptops een HDMI + VGA uitgang combo. Is die VGA uitgang wel geschikt om op een full HD scherm aan te sluiten?

• haarbal
Een hd scherm kan je gewoon via de hdmi poort aansluiten. Middels een verloopje of een hdmi->dvi kabel.

vga kan ook alleen kan je dan geen hdcp beveiligde dingen (zoals een legale blueray) kijken en soms krijg je problemen met gpu en scherm die elkaar niet goed zien, zodat je beeld niet goed is uitgelijnd. Maar het gaat meestal gewoon goed.

een scherm met 2560x1440 zal je een dual link dvi aansluiting voor nodig hebben (of displayport alleen die is bij monitoren ook zeldzaam)

[Voor 3% gewijzigd door haarbal op 02-06-2011 16:30]

haarbal schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:28:
Een hd scherm kan je gewoon via de hdmi poort aansluiten. Middels een verloopje of een hdmi->dvi kabel.

vga kan ook alleen kan je dan geen hdcp beveiligde dingen (zoals een legale blueray) kijken en soms krijg je problemen met gpu en scherm die elkaar niet goed zien, zodat je beeld niet goed is uitgelijnd. Maar het gaat meestal gewoon goed.

een scherm met 2560x1440 zal je een dual link dvi aansluiting voor nodig hebben (of displayport alleen die is bij monitoren ook zeldzaam)
Displayport is niet zo zeldzaam als je kijkt in de Pricewatch, alleen het is wel zeldzaam in combinatie met een i7 2630QM :).

Ik zou toch gaan voor een nieuwe computer met drie schermen en een goedkope notebook. Anders lever je zoveel performance in en uiteindelijk ben je vast toch vaker thuis aan het werk omdat je hecht aan een groot aantal pixels. Een i7 2630QM is niet misselijk maar kan niet op tegen een desktop i7 2600K of een AMD X6 1100T. Die laatste is misschien voor de processen die jij draait interessant anders is de i7 2600K het beste wat je op dit moment kunt kopen.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-06-2011 16:36]

• haarbal
Ik vraag me af of je wel 2 schermen tegelijk aan die sandy bridge laptops kan hangen. Ook opvallend dat je gewoon geen sandybridge laptops hebt met een dvi aansluiting.

haarbal schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:40:
Ik vraag me af of je wel 2 schermen tegelijk aan die sandy bridge laptops kan hangen. Ook opvallend dat je gewoon geen sandybridge laptops hebt met een dvi aansluiting.
Waarom zou het aantal aan te sluiten monitoren iets met SB te maken hebben?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik hoef geen desktop meer, misschien ooit een HTPC ofzo, maar voor thuis en uit gebruik voldoet een kleine laptop (13.4" heb ik nu). Als het echt nodig is heb ik nog een 22" en een 17" monitor (in twee verschillende kamers), maar ik neem zelden de moeite om ze aan te sluiten omdat het scherm voldoet.

Mijn PC wordt nog wel gebruikt om DVD's te branden (heb een laptop zonder DVD brander/speler genomen vanwege de compactheid) en voor backups en voor het printen en scannen (volgende printer wordt een netwerkprinter).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou voor een laptop gaan en met een extra extern scherm werken. Ik doe dit met een 15" MBP en ik heb thuis een 24" Cinema Display en op de zaak een zelfde formaat Dell. Ik vind het ideaal. Ik gebruik het grote scherm voor het "werk": de IDE, lezen van artikelen, e.d. en het scherm van de laptop voor communicatie (mail, IM), opzoeken (documentatie, files) en muziek. Drie schermen heb ik geprobeerd, maar dat vind ik persoonlijk niet handig(er).

Het voordeel van een laptop is, dat je je complete omgeving mee kan nemen (je hoeft dus niet alles twee keer in te richten), je hem makkelijk mee kan nemen voor een workshop, cursus, demo of presentatie (zelf geven of bijwonen) en je er evt. "onderweg" (in de trein of bus) ook nog wat mee kunt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• haarbal
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:54:
[...]

Waarom zou het aantal aan te sluiten monitoren iets met SB te maken hebben?
misschien zijn ze allebei op de igp aangesloten om stroom te kunnen besparen en kan de igp maar 2 monitoren tegelijk aansturen. zou kunnen toch?

haarbal schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:15:
[...]

misschien zijn ze allebei op de igp aangesloten om stroom te kunnen besparen en kan de igp maar 2 monitoren tegelijk aansturen. zou kunnen toch?
Volgens mij kan de IGP twee monitoren aansturen en de nVidia kaarten ook twee. Voor die systemen zijn drie uitgangen dus nutteloos lijkt me. Sommige ATi kaarten kunnen drie monitoren aansturen maar dan moeten ze ook wel 3 uitgangen hebben :). Zoals bijvoorbeeld die HP Envy.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:31:
[...]

Displayport is niet zo zeldzaam als je kijkt in de Pricewatch, alleen het is wel zeldzaam in combinatie met een i7 2630QM :).
Er zijn überhaupt maar 2 laptops met een 1080p scherm en moderne processor. En daarvan kan ik deze persoon maar 1 aanraden: de xps 15. Toevallig heeft deze ook nog displayport ;) De N53 raad ik ook af puur vanwege het scherm, als je een (duur) 1600*1200 scherm gewent bent is dat gewoon prut.

Ik heb overigens geen idee of een intel 3000 IGP meer dan 2 monitoren aan kan sturen, ik vermoed van niet... Daarvoor heb je ATI (al dan niet met switchable graphics) nodig, maar vanwege je aan hoge resolutie valt dat meteen af: alleen HP heeft fatsoenlijke laptops met ATI kaarten, maar bied geen 1080p scherm aan in dit land. :X

Al is daar wel een oplossing voor: pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 + het ingebouwde 1080p scherm bied ruim voldoende pixels :)
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Volgens mij kan de IGP twee monitoren aansturen en de nVidia kaarten ook twee.
De nvidia kaart in een optimus config is op geen enkele manier verbonden met de video outputs. De kwaliteiten van de bewuste kaart zijn dan ook volstrekt irrelevant.

Met de ATI implementatie werkt dat anders: de kaart is dmv multiplexers verbonden met de video outputs. Waarbij het technisch gezien mogelijk is om zelfs de IGP en discrete grafische kaart tegelijk te gebruiken op verschillende monitoren.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-06-2011 17:51]

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:44:
(...)

De nvidia kaart in een optimus config is op geen enkele manier verbonden met de video outputs. De kwaliteiten van de bewuste kaart zijn dan ook volstrekt irrelevant.

Met de ATI implementatie werkt dat anders: de kaart is dmv multiplexers verbonden met de video outputs. Waarbij het technisch gezien mogelijk is om zelfs de IGP en discrete grafische kaart tegelijk te gebruiken op verschillende monitoren.
Bedoel je hiermee te zeggen dat de monitor ouputs nooit verbonden kunnen zijn met de nVidia GT540M?

• Niet online
correct. De software kopieert het framebuffer van de nvidia kaart naar het geheugen van de intel IGP. Welke vervolgens de boel doorstuurt naar het scherm.

Een enorm smerige oplossing als je het mij vraagt, je krijg daardoor ook extra lag in spellen, stutter isues, en het kost veel memory bandwidth om 2 mil. pixels 60 keer per seconde over te kopiëren. (dat is ook de reden dat dell geen 3D scherm verkoopt met optimus, ondanks dat het op de doe-het-zelf manier prima werkt. Ja, dat heeft iemand getest.)

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Darkstone, dat 1080p scherm van de N53 is prut volgens jou? Wat is er zo bagger aan dan?

[Voor 7% gewijzigd door J4s0n op 02-06-2011 18:36]

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Het is een lastige beslissing inderdaad, en ik zit juist over het tegenovergestelde te denken. Ik heb aan het begin van mijn studie een krachtige Thinkpad gekocht, die nu na 4 jaar aan vervanging toe is. Het mee kunnen nemen van al mijn bestanden, programma's etc. overal waar ik kwam was een verademing. Maar het is wel een zwaar apparaat, en ik wil het daarom opslitsen naar 1 ultraportable/thin&light notebook (13") voor het werk op de universiteit/reizen, en een krachtige desktop voor thuis. Met een dropbox account kun je dan perfect bestanden uitwisselen, of inderdaad gewoon met een externe schijf/netwerk.

Per dag werk ik zeker 6-8 uur achter mijn huidige 15,4" met 1680x1050 notebook, en dat is me altijd goed bevallen. Het enige waar je aan moet wennen is je werkhouding, want het toetsenbord en scherm (positie, resolutie, contrast/helderheid) is natuurlijk een wereld van verschil met een desktop. Ik zou alleen echt niet meer zónder notebook kunnen :)

J4s0n schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:30:
Darkstone, dat 1080p scherm van de N53 is prut volgens jou? Wat is er zo bagger aan dan?
Hier vind je een review over de Dell XPS 15 met 1080p scherm. Dit scherm behoort tot de absolute top in notebookland. Afgezien van de dure IPS schermen in professionele notebooks.

http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html
The FullHD display's rates have to be described as excellent. Thanks to an average brightness of 262.2 cd/m2, the screen radiates agreeably bright. The image is fairly even. 247 to 284 cd/m2 stand for a good illumination of 87%. The black value is just as convincing. Black areas look very saturated due to 0.41 cd/m2. This adds up to an overall perfect contrast of 646:1. Most laptops are located at about 200:1.

Beyond that, the colors deserve great respect. They appear extremely vivid. As our measurements show, the screen is even able to cover the AdobeRGB color spectrum. In comparison, many devices don't even manage to master the standard sRGB color spectrum. Thus, the XPS 15 is also suitable for professional image editing. This is a rating that we hardly ever give.

• Niet online
J4s0n schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:30:
http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/6
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6

Trek je eigen conclusie :P
Het verschil in prijs is ook maar €5 als je niet bij redcoon in de aanbieding bestelt, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Ik zou zelf wel een notebook aanraden, de kracht van een desktop heb je meestal niet nodig (en bovendien is een mobiele i7 tegenwoordig even snel als de goede oude i7 920 @ 135w..) Bovendien vind ik het erg handig om altijd je bestanden bij je te hebben. Een desktop heeft tegenwoordig niet echt voordeel meer buiten de opslagcapaciteit (koop een NAS), grafische prestaties, en natuurlijk de prijs.

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Als ik die XPS 15 op dell.nl samenstel met dezelfde specs als de Asus dan is ie €1139. Dus i7 2630QM, geforce 940M, 6GB ram en een full-hd scherm. Da's een fors verschil met de Asus die op +/- €870 zit.

@Cyclonist, hoe zwaar is je Thinkpad?

[edit]
Die reviews zien er trouwens goed uit. Dat is erg prettig. Ik heb de N53 case even geprobeerd laatst en het alu frame is prima, maar het toetsenbord is om te huilen. Alsof er een hol gat zit rondom de 'K'. Je drukt door het tobo heen rondom die plek. Dus ik betaal graag wat meer, maar niet zoveel als het huidige verschil.

[Voor 42% gewijzigd door J4s0n op 02-06-2011 18:54]

• Niet online
Dell heeft nog wat kortingsbonnen achter de hand. €859 voor een xps 15 met i7, GT525m (zelfde kaart als de GT540m, maar 10% lager geclockt, kan je ook zelf doen). 6GB of een 750GB hdd, en het 1080p scherm. imo een betere optie in alle opzichten behalve de 1 jaar garantie. Lees ook eens de bovenstaande reviews door. De geteste N53JF is identiek in alle opzichten behalve de specs.

Ik heb hier een excel sheet. €200 invullen in het upgrade vakje en je weet wat de goedkoopste config is met het full-hd scherm:
Anoniem: 303530 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Op dit moment €859 met i7-2630QM.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
J4s0n schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:51:
@Cyclonist, hoe zwaar is je Thinkpad?
2,5kg. Dat valt best mee voor een 15,4", maar het is niet het enige in je schoudertas/rugzak. Voor dagelijks gebruik ben ik in ieder geval op zoek naar iets lichters om het reizen aangenamer te maken.

• Niet online
De thinkpads zijn op de een of andere manier een stuk lichter dan de meute: de xps 15 weegt 1.8x KG, en de N53 ook.

Het enige probleem wat ik heb met thinkpads is de prijs. Anders zou ik er een halen: ik game niet meer. Dat zou dan wel de W520 worden omdat dat de enige 15" thinkpad is met een fatsoenlijk scherm... €2000+ 8)7

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-06-2011 19:28]

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 16:45
Als je ook echt mobiel wil gaan, kun je een XPS 15z overwegen, mooier design, dunner & lichter, maar is het zijn meerprijs waard?
Oh om niet te vergeten: geen quadcore :/

[Voor 13% gewijzigd door Sk0Ne op 02-06-2011 20:00]

• Niet online
De 15z schijnt een redelijke misstap te zijn van dell. Hij word enorm heet vanwege het aluinium (45° tussen het toetsenbord) en de bouwkwaliteit schijnt maar zo-zo te zijn...

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Ikzelf heb geïnvesteerd in een deftige desktop. Ik gebruik wel maar 1 22" scherm en maak gewoon handig gebruik van de Windows Aero Snap feature. Ik heb ook nog een laptop, maar die is al zodanig oud dat die enkel te gebruiken is voor wat te internetten, een filmpje te kijken en wat java op te programmeren. Visual Studio draait hier niet meer op.

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J4s0n

J4s0n

Stop! Hammertime!

Topicstarter
Voor de volledigheid van het topic: ik ben uiteindelijk gegaan voor een desktop systeem met high-end specs en een cheape laptop voor erbij.

Waarom? Ik vroeg me af op welke locatie ik op dit moment het meeste werk en of dit veel gaat veranderen in de toekomst. Ik zit nu het meeste achter m'n huidige desktop wat logisch is aangezien ik geen laptop alternatief heb. Als ik m'n laptop buitenshuis gebruik, hoe sterk ie ook is, haal ik echter nooit het voordeel van dualscreen wat ik thuis heb staan. Ik ben erg gehecht aan veel bureaublad ruimte.

Ik wil echter wel buitenshuis kunnen werken. Daarom dus een goedkope laptop genomen om daarmee toch mobiel te zijn en ook onderweg of elders licht werk kan verrichten (wat typewerk, dingen opzoeken, etc). Daar heb ik geen high-end systeem voor nodig. Om de files die ik gebruik te syncen tussen m'n desktop en laptop heb ik een simpele oplossing: een 7200rpm 750GB WD 2.5" HDD in een kleine aluminium USB 3.0 behuizing. De snelheden van die HDD zijn nagenoeg hetzelfde als mid-range 3.5" HDD's, wat dus prima is.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee