Best Tweakers,
Ik wil een afbeelding als bestand of een afbeelding in een picturebox kunnen af printen zonder dat er een ander programma geopend wordt. Ik heb er al een tijdje naar gezocht maar kon niets vinden dat aan deze eisen voldoet. Hieronder staat het stuk code dat ik nu heb maar OneNote opend als ik op afdrukken klik.
Dit was een twede stuk code dat juist hetzelfde affect had als het vorige.
Het zou fijn zijn als Julie me hierbij konden helpen.
ps: ik heb dyslexie
Ik wil een afbeelding als bestand of een afbeelding in een picturebox kunnen af printen zonder dat er een ander programma geopend wordt. Ik heb er al een tijdje naar gezocht maar kon niets vinden dat aan deze eisen voldoet. Hieronder staat het stuk code dat ik nu heb maar OneNote opend als ik op afdrukken klik.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim WithEvents PD As New Printing.PrintDocument Private Sub BeginGraphicPrint_Click(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles BtnPrint.Click PD.Print() End Sub Private Sub PrintDocument1_PrintPage(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Drawing.Printing.PrintPageEventArgs) Handles PrintDocument1.PrintPage e.Graphics.DrawImage(PictureBox1.Image, e.MarginBounds.Left, e.MarginBounds.Top) End Sub |
Dit was een twede stuk code dat juist hetzelfde affect had als het vorige.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Private Sub BeginGraphicPrint_Click(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles BtnPrint.Click Try AddHandler PrintDocument1.PrintPage, AddressOf Me.GraphicPrint PrintDocument1.Print() Catch ex As Exception MsgBox(ex.Message) End Try End Sub Private Sub GraphicPrint(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Drawing.Printing.PrintPageEventArgs) e.Graphics.DrawImage(Image.FromFile("C:\" & BestandsNaam & ".jpg"), _ e.Graphics.VisibleClipBounds) e.HasMorePages = False End Sub |
Het zou fijn zijn als Julie me hierbij konden helpen.
ps: ik heb dyslexie

Aub niet naar eventuele schrijffouten kijken, ik heb namelijk dyslexie. Ik doe wat ik kan ;)