EIQ/TIA-568B ipv EIQ/TIA-568A aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:38
Hallo allemaal.

Ik ben thuis mijn netwerk aan het leggen en heb nu gemerkt dat ik mijn inbouwcontacten allemaal heb aangesloten volgen EIQ/TIA-568B bedrading. Ik moet nog mijn connectoren aansluiten die in mijn switch (D-Link DGS-1210-16)moeten komen. Mag ik van al mijn kabels crossover kabels maken of kan ik mijn connectoren ook beter volgens de EIQ/TIA-568B aansluiten? Geeft dit enige gevolgen voor de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03 13:43

amx

waarom snelheidsverlies? zolang de switch auto-mdix is, zou er geen probleem zijn, lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
De switch kan auto mdix aan, ik dacht dat er mss snelheidsverlies kon optreden omdat ik dan overal met crossed kabels zit en de switch voor alle poorten die interne aanpassing moet doorvoeren.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom zou je in godsnaam overal cross kabels van maken? Gewoon alles met B doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zolang je beide kanten van de kabel op dezelfde manier afmonteert (dus A-A of B-B, en niet A-B) zit er geen enkel technisch verschil in de kabels, alleen de kleurtjes zitten op een andere manier gerangschikt. Dus inderdaad zoals CyBeR zegt, alles B afmonteren.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ok, bedankt. Mag gesloten worden van mij
Pagina: 1