Toon posts:

Problemen met Radeon 6950

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 276272

Topicstarter
Vanaf begin loopt mijn pc niet echt heel lekker. In het begin had ik zo nu en dan geen geluid, wat na opnieuw opstarten opgelost was. Na een tijdje viel echter ook het beeld weg. Of ik het een BSOD mag noemen weet ik niet, had gewoon geen beeld, het scherm was soms zwart, maar ook blauw, grijs of groen. Soms moest ik handmatig opnieuw opstarten, soms ging het vanzelf.
Sinds vorige week heb ik het spel Dirt3, installatie ging goed, opstarten ging niet. Tijdens het inloggen bij "Games for Windows Live" gaat het scherm op zwart, geluid loopt door. Heb laatste drivers geinstalleerd probleem blijft.
Nu heb ik nog een Radeon 4830 liggen, heb deze erin gezet en Dirt3 loopt als een trein.
Whocrashed geeft aan dat het een warmte of driver probleem kan zijn, maar warmte probleem vind ik raar aangezien het al crashed voordat het spel uberhaupt opgestart is.

Kan iemand mij helpen?

Info over pc:
- AMD Phenom II X4 965
- ASUS M4A79XTD EVO mobo
- 4gb Kingston HyperX 1333 (pair of two)
- Radeon HD 6950, 2gb Sapphire
- Samsung Spinpoint 1 TB
- OCZ 700 watt Modextream

Topicstarter
Ter verdere informatie,
hieronder de dumpfiles via WhoCrashed:

--------------------------------------------------------------------------------
System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name:
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: AuthenticAMD AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor AMD586, level: 16
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 4294103040 total
VM: 2147352576, free: 1990860800

Crash Dump Analysis

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 1-6-2011 18:51:38 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\060111-35911-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0x745C)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80066A5010, 0xFFFFF88006CAE45C, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: atikmpag.sys Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

On Wed 1-6-2011 18:51:38 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl!TdrResetFromTimeout+0x214)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80066A5010, 0xFFFFF88006CAE45C, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

On Wed 1-6-2011 18:41:56 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\060111-38173-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x4B18CC)
Bugcheck code: 0x124 (0x0, 0xFFFFFA8004FAB8F8, 0x0, 0x0)
Error: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA).
This is likely to be caused by a hardware problem problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Mand!

Als het probleem weg is met een andere videokaart dan de 6950 dan heb je toch zelf het antwoord gevonden wat het probleem is?

Of ben ik nou heel kortzichtig?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt mij dan ook de videokaart te zijn. Als je dit probleem in meerdere games hebt dan zou je incompatibiliteit ook al uit kunnen sluiten (hoewel het me heel sterk lijkt dat een veel verkochte kaart als een 6950 niet compatible zou zijn met die game).

Topicstarter
@ OMD
Ik wil niet zeggen kortzichtig, ik begrijp ook dat het de kaart is, maar omdat er aangegeven wordt dat het een driver probleem kan zijn, zou ik willen weten of dat ook inderdaad het geval kan zijn. Of is misschien de combinatie met windows 7 64 bit het probleem.

Of moet ik de kaart terugsturen cq vervangen, heb nog garantie.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:14

Pixeltje

Woo-woohoo!

heb je de mogelijkheid om een andere videokaart te testen in je systeem? van een tweede computer, of vriend/familie etc.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Topicstarter
Ik kan eventueel de 6950 in een ander systeem zetten, is ook nog een mogelijkheid.
Echter zal mijn zoon niet blij mee zijn ;))
moet ie maar even gras maaien.

Topicstarter
@Pixeltje,
Zoals gezegd, momenteel heb ik er een Radeon 4830 erin zitten, loopt de boel als een trein.

• pvg103
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 17:43
wat je zou kunnen proberen is de fan van de kaart omhoog te gooien. de kaarten worden in sommige behuizingen te warm. daardoor kun je vastlopers/artifacts krijgen. in de catalyst software kun je de fan harder zetten. je kunt het vinden in de amd overdrive sectie.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 09:28
Anoniem: 276272 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:21:
@ OMD
Ik wil niet zeggen kortzichtig, ik begrijp ook dat het de kaart is, maar omdat er aangegeven wordt dat het een driver probleem kan zijn, zou ik willen weten of dat ook inderdaad het geval kan zijn. Of is misschien de combinatie met windows 7 64 bit het probleem.

Of moet ik de kaart terugsturen cq vervangen, heb nog garantie.
Heb zelf 2 weken terug mijn HD5770 vervangen met een HD6950 Dirt3 Edition.
Ook allemaal rare problemen, games die op zwart gingen/BSOD's etc..

Na alle ATI drivers goed verwijderd te hebben werkte alles weer zoals het hoort.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee