Toon posts:

TMP bestand van 364GB

Pagina: 1
Acties:

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik heb gister mijn Sony Vaio opgehaald van reparatie bij Media Markt, toen ik net wat progamm's aan het installeren was kwam ik erachter dat er op mijn harde schijf nog maar 52GB vrije ruimte is, terwijl er helemaal niks opstaat (m.u.v. de progamma's die je bij de installatie erbij krijgt)

Toen ik in de C schijf keek bleek er een TMP bestand van 364GB (!) in te staan die aangemaakt was op 25 mei, toen was hij waarschijnlijk nog bij Sony.
http://img690.imageshack.us/img690/3305/tmppa.png

Na wat research las ik dat je een TMP.bestand gewoon kan verwijderen maar aangezien deze zo ontiegelijk groot is durf ik dat eigenlijk niet zo te doen.

Kan ik hem gewoon verwijderen zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van mijn notebook?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Van invloed zijn op de prestaties zal niet maar wat veel belangrijker is is waar het bestand van komt...staat er misschien rare sony software op die dit gedaan kan hebben ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 21:36
als je twijfelt: hernoem het bestand, kijk het een tijdje aan, en verwijder het over een paar dagen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tempfiles kun je in principe altijd weggooien. Maar wat je ook kunt odne is het ding natuurlijk even naar een andere disk verplaatsen en dan kijken of je teen rare dingen aanlopen. Als dat niet het geval is, dan kun je het bestand dus prima missen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het een tempbestand is kun je het toch gewoon weggooien? Het zal wel een foutje zijn van een Sonytool die niet goed afgesloten is waardoor het is blijven staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:44

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bestand kan je gewoon verwijderen, lijkt me sterk dat die wat doet, ik weet bijna wel zeker dat die niks doet.

[Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 02-06-2011 12:05]

Si vis pacem, para bellum

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:32
Is het niet een tijdelijke backup geweest van je schijf/schijven?
Denk dat je het ondertussen gewoon weg kunt gooien zonder problemen. En anders neem je contact op met Sony?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Interessant natuurlijk om te zien wat er juist in staat. Uitpakken met 7zip/WinRAR lukt wellicht niet, als je er zin in hebt kan je er 'file' even op loslaten (Linux-commando).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Richard!
0siris schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:04:
als je twijfelt: hernoem het bestand, kijk het een tijdje aan, en verwijder het over een paar dagen.
Wat is hier het voordeel van, als je een bestand hernoemt gebeurt er in toch niks?

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 18:25

RobTweaks

Captain Hindsight

Zeker interessant, ook al ben ik er toch wel vrij zeker van dat dit bestand zo kan worden weggegooid. Vraag me echter wel af welk stuk software zo'n groot tmp bestand wegschrijft...

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

• Richard!
Ik heb even bij de programmalijst gekeken en er staan geen andere programma's in die er eerst niet in stonden.

Maar gewoon verwijderen dan?

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

Richard! schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Wat is hier het voordeel van, als je een bestand hernoemt gebeurt er in toch niks?
Als het van belang is, dan merk je dat wel als je het bestand hernoemt. Dan gaat er hoogstwaarschijnlijk iets mis. Geef je daarna het bestand weer de oude naam, dan kan de software waardoor het bestand is aangemaakt of door wordt gebruikt het bestand weer vinden :).

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 17:57
hij is weggeweest naar reparatie... zou zomaar kunnen zijn dat het een schrijftest voor de harde schijf is geweest.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
Richard! schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:11:
[...]

Als het dan fout gaat kun je het bestand zo weer terug hernoemen.

Het is gewoon een veiligheidsmaatregel. Heb je na een paar dagen geen rare foutmelding gehad dan is het bestand overbodig.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

M2M

medicijnman

Ik denk dat het bestand sowieso overbodig is. Geen enkel kritisch systeem bestand heeft de .tmp extensie...

dus:
- schrijftest
of
- image van de harde schijf

In beide gevallen heb je er weinig aan, want ik neem aan dat je je data gebackupt hebt. Bovendien is het in het laatste geval giswerk naar het formaat van je image. De kans dat het te openen is met een random tool is klein.

-_-

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

Als ik jou was zou ik het bestand gewoon weggooien. Een bestand van dergelijke grootte op een ongebruikte laptop kan eigenlijk nooit van wezenlijk belang zijn.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:10

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Waarschijnlijk een image die Sony gemaakt heeft van je schijf en vergeten is te verwijderen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Richard!
Ik heb het bestand verwijderd, niks gebeurd.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Precies. Het is een nieuwe laptop, dus staat er geen data in die je 'kwijt' kan raken. Wissen was de oplossing. Was je bang dat je laptop stuk zou gaan?

• Richard!
Nee dat niet maar ik vond het toch beetje vreemd als ik een bestand van 364GB aantrof op me pc, en dat bestand stond er de vorige keer niet op toen ik hem terug kreeg van reparatie.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:44

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Richard! schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:15:
Nee dat niet maar ik vond het toch beetje vreemd als ik een bestand van 364GB aantrof op me pc, en dat bestand stond er de vorige keer niet op toen ik hem terug kreeg van reparatie.
Grote kans dat het gewoon een test file was van de reparateur.

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee