Hoi,
Twee vragen over de specificaties van digitale (compact) camera's, specifiek over afmetingen:
Twee vragen over de specificaties van digitale (compact) camera's, specifiek over afmetingen:
- De afmeting wordt aangegeven in "Lengte", "Breedte" en "Hoogte/diepte". De eerste, lengte, is wel duidelijk. Echter werd ik behoorlijk in de war gebracht door "Breedte" en "Hoogte/diepte". Zoals ik het zie: je zet de camera op tafel, met de lens naar voren gericht (net zoals je 'm ook in reviewfoto's ziet staan). Dan is hoogte voor mij wat jullie breedte noemen; breedte en lengte zou voor mij hetzelfde betekenen en diepte is voor mij dikte of diepte.
Nou wil het vaak met wat nadenken wel duidelijk worden, maar als je dan een Panasonic LX5 tegenkomt waar de gegevens verkeerd staan, dan... eh... is het verwarrend... - Over de hoogte/diepte (of dikte, net hoe je het noemt): hoort dat *inclusief* of *exclusief* de uitstekende delen te zijn? Bij de Panasonic LX5 maakt dat het verschil tussen 43 of 26mm, dus best relevant om bij alle camera's hetzelfde te specificeren als je wilt vergelijken.