Toon posts:

VGA naar Component

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 167501

Topicstarter
Ik heb een vraagje ivm een VGA output naar een Component ingang toe. Ik heb een Dell Latitude D820 laptop met een Nvidia Quadro NVS 120M videokaart. Deze laptop heeft enkel een VGA output, geen DVI of HDMI. Ik heb gisteren de oude LCD TV van mijn ouders gekregen, maar deze heeft geen VGA input, enkel HDMI en Component.

Ik heb hier een kabel liggen van VGA naar Component. Ik weet dat deze signalen niet compatibel zijn, al zijn de verschillen klein. De kabel is oorspronkelijk van mijn beamer om een Component signaal weer te geven via de VGA input.

Is het mogelijk om mijn laptop zo in te stellen dat deze een Component signaal langs de VGA poort stuurt? Ik vind deze optie alleszins niet terug in het Nvidia Control Panel.

Zo niet, is het mogelijk om met behulp van een kleine elektronische schakeling dit signaal zelf te converteren? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:45

M2M

medicijnman

Heb je de wikipagina's van VGA en component video er al bij gepakt?

VGA is simpel gezegd RGB, component is Y Pb Pr.

VGA

Component

Ik weet dat het in ieder geval niet gemakkelijk gaat zijn om het signaal zelf om te zetten, en ook nog een beetje kwaliteit te behouden. Ik weet wel dat er videoconversie kastjes op de markt zijn die het voor je doen. Maar ook daar is de kwaliteit niet per definitie goed.

edit: DX heeft wel van dit soort dingen: link

[Voor 9% gewijzigd door M2M op 02-06-2011 11:27]

-_-

Topicstarter
Bedankt voor de info. Veel geld wil ik er niet aan geven, want het is toch maar voor men 2e tv die niet zoveel gebruikt wordt. Een beetje knutselwerk vind ik echter geen probleem. Je info leidt me echter wel tot de volgende vragen:

- Is het dan misschien mogelijk om VGA naar RGB (scart) te converteren? Ik zie dat hier kabels voor bestaan, maar veronderstel dat de videokaart of TV hier dan ook ondersteuning voor moet bieden en dit niet zomaar gaat werken, net als bij de VGA / Component kabel. Mijn voorkeur gaat echter nog steeds naar Component, aangezien de TV HD Ready is en scart slechts 480i aankan.

- Op de Component video Wiki pagina vind ik een formule om RGB om te zetten naar YPbPr. Is zoiets relatief eenvoudig te maken met behulp van wat elektronica?

edit: S-Video mag uiteraard ook ipv RGB scart

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 167501 op 02-06-2011 11:51]

Topicstarter
Ik vind via Google ook enkele VGA naar HDMI kabels. Zoiets kan toch nooit werken? Of vergis ik me?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 167501 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:09:
Ik vind via Google ook enkele VGA naar HDMI kabels. Zoiets kan toch nooit werken? Of vergis ik me?
Nee. Overigens zijn er voor VGA --> RGB vergelijkbare kastjes als die in de link van M2M. Met bepaalde typen videokaarten (Ati dacht ik) was het mogelijk om met wat tooltjes een rgb signaal uit te voeren over vga, gebruik de search maar eens.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:45

M2M

medicijnman

Nee, daar heb je een actieve converter voor nodig. Kabels werken enkel als er weinig tot niets aan het signaal verandert hoeft te worden. DVI-I naar VGA bijvoorbeeld. In de DVI connector zitten extra pinnetjes voor het analoge signaal.

Verder kan ik je niet helpen met een zelfbouw van een converter. Misschien dat er iemand is die dat al gedaan heeft en het met google vindbaar is?

-_-

Topicstarter
Ok, bedankt voor de hulp. Ik heb intussen wel enkele schematjes gevonden, maar deze zijn toch iets te complex voor mijn beperkte elektronica kennis. Misschien toch maar eens naar een goedkope converter zoeken...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee