Toon posts:

VGA via USB?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

sus

is druk :+

Topicstarter
Goedermorgen,

Ik heb hier een All-in-One PC, waar ik een beamer op aan moet kunnen sluiten. De bedoeling daarbij is dat ik zowel op het ingebouwde beeld als op de beamer hetzelfde beeld krijg. Via de beamer moeten simpele filmpjes worden afgedraaid, zonder snelle beelden.

De beamer is reeds aanwezig, en heeft alleen VGA als PC-ingang. Als OS is er Windows 7 Home Premium geinstalleerd op de AIO. Enige uitgangen waar ik over beschik zijn USB, dus ook geen HDMI ofzo. Het gaat om een horeca-gelegenheid, ik ben dus gebonden aan de software die nu in gebruik is.

Nu heb ik via google al gevonden dat er adapters bestaan die via USB een VGA aansluiting bieden. Alleen heb ik hier 0 ervaring mee.

De vraag is dus of er iemand is die er ervaring mee heeft en kan bevestigen dat het mogelijk is om het beeld te klonen naar de beamer. Uitgebreid bureaublad werkt niet met de software die gebruikt wordt, vandaar dat klonen de enige optie is.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:49
een simpele vga splitter bestaat toch nog steeds?

http://www.kabelsenmeer.n...p/20/2/VGA-splitters.html

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, maar die ga je niet aan kunnen sluiten als je geen VGA output hebt, en gezien het een AIO is denk ik dat hij die niet heeft, dus is USB de enige oplossing (tenzij je een 2e systeem gaat plaatsen).

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ja, die USB VGA adapters bestaan, maar het is alleen geschikt voor PowerPoint presentaties e.d. De bandbreedte van de US bus is te laag voor motion video.

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb ervaring met deze adapter, op Mac OS X maar op Windows zal het niet veel anders zijn. Op zich is het mogelijk om 720p youtube filmpjes af te spelen op het scherm wat via dat ding gebruikt maar mijn CPU heeft het dan wel moeilijk. Verder is het vooral zo dat effecten wat langzamer gaan. Een venster slepen gaat als volgt: je begint met slepen, halve sec. niets, venster schiet naar de plek waar je nu bent met slepen en het verloopt daarna soepel. Er zit kortom een beetje vertraging in.

De adapter die ik gebruik kost 50-60 euro en zou denk ik moeten voldoen.

Scientia potentia est

• dion_b
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen die elders op GoT behandeld worden horen daar gewoon thuis :o

VGA is een manier om Videokaarten & Beeldschermen aan elkaar te koppelen, en een videoadapter kan ook gewoon een USB interface hebben.

Move OH -> VB

Soittakaa Paranoid!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 01:47
Ik heb zelf geen ervaring ermee maar kom het wel tegen op de EVGA website
http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?switch=10

Misschien heb je er wat aan

• dion_b
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die meuk gebruiken we op het werk. Voor desktopgebruik prima geschikt, maar verwacht geen acceleration van welke content dan ook.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sus

sus

Topicstarter
Ik moet bekennen, ik heb alleen aan OH gedacht en niet verder gekeken dan mijn neus lang is :o
dion_b schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:37:
Die meuk gebruiken we op het werk. Voor desktopgebruik prima geschikt, maar verwacht geen acceleration van welke content dan ook.
Gezien jij die dingen 'kent', zou het lukken om daar een simpel filmpje mee te draaien, zou dat daar mee lukken? 't gaat om ten hoogste DVD-kwaliteit, maar zeker geen HD materiaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zal ook van je resolutie afhangen natuurlijk met 640 bij 480 mischien wel maar niet full hd natuurlijk
Maar dat staat waarchijlijk ook wel bij de specs van die doosjes

leesvoer
http://www.tomshardware.c...a-monitor-usb,1054-6.html

[Voor 43% gewijzigd door Fish op 03-06-2011 23:52]

Iperf

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 22:58
lekker dan om een dvd kwaliteit filmpje via een beamer af te spelen, ik dacht dat we in de 21e eeuw waren beland. Erg professioneel gaat het iig niet worden zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sus

sus

Topicstarter
gravitone schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:36:
lekker dan om een dvd kwaliteit filmpje via een beamer af te spelen, ik dacht dat we in de 21e eeuw waren beland. Erg professioneel gaat het iig niet worden zo.
De bron is niet in betere kwaliteit beschikbaar en het wordt op dit moment ook al gebruikt (andere PC die weg moet). Ziet er gewoon goed uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee