Toon posts:

Hands-on Sony NGP stelt ietwat teleur.

Pagina: 1
Acties:

• testaankoop
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:04
*Zeikmodus*

Beste Paul,

Ik las met interesse het artikel over de NGP van Sony, ik vond alleen sommige zinnen vreemd geformuleerd en vooral wat gekleurd. Ik snap dat je erg enthousiast bent over de NGP en dat er zoveel te behandelen is en dat dat geen oneindige ruimte hebt in een "Hands On". Maar soms klinkt het allemaal iets te positief, waar zijn de negatieve punten? Het is geen advertorial en ook geen editorial, je lezers willen weten wat de sterke en minder sterke punten van het apparaat zijn in een eerste indruk.

Het las wat minder goed weg, veel meningen en aannames, beetje Engadget stijl.

Bijvoorbeeld;

- "Hoewel inmiddels gemeengoed op Nintendo's DS en verreweg de meeste smartphones, is het nieuw in het PlayStation-universum."
Dit leest niet lekker weg, wat is "het"? De multitouch? Die ook op de Experia Play te vinden is? Of het 3D gebeuren?

- "Voeg daarbij dat het apparaat een 5 inch groot oled-scherm heeft van 960 x 544 pixels"
De "aan toe" bij voeg daarbij, zijn ergens gesneuveld.

- "Er zijn geluiden genoeg van gebruikers die 3d uit zetten op hun 3DS. Misschien doet Sony er dus juist wel slim aan om voor 2d te gaan"
Waar haal je dat vandaan, onderbuikgevoel? Je mag er niet vanuit gaan je lezers reeds bekend zijn met de problemen van de 3DS, een verwijzing naar een nieuwsitem of supportforum is al afdoende.

- "die ook draait op 200 MHz, maar die slechts 800 MPixels per seconde kan verstouwen"
Kun je niet beter de tweede "die" weglaten?

- "Het kan met gemak vijf keer zoveel polygonen in beeld toveren als de PlayStation"
Dan toch beter, "Het kan met gemak vijf keer meer polygonen in beeld toveren dan de PlayStation", zijn?

- "Games kunnen dus zowel via het scherm als via de touchpad worden bediend."
Games kunnen, naast de fysieke knoppen, dus ook zowel via het scherm als het touchpad aan de achterkant bediend worden.

- "Om het nog mooier te maken, heeft Sony de NGP ook nog voorzien van de traditionele knoppen"
Sony heeft de NGP ook nog voorzien van de traditionele knoppen.

- "Toch zijn ook de gyroscoop, accelerometer en kompas erg leuke toevoegingen"
Als je het woord "toch" gebruikt, doe je dat in deze om een bijvoorbeeld voorbarige stelling te ontkrachten uit de vorige zin of hooguit de vorige alinea. Maar die kan ik niet vinden? Gebruik het dan ook niet.

- "Het maakt de NGP tot een zeer complete handheld die erg prettig in het gebruik is en er bovendien lekker stijlvol uitziet."
Welke van de twee? Lekker of stijlvol? Stijlvol is al heel subjectief, lekker gooit er een flinke schep bovenop.

De pagina's over de games vond ik vermakelijk, leuk beschreven, alhoewel je op moet passen dat je niet teveel terminologie verwerkt in een alinea.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :). (Typed on my iPhone, so cut me some slack on my typo's)

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 12:11
Ik vind je zeikmodus een beetje overdreven... Hierbij een vraag aan Tweakers.net en een reactie op je zeikmodus.

Laten we beginnen met de vraag:
Waarom is het artikel over de NGP offline?

En dan nu de reactie:
- "Hoewel inmiddels gemeengoed op Nintendo's DS en verreweg de meeste smartphones, is het nieuw in het PlayStation-universum."
Dit leest niet lekker weg, wat is "het"? De multitouch? Die ook op de Experia Play te vinden is? Of het 3D gebeuren?
Leest inderdaad niet super, maar ik gok dat iedereen het begrijpt.
- "Voeg daarbij dat het apparaat een 5 inch groot oled-scherm heeft van 960 x 544 pixels"
De "aan toe" bij voeg daarbij, zijn ergens gesneuveld.
Iets ergens bij voegen is correct nederlands. "Bijvoegen, als extra ergens aan toevoegen."
- "Er zijn geluiden genoeg van gebruikers die 3d uit zetten op hun 3DS. Misschien doet Sony er dus juist wel slim aan om voor 2d te gaan"
Waar haal je dat vandaan, onderbuikgevoel? Je mag er niet vanuit gaan je lezers reeds bekend zijn met de problemen van de 3DS, een verwijzing naar een nieuwsitem of supportforum is al afdoende.
Ik geef toe dat deze zin een beetje speculatief is en dat de 3DS negatief overkomt. Maar een schrijver mag, van mij, best zijn eigen mening of in dit geval onderbuikgevoel verwerken in een stukje. Zolang hij maar aangeeft dat het geen feiten zijn. Er staat 'misschien', dus ik zie geen probleem.
- "die ook draait op 200 MHz, maar die slechts 800 MPixels per seconde kan verstouwen"
Kun je niet beter de tweede "die" weglaten?
Toch blij dat je met *zeikmodus* begon xD
- "Het kan met gemak vijf keer zoveel polygonen in beeld toveren als de PlayStation"
Dan toch beter, "Het kan met gemak vijf keer meer polygonen in beeld toveren dan de PlayStation", zijn?
Dat ligt eraan hoeveel het is. 5 keer meer is meer dan 5 keer zoveel.
Stel: ik kan 3 push ups.
vijf keer meer: 3 + 5x3 = 18
vijf keer zoveel: 5x3 = 15
- "Games kunnen dus zowel via het scherm als via de touchpad worden bediend."
Games kunnen, naast de fysieke knoppen, dus ook zowel via het scherm als het touchpad aan de achterkant bediend worden.
Akkoord, hij zou hier de fysieke knoppen ook moeten vermelden.
- "Om het nog mooier te maken, heeft Sony de NGP ook nog voorzien van de traditionele knoppen"
Sony heeft de NGP ook nog voorzien van de traditionele knoppen.
Het is maar hoeveel mening je vindt dat de schrijver mag verwerken.
- "Toch zijn ook de gyroscoop, accelerometer en kompas erg leuke toevoegingen"
Als je het woord "toch" gebruikt, doe je dat in deze om een bijvoorbeeld voorbarige stelling te ontkrachten uit de vorige zin of hooguit de vorige alinea. Maar die kan ik niet vinden? Gebruik het dan ook niet.
Zou het graag willen controleren, maar het artikel is offline...
- "Het maakt de NGP tot een zeer complete handheld die erg prettig in het gebruik is en er bovendien lekker stijlvol uitziet."
Welke van de twee? Lekker of stijlvol? Stijlvol is al heel subjectief, lekker gooit er een flinke schep bovenop.
'lekker stijlvol' = 'erg stijlvol'. Hij geeft gewoon aan dat hij het apparaat zeer stijlvol vindt.

Ik probeer je niet je mening af te kraken, iedereen heeft recht op zijn mening. Ik probeer alleen de schrijver een beetje in bescherming te nemen, want ikzelf heb mij niet gestoord aan zijn manier van schrijven.
Ik moet wel toegeven dat ik niet de mogelijkheid heb gehad om alles te lezen, aangezien het artikel offline ging.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:04

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Het artikel is niet offline? reviews: Hands-on: Sony NGP

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 12:11
Nu niet meer inderdaad, maar toen ik hem aant lezen was kreeg ik een melding dat deze pagina niet meer bestond en ik kreeg een link naar de frontpage. En hij stond ook niet meer Reviews & features.
Mooi dat het terug is :)

[Voor 11% gewijzigd door job_h op 02-06-2011 20:23]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2022
Misschien wat misplaatst, maar ik merk dat tweakers inconsistent is met het gebruik van de volledige naam voor de "NGP":

28-1
Sony zal van de Next Generation Portable, de werktitel van de PSP2, verschillende versies op de markt brengen.
20-3
spellen voor Sony's Next Generation Portable
30-5
NGP is slechts de werktitel van het apparaat en de afkorting van Next Generation PlayStation.
2-6
in de vorm van de handheld die voorlopig door het leven gaat als NGP, ofwel Next Generation PlayStation
Wat is het nu? 8)7

[edit]
Blijkbaar is het Portable.
Dat staat dus in verschillende nieuwsartikelen over de NGP fout. ;)

[Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 02-06-2011 21:34]

Pentaxiaan

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 14:32

Tweakjur

Redacteur
job_h schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:27:
Ik vind je zeikmodus een beetje overdreven... Hierbij een vraag aan Tweakers.net en een reactie op je zeikmodus.

Laten we beginnen met de vraag:
Waarom is het artikel over de NGP offline?
Onduidelijkheid over een embargo-tijdstip.. daardoor is het artikel in de namiddag kortstondig offline geweest.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee