Toon posts:

systeem knalt uit wanneer ik mijn iphone aansluit...

Pagina: 1
Acties:

• K!wi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 10:28
Hallo medetweakers,

Sinds een tijdje heb ik een vreemd probleem met mijn computer. Wanneer ik mijn iPhone aan mijn pc hang dan is het net of er een piekstroom komt en dan sluit deze per direct af. Ik heb dit vorig jaar ook al een paar keer gehad en zag dat de usb-kabel niet meer helemaal jofel was en heb een nieuwe aangeschaft, daarna was het probleem blijkbaar verholpen maar sinds een paar dagen is het weer terug..

Heeft iemand hier ervaring mee? Of enig idee hoe dit zou kunnen?

Mijn hardware specificaties zijn:

Asus PQ
Intel Q9450 met ximatek s1283 cpu cooler
Corsair 4x2 Gb DDR2 XMS2
Radeon HD4870 1Gb
1x western Digtial 2TB HDD
1x western Digtial 320GB HDD
1x western Digtial 160GB HDD
1x OCZ 90GB SSD
1x Nec DVD brander
3x casefans
Corsair HX520W

apparaten die aan een usb poort hangen: muis, tobo, speakers, ext hdd

Ik hoor het wel of iemand een oplossing heeft/weet oid.

KNALT UIT = SLUIT AF = CRASHED

Mvg
Tom Hilverda

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54

MsG

Forumzwerver

Gebeurt het ook in andere apparaten? Gebeurt het ook met een andere kabel? Alleen zo kan je wat meer uitsluiten wat nou het euvel is lijkt me?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Als je bijvoorbeeld je cpu naar standaar clockt, en een harde schijf eraf haalt, valt hij dan nog steeds uit?
Misschien verbruik je wel meer dan je voeding aankan(maar lijkt me sterk, misschien is ie kapot?)

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 13:19
Voeding instabiel op een bepaalde V lijn? Mogelijk de 5Volt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Knalt uit, sluit af, wat is het? Ik heb dit ook een keer gehad met een systeem, dacht ik dat de externe hdd behuizing stuk was. Teruggebracht en een paar weken later een systeem dat helemaal niet meer werkte. Wat bleek: bolle elco's in de voeding.
Als je kortsluiting hebt zitten in de kabel of USB poort ligt het daaraan, anders zou ik toch echt naar de voeding wijzen. Die hoeft niet eens te licht te zijn ofzo, maar als de 5V lijn rot is slaat die voeding door.

• K!wi
MsG schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:12:
Gebeurt het ook in andere apparaten? Gebeurt het ook met een andere kabel? Alleen zo kan je wat meer uitsluiten wat nou het euvel is lijkt me?
Neej het gebeurd alleen bij mn iPhone.. En ja het gebeurd nu met beide usb kabels vd iPhone

• K!wi
Abeltje130 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:13:
Als je bijvoorbeeld je cpu naar standaar clockt, en een harde schijf eraf haalt, valt hij dan nog steeds uit?
Misschien verbruik je wel meer dan je voeding aankan(maar lijkt me sterk, misschien is ie kapot?)
Mn cpu draait op stock speed en ja ik kan er eens een hdd afhalen, punt is alleen dat de pc niet altijd zo op mijn iphone reageert...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan natuurlijk ook dat er wat mis is met de iPhone zelf. Gebeurt het ook als je de iPhone aan een andere pc of laptop hangt?

• K!wi
ik222 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:37:
Kan natuurlijk ook dat er wat mis is met de iPhone zelf. Gebeurt het ook als je de iPhone aan een andere pc of laptop hangt?
geen idee, ik heb maar 1 pc en hang hem eigenlijk nooit aan de pc en dus ook niet aan die van mn vriendin

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
tommydsign schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:42:
[...]

geen idee, ik heb maar 1 pc en hang hem eigenlijk nooit aan de pc en dus ook niet aan die van mn vriendin
Ga dat eens testen dan, lijkt me wel belangrijk om te weten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K!wi
nee op een andere pc gebeurd dit niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Dan lijkt het probleem me echt aan de voeding te liggen, heb je trouwens op elke USB port geprobeerd?
Alle drivers van je mobo ge update? Als dat het niet verhelpt zou ik je voeding naar de winkel terugsturen, of anders naar corsair(5 of 7 jaar garantie bij corsair).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K!wi
Abeltje130 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:14:
Dan lijkt het probleem me echt aan de voeding te liggen, heb je trouwens op elke USB port geprobeerd?
Alle drivers van je mobo ge update? Als dat het niet verhelpt zou ik je voeding naar de winkel terugsturen, of anders naar corsair(5 of 7 jaar garantie bij corsair).
ok..Ja alle usb poorten geprobeerd, dat maakt dus niks uit... Maar iig bedankt!!

• K!wi
Mensen, Bedankt. Ik heb van mycom een nieuwe voeding ontvangen en tot nu toe nog geen problemen gehad.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee