Toon posts:

Windows 7 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 387028

Topicstarter
Vanochtend kreeg ik op mijn laptop een blauw scherm met daarop een error. Ik heb de computer opnieuw opgestart en toen kwam ik bij startup repair. Die krijgt de computer ook niet aan de gang: 'Startup repair cannot repair this computer automatically'. Ik heb met system restore windows terug in de tijd geplaatst, maar ook dat helpt niet. Weet iemand hoe ik mijn dell weer aan de gang krijg? Het tijdstip van crashen is zeer ongelukkig aangezien het volgende week tentamenweek is.

Vriendelijk groet,

Mart

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows 7 is bij mijn beste weten een OS en geen Office suite dus ik verplaats je topic van OFF naar Windows Clients ;)

Inhoudelijk1: zet de laptop uit, laat de laptop uit tot na de tentamens. Als er data op staat waar je bij moet: haal het uit de backup of kopieer het via een bootable CD / USB-stick en lees de data vanaf een andere machine.

Inhoudelijk2:
Welke error? Is erg relevant. Zie ook de vele andere topics hier over niet-startende PC's. Maar als je dat niet weet:kan je wel booten vanaf bootable (rescue-CD) of USB-stick?

Maak een backup. Controleer de backup. Maak een tweede backup. Installeer dan over de oude installatie heen, of doe een nieuwe schone installatie en zet de backup-data terug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:21
Hoi,
Als je je pc aanzet, moet je net na het bios scherm op F8 drukken.
Dan krijg je een boel keuzes, kies daar "automatisch opnieuw opstarten bij systeem fout uitschakelen"
daarna blijft het bsod hangen en kan je OF een foto posten OF de info hier neer schrijven.

Zonder deze info is het voor ons heel moeilijk om je te helpen!

Wat ze kan doen is: je pc aanzetten na de bios op F8 drukken en dan systeem herstellen kiezen.
Eenmaal daar gaat de pc eerst automatisch herstellen, dit lukt niet en daarna kan je kiezen voor geavanceerde herstel mogelijkheden of iets in die geest.
Klik dan op command promt, en tik daar in: "chkdsk /r C:" zonder de " ".
Dat kan even duren maar als dat klaar is kijk je of je kan rebooten.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Anoniem: 304782
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Anoniem: 387028 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 09:23:
Vanochtend kreeg ik op mijn laptop een blauw scherm met daarop een error. Ik heb de computer opnieuw opgestart en toen kwam ik bij startup repair. Die krijgt de computer ook niet aan de gang: 'Startup repair cannot repair this computer automatically'. Ik heb met system restore windows terug in de tijd geplaatst, maar ook dat helpt niet. Weet iemand hoe ik mijn dell weer aan de gang krijg? Het tijdstip van crashen is zeer ongelukkig aangezien het volgende week tentamenweek is.

Vriendelijk groet,

Mart
Ik zou nog niet beginnen met herinstalleren niet slim! Meestal is dit wel te repareren. BSOD duid meestal op een memory error het kan zijn dat er stof is bij gekomen.
Het kan ook een virus zijn geweest die je windows gesloopt heeft. Stop je windows cd in je pc boot er van en kies bij het eerste scherm repareer mijn computer en dan moet je een herstel punt kiezen. ALs je geluk hebt werkt hij dan weer :)
succes

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee