Toon posts:

Foutmelding: Ongeldige code [W7]

Pagina: 1
Acties:

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Omdat ik een SSD heb aangeschaft wilde ik vandaag windows opnieuw installeren (OEM versie van slim.nl). Na een snelle installatie werd mij de code gevraagd, dus die typ ik in.
Daarna moest ie en paar seconden nadenken en kreeg ik dat de code ongeldig is.
De code is echter precies dezelfde die ik ook voor mn HDD gebruikt heb en heb m 5 keer opnieuw ingetoetst..

Opvallend is wel dat als ik 1 letter veranderde ik dan binnen een halve seconde te zien kreeg dat ie ongeldig was, ipv na 3-4 seconden. Alsof mn code 'bijna' door de 'keuring' heen kwam ofzo.

Is er misschien iets met OEM licenties dat je ze maar een beperkt aantal keer opnieuw kan installeren oid? Want kan anders niet bedenken waar het aan zou kunnen liggen.

Ik had overigens de HDD waar mn huidige install op staat niet aangesloten tijdens de installatie..

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:35
Microsoft bellen, zoek GoT er maar op na. Dit is al heel vaak voorgekomen en totaal niet nieuw ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:31
OEM mag je officieel maar 1x installeren. Maar gebruik eens het telefonisch activeren, dikke kans dat het daarmee wel lukt :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ja op die manier heb ik al wel vaker de code geheractiveerd, bijvoorbeeld als ik een ander moederbord kreeg oid, maar het punt is nu dat ik de hele installatie niet door kom, dus krijg niet de mogelijkheid om het telefonisch te doen..
Hij zegt gewoon: Ongeldig.. en kan niet op 'Verder' klikken dan

@Sebazzz: Doelde jij ook op het telefoon-gebeuren?

• D4NG3R
In dat geval heb je toch echt een verkeerde DVD of code gebruikt.. Wanneer je de code invult is er namelijk nog helemaal geen connectie met het internet om eventueel te controleren of hij correct is.

Kan je wel verder ZONDER code, geen idee of het met elke variant van Win7 kan. maar met Pro x64 kan je eerst 30 dagen zonder serial in te vullen Windows "Proberen" .

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
Je weet dat Slim alleen upgrades levert he? Je zal dus eerst een oudere Windows versie op dat systeem moeten installeren, anders accepteert de Win7 install het niet.

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
En toch heb ik al 2 keer een 'Fresh Install' gedaan met die 'Upgrade', heb wel een legale XP liggen om later nog uit te proberen als t zo echt niet werkt.. Alleen feit is wel dat als je van XP naar W7 gaat je niet kán upgraden. Je moet dan een schone installatie doen volgens de installer.

Ga nu maar eens proberen of ik zonder code wel door kan klikken..

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zet je netwerkkaart anders even uit voordat je de activatie doorloopt. Misschien zie je dan wat sneller de telefoon-optie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Deze keer zonder code de installatie voltooid en daarna via de telefoon weer aan de praat gekregen. Bedankt!

Edit: Oh en SSD zijn heel snel.. Ik geloof het nu ook :p

[Voor 21% gewijzigd door faust2016 op 02-06-2011 01:51]

• D4NG3R
faust2016 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:50:
Deze keer zonder code de installatie voltooid en daarna via de telefoon weer aan de praat gekregen. Bedankt!

Edit: Oh en SSD zijn heel snel.. Ik geloof het nu ook :p
Zo fix ik het ook altijd als de installatie de code direct uitspuugt :9 . Veel plezier met je nieuwe SSD.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee