Anoniem: 149100

Topicstarter
Weet iemand hoe je eigen geluiden - in mp3, wav of wma formaat - kunt koppelen aan "Meldingsgeluid"?

Het lukt me bv wel om via menukeuze "nieuw" een eigen beltoon of een alarm toon aan te maken, maar die keuze "nieuw" bestaat niet voor "meldingsgeluid"; daar kun je alleen kiezen voor "meer verkrijgen" oftewel downloaden en dat wil ik dus niet.

Ik wil nl voor alle agenda-afspraken een eigen waarschuwingsgeluid horen en niet een standaardgeluid, dat nauwelijks is te horen als ik mijn telefoon in mijn broekzak heb zitten of ergens buiten zichtbereik op tafel heb liggen.

Op mijn oude HD kon je aan elk type geluid zelf je eigen ringtone koppelen, mits die in de betrokken map stond.

Hopelijk is het iemand al wel gelukt.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:22
En wat voor toestel heb je? Is volgens mij meer android-schil gerelateerd dan android gerelateerd. En dan kun je deze vraag beter in het topic van je toestel stellen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je een geroot toestel hebt kun je met root explorer of een andere file manager met root rechten deze geluiden in /system/media/sounds/notifications plaatsen, dan je telefoon rebooten en je kunt ze kiezen :)

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 10:39
Gezien de vraag gok ik dat zijn toestel niet geroot is, + hij komt van een HD. Bij Windows Mobile ging het instellen van custom notifications nu inderdaad wel iets vlotter dan bij Android :P

Om zo iets te bereiken kan je zoeken naar apps zoals ring droid of rings extended.

Maar wat je ook kan doen, en wat waarschijnlijk het makkelijkste is, is om op je SD kaart de volgende mappen aan te maken:

ringtones

alarms

notifications

De geluiden die je dan wilt gebruiken, stop je dan gewoon in het juiste mapje en dan zouden die normaal gezien moeten opduiken in de lijst van beschikbare ringtones etc. Moest dit niet het geval zijn, je toestel even rebooten. Als de custom tones dan nog niet opduiken in je lijst, kan je altijd proberen om je SD kaart eens te formatteren.

Anoniem: 149100

Topicstarter
Hallo

Noch met ADAO file manager noch met ES File explorer lukte het om de notitication geluiden die ik wilde hebben te plaatsen in de map /system/media/audio/notifications te plaatsen.
Ik weet niet of het te maken heeft met mijn toestel - HTC Sensation en wel of niet geroot? - of mijn onbekendheid met deze file managers (ik werk al 20 jaar met total commander op PC enPDA).

Maar de tip omop mijn SD-kaart de mappen aan te maken werkte wel direct.
In ieder geval allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

Overigens, is de Sensation nu wel of niet geroot resp kan ie geroot worden?

Op mijn HD werkte ik al een hele tijd met een Wndows 6.5.3 ROM van Energy.
De HD werd er wel een beetje trager van, maar de interface was een stuk prettiger dan de oorspronkeijke HD versie.

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02 10:39
Op het moment is deze nog niet geroot, maar de kans lijkt me vrij groot dat deze vroeg of laat wel geroot zal worden. Als je een beetje up-to-date wil blijven omtrent het rooten van de Sensation, is dit het topic dat je moet volgen: [HTC Sensation] Rooten en Custom ROM's
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee