Toon posts:

Pop3 box ophalen via Thunderbird, webmail en telefoon

Pagina: 1
Acties:

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35
Inleiding:
Ik heb een uitdaging, doordat een e-mail met een vervelende header mijn e-mails blokkeerde heb ik een aantal e-mails via webmail even in andere map gezet. (pop3)
Nu heb ik de dader (e-mail) gevonden en wil mijn Thunderbird nadat ik de emails terug heb gezet in mijn inbox ze niet meer downloaden.

Vraag:
Hoe weet Thunderbird/telefoon welke e-mail hij al heeft gedownload en vanaf welke hij ze moet gaan downloaden.
Als ik dat weet dan kan ik ook de oplossing voor mijn probleem uit de inleiding oplossen.

Ik heb al gezocht met google en hier op tweakers.net maar het lukt met niet om de juiste zoektermen te verzinnen om een goed antwoord te krijgen.

Wie kan uitleggen hoe het werkt dat je verschillende e-mailprogramma's kan gebruiken en dat ze toch allemaal geen dubbele e-mail ophalen?

Ter informatie, ik laat mijn e-mail 2 maanden op mijn webmail staan voordat Thunderbird ze verwijderd.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45
al overwogen om IMAP te gebruiken? of ondersteund je provider dat niet?

• Goof2000
bigall007 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:37:
al overwogen om IMAP te gebruiken? of ondersteund je provider dat niet?
Inderdaad, IMAP ondersteund mijn provider niet. ;(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53
Welke provider ondersteund er nu geen imap ?

Volgens mij gaat deze link je verder helpen

http://forums.mozillazine...61&start=0&st=0&sk=t&sd=a

dit heb ik nog gevonden voor imap cache

http://www.techiecorner.c...r-thunderbird-imap-cache/

Ik denk dat je met veel google er wel uit moet komen

[Voor 32% gewijzigd door raymonvdm op 02-06-2011 01:15]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mogelijke workaround, gebruik Gmail.

Je kan Gmail instellen om je pop account op te halen en dan kan je het zelf via imap uitlezen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Goof2000
Ja, die constructie ken ik.
Het probleem is alleen niet de verschillende programma's want de situatie werk(te) alleen nu heb ik een tiental e-mail van de afgelopen uren die ik niet meer in mijn Thunderbird krijg.
Ergens moet opgeslagen zijn welke e-mails al opgehaald zijn en welke nog niet.

@raymonvdm
Bedankt voor de links, maar ik haal daar niet uit hoe het nu werkt. (het gaat daar ook over IMAP en niet POP3)

Mijn probleem is opgelost, na een nieuwe e-mail kwam ineens de hele serie binnen. :D

De vraag hoe Thunderbird/K9 (op mijn telefoon) nu weet dat hij alleen deze 30 e-mails van afgelopen dag van de 2000 e-mails die in mijn webmail staat binnen moet halen is nog niet opgelost.

Slaat hij het ID van de laatste e-mail op of van elke e-mail?

[Voor 44% gewijzigd door Goof2000 op 02-06-2011 01:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee