Toon posts:

[Windows 7] Plots dubbele vorm van netwerk aanwezig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 161119

Topicstarter
Besten,

Vanaf vandaag lukt het m'n netbookje (Win7 Starter) niet om op het huidige netwerk te komen. Deze bestaat uit een WEP-beveiligde omgeving die tot gisteren fantastisch werkte. Mijn netwerk heeft een naam. Maar bij het aanmelden verschijnt daar vanaf nu een '2' achter. Ik heb geen software geïnstalleerd of bijzondere sites bezocht. Wat ik zoal heb geprobeerd:

- ipconfig /flushdns.
- arp tabel geleegd.
- Systeemherstel, geen effect.
- Vast IP-adres instellen, nog steeds conflict.
- Mogelijk Apple services probleem; msconfig en services aangepast; geen effect.
- Zoeken op fora naar dubbel netwerk conflict; alleen antwoorden op de vraag of je een dubbel netwerk kan verbinden, dat willen we dus juist niet.

Nu verschijnt het volgende 'dubbele netwerk' nadat ik het modem als gateway heb ingesteld, zie onder. Hier snap ik niks van. Daar moet een conflict zijn aangemaakt. Maar hoe haal ik dat weg? Heeft iemand een tip?

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Welke internetadapters zijn er volgens windows aanwezig?

Topicstarter
Een Draadloze netwerkverbinding (Atheros AR2427), ingeschakeld.
LAN-verbinding (uitgeschakeld).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klik even op "Draadloze netwerken beheren" en haal daar alle Passievruchten weg.
Daarna opnieuw aanmelden en instellen wat voor netwerk het is (thuis, werk of openbaar)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Probeer eens het netwerk te verwijderen (draadloze netwerken beheren, linkerkant) en opnieuw verbinding te maken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Anoniem: 161119 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:25:
Deze bestaat uit een WEP-beveiligde omgeving die tot gisteren fantastisch werkte.
Dat WEP beveiliging is, is natuurlijk een drogreden.

Naast het verwijderen van de draadloze netwerken. Moet je wellicht ook nog op het huisje of bankje duwen en in het geopende venster, nadat je de verbinding verbroken hebt, via merge or delete network locations (of wat het in Nederlands ook is) de voor jou relevante netwerken verwijderen (Passievrucht).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Besten,

Verwijderen en opnieuw toevoegen heeft geen effect evenals het opnieuw instellen van het type netwerk (public, home, etc).

Verder; Alleen Netwerk 2 bestaat nog na aanmelden. Terwijl die 2 er helemaal niet mag verschijnen. Er is nu verbinding; ik krijg een ip-adres (weliswaar met 0 ipv 1), maar kan niet het web op. Pingen gaat ook niet.

Wat een spookcomputer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee