Toon posts:

overheat of niet?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 377467

Topicstarter

Ik heb sinds kort een probleem met mijn PC.
Nadat de PC een tijd aanstaat (ongeveer 5 uur) en ik zit bijvoorbeeld in een game dan zie ik dat er steeds meer framedrops komen totdat de hele pc freezed. Ik heb zo een vermoeden dat het komt door het overheaten van iets. Maar ik heb geen flauw idee welk onderdeel er dan zou overheaten.
Zoals je kunt zien staat er bij AUX 84 graden. Kan iemand mij vertellen wat deze temperatuur voorstelt?
De GPU en CPU overheaten iniedergeval niet.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik weet wel dat Speedfan soms onjuiste waarden kan aangeven. Zou eens kijken wat CPU-Z en HWmonitor aangeven. :)

• Riiccardo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 11:43
Anoniem: 377467 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:09:
[afbeelding]

Ik heb sinds kort een probleem met mijn PC.
Nadat de PC een tijd aanstaat (ongeveer 5 uur) en ik zit bijvoorbeeld in een game dan zie ik dat er steeds meer framedrops komen totdat de hele pc freezed. Ik heb zo een vermoeden dat het komt door het overheaten van iets. Maar ik heb geen flauw idee welk onderdeel er dan zou overheaten.
Zoals je kunt zien staat er bij AUX 84 graden. Kan iemand mij vertellen wat deze temperatuur voorstelt?
De GPU en CPU overheaten iniedergeval niet.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Ik heb dit ook, alleen mij aux is meestal 100 graden haha

Topicstarter
CPU-Z en HWmonitor geven dezelfde temperaturen aan.
En de temperatuur varieert ook gewoon een beetje.
En kijkend naar hoe mijn pc langzamerhand steeds slomer wordt tot hij op een gegeven moment crashed.
Lijkt dat een beetje op overheaten? en wat zou anders het probleem kunnen zijn?

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Krijg je een BSOD of krijg je echt dat hij freezed (muis vast, capslock lampje kan niet aan of uit en ctrl+alt+delete werkt ook niet)?

Topicstarter
Nemean schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:42:
Krijg je een BSOD of krijg je echt dat hij freezed (muis vast, capslock lampje kan niet aan of uit en ctrl+alt+delete werkt ook niet)?
Ja, steeds meer framedrops. Als ik dan niet het programma afsluit dan freezed de hele pc of krijg ik een blauw scherm. Dan moet ik hem opnieuw opstarten. Geluid enzo crasht dan ook

Topicstarter
Ja, steeds meer framedrops. Als ik dan niet het programma afsluit dan freezed de hele pc of krijg ik een blauw scherm. Dan moet ik hem opnieuw opstarten. Geluid enzo crasht dan ook
Ik heb overigens gisteren ook de pc geformateerd. Maar nu later in de avond gebeurt dus weer hetzelfde.
(sorry voor dubbelpost)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 377467 op 01-06-2011 23:48]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Aux is meestal een foute waarde, bij mij is 't altijd 128 graden.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24

painkill

Pain(k)(ill)

Ga eens met je hand voelen op de videokaart etcetera, komt er een blaar op je vinger dan klopt die 80+ :P

Mijn SNES verzameling!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:02
GPU-Z????

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:37
In de tab charts kun je het temperatuur verloop per sensor zien.
Controleer eens wat die AUX daar doet.bij voorkeur direct na aanzetten van je koude PC. loopt de temp op. ?

Als die AUX gelijk na aanzetten strak op 84 staat is het een foute uitlezing ergens. Als de temp veranderd (oploopt) dan heb je misschien een temperatuur probleem.

• larsiano
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

dat die aux of MCH (northbridge) zo heet word kan kloppen of het echt goed is ben ik nog niet achter maar het staat ook zo in de handleiding van de nieuwere borden: ik heb het ook en heb geen storingen of dergelijken

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Topicstarter

Hier van de GPU. Niet bepaald schokkend.
Ik heb ook een beetje rondgevoeld in de kast zelf en niks voelde heet aan.
Ook is mijn pc nu al een tijdje idle en de temperatuur staat nog steeds rond de 85 graden (van AUX)
Enig idee wat het anders kan zijn?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:02

Fordox

00101010

mijn aux temp is gemiddeld 5 graden hoger als die van mijn mobo (zon 34 graden, afgelezen met HWmonitor).
ik denk niet dat je sensor kapot is, framedrops en freezing en BSoD's komen idd door verhitting.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:07
Fordox schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:42:
..... framedrops en freezing en BSoD's komen idd door verhitting.
Het hoeft niet door oververhitting te komen, er zijn zat andere factoren die problemen kunnen veroorzaken zoals brak geheugen of een videokaart die kapot is gegaan.

• Fordox

Fordox

00101010

dat is inderdaad ook waar. maar de link met grote temperaturen en die storingen valt dan wel logischer (of hoe je dat ook spelt :$) te verklaren.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• larsiano
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Ja dat is het ook zie mijn post hierboven (incl afbeelding) uit de handleiding. De nieuwe chips zijn gewoon heet hoofden en Asus leverd in ons geval geen koeling voor deze chip dus zal hij het wel zo rond de 5 jaar GOED moeten blijven werken op de juiste snelheiden :)

p.s.: de aux temp registratie heet in de BIOS : MCH temperature

[Voor 11% gewijzigd door larsiano op 02-06-2011 19:29]

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

geen koeling voor de northbridge?
als dat het probleem is zou ik er een koelblokje op doe-het-zelfen met koelpasta en tieraps en klaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vertaler
  • Laatst online: 28-05 21:05
Ik denk dat het probleem niets met koeling te maken heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:35
Anoniem: 377467 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:44:
[...]

BSOD dus

Wat staat er in het windows log boek?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Doet het probleem zich ook voor; als je de kast van je PC open hebt staan?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee