• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zoon heeft een nieuwe telefoon Samsung Galaxy S2.
Is er erg enthousiast over. hij zit voor mijn werk veel in de auto en heeft daarom ook in zijn nieuwe Volkswagen Polo een ingebouwd navigatie + carkit systeem (bluetooth). Het gaat hier om systeem rns 310 van Volkswagen. Nu kan hij wel via het systeem bellen, maar krijgt het telefoonboek niet aan de praat, krijgt de melding van het systeem dat het telefoonboek tijdelijk niet beschikbaar is en kan dus niet via het telefoonboek bellen. hij moet dus via de telefoon bellen is dus gevaarlijk en daar koop je dat dure spul niet voor.
Ook heeft hij dit op het Parrot 3100 systeem van zijn vriendin getest, met hetzelfde resultaat: het telefoonboek wordt niet gevonden. Hij heeft onder het gekoppelde apparaat alle opties qua syncen aangevinkt, maar zonder resultaat.
Met zijn oude Nokai E75 is het een kwestie van verbinden en klaar, dus zowel op de Parrot als de Polo.
Hij heeft contact met de VW dealer gehad, het betreft het ingebouwde systeem - voor een eventuele update - maar hier kan het niet aan liggen zeggen ze.
Tevens een mail naar Samsung, krijg je een niets zeggend bericht: Bedankt voor uw e-mail.
- Waarschijnlijk zijn de Bluetooth versies niet gelijk -

Daar heb je wat aan. :'(
Maar misschien zijn er meerdere mensen ook tegen zoiets aangelopen, want het is toch erg raar dat het nieuwe spul niet met elkaar kan communiceren?

Ter informatie:
Adresboek staat op het interne geheugen, en een paar adressen op het simkaartje.
Iemand gaf een suggestie dat het telefoonboek in het interne geheugen moest staan, maar ook dat werkt niet. :O

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00
ik heb zelf een parrot ck3200 en deze wekt feilloos cm de galaxy sII

VW gebruikt een wat afwijkende bluetooth standaard waardoor lang niet alle bluetooth apparaten compatible zijn.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-03 22:30
Ik heb hetzelfde probleem in mijn Golf GTI van 2011, ook een RNS 310. Het telefoonboek heb ik aan de praat gekregen door in de gsm een synchronisatie te doen, vertel me niet hoe maar ineens had ik het. De bel historie lukt me niet.

As vrijdag ga ik neer de dealer om ernaar te laten kijken, de SGS2 schijnt wel degelijk RSAP te ondersteunen dus het zou moeten werken.

Wat wel het geval is, is dat de nieuwe BT modules wat nieuwer zijn en ook op je display de battery status doorgeven enzo. Ik heb liever geen battry status maar wel bel historie.

Ik zal je laten weten hoe het afloopt vrijdag.

Anoniem: 416174

Weet iemand wat je moet om de microsd te bereiken via usb autoradio? Kan het nergens vinden...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-04 18:40
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn HTC Desire en een Parrot CK3100, eveneens in een VW Polo. Nadat ik de software van de Parrot heb geüpgrade (zie Parrot.com) werkte dit probleemloos.

We are shaping the future

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee