Toon posts:

RMA verantwoordelijkheid zending

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik heb bij iBood een WD MyBook Live gekocht en nu was deze nogal vrij snel stuk. Na contact met iBood moet ik zelf een RMA aanmaken. Nu vraagt WD mij wel een waarborg van $204 voor het terugsturen van de schijf.

Vervelend, maar verstaanbaar vanuit het standpunt van WD. Alleen ben ik wel verantwoordelijk voor de verzending en daar erger ik me wel een beetje aan. Ik heb nog de originele verpakking en zal de HDD mooi en veilig kunnen versturen, maar stel dat de UPS het toch verlies en ik de waarborg kwijt ben. Zou ik dan nog mijn waarborg terug kunnen eisen via iBood?

Uiteindelijk heb ik overeenkomst met iBood en niet WD, in principe zouden zij dus een RMA moeten aanmaken en borg moeten staan. Of zie ik dit nu helemaal fout?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Uiteraard.... Als je naar WD verstuurd moet het ook nog eens naar duitsland. Lekker duur grapje.... Ibood dient het voor je af te handelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso snap ik die waarborg niet helemaal? Je stuurt toch een defect product terug dat omgeruild wordt? Waarom zou je daar nog eens waarborg voor moeten betalen?

Ik zou het gewoon lekker met de leverancier regelen (iBood dus), met hun heb je een overeenkomst, niet met WD.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:37:
Sowieso snap ik die waarborg niet helemaal? Je stuurt toch een defect product terug dat omgeruild wordt? Waarom zou je daar nog eens waarborg voor moeten betalen?

Ik zou het gewoon lekker met de leverancier regelen (iBood dus), met hun heb je een overeenkomst, niet met WD.
Zoiets wordt wel vaker gedaan in het berijfsleven (ik stuur regelmatig op die manier RMA onderdelen naar Dell, maar dat is voor mijn werk) en is eigenlijk de snelste oplossing; Na de RMA stuurt WD het product meteen op en bij ontvangst geef ik het defecte product gewoon mee. Stel dat ik nu niets meegeef aan de koerier dan krijg ik nog 30 dagen te tijd om het defecte product naar hen te sturen of ze houden mijn waarborg als vergoeding.

Sowieso heeft dit mijn voorkeur omdat het de snelste en efficiëntste manier is. Uit mijn beperkte ervaring met iBood heb ik geleerd dat ze daar niet al te snel zijn en uiteindelijk moeten zij het zelfde doen als ik. Alleen moet ik het eerst opsturen naar en nadien zij terugsturen naar mij. Daarom dat ik het hier even vraag, stel dat ik het toch rechtstreeks afhandel met WD en ik doe alles correct, alleen loopt het fout tijdens de verzending. Kan ik dan mijn borg terugeisen via iBood?

[Voor 3% gewijzigd door IStealYourGun op 01-06-2011 21:05]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, want als jij de garantie niet regelt via de winkel, staat iBood daarbuiten, zeker als het gaat om borg die betaalt is.
Het kan op die manier inderdaad wel langer duren, maar de winkel neemt dan alle risico, niet jijzelf.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
UPS is kwijtraken? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hun werken ook wel wat professioneler dan de TNT (en is daarom ook wel een stukkie duurder).

Je pakket wordt direct gescant zodra deze wordt aangenomen. Vanaf dat moment kun je al je pakket ook volgen online. Het garandeert natuurlijk niet dat je iets kwijtraakt en/of dat je spullen verzekerd zijn, maar ik ga er gemakshalve vanuit dat WD UPS stuurt om bij jou iets op te halen is het niet? Dan lijkt het me sowieso -niet-onder jouw verantwoordelijkheid wat er met die zending gebeurt.

Wellicht dat WD alleen die borg wil voor mensen die claimen een hdd terug te sturen maar stiekem een baksteen in de doos stoppen ofzo...

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:13
Je moet je spul naar Ibood sturen en de regelen de rest van de zaak. Vaak proberen webwinkels het snel af te handelen door jou direct retour gegevens te sture maar die kosten zijn voor jou.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Terw_Dan schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:09:
Het kan op die manier inderdaad wel langer duren, maar de winkel neemt dan alle risico, niet jijzelf.
Ze hebben sowieso de verantwoordelijkheid, maar is het niet mogelijk dat ze jou verzoeken om het zelf direct op te sturen naar de fabrikant (waarbij ze zelf verantwoordelijk blijven)? Voor hun misschien niet heel fijn aangezien de klant dan zonder eigen verantwoordelijkheid fouten kan maken met het opsturen en zo, maar als ibood dat graag wil zou het misschien toch wel kunnen? Als er iets mis gaat heeft ibood geen idee wat er nou allemaal gebeurt dus gezeik zal het dan sowieso opleveren, dus ik denk alsnog dat dat niet zo'n goed idee is maar toch.

Sowieso hoort ibood deze kosten te betalen, dat lijkt me duidelijk.

[Voor 3% gewijzigd door bwerg op 01-06-2011 21:44]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ibood is ten aller tijde het aanspreekpunt als het aankomt op garantie. Ze kunnen je natuurlijk wel verzoeken het zelf te regelen, echter kun je dit altijd weigeren en eisen dat zij dit op hun nemen(wel met het risico dat dit langer duurt)
Die waarborg snap ik overigens niet, dit is toch alleen aan de orde bij een Advanced RMA, waar je direct een nieuwe schijf toegestuurd krijg? Een gewone RMA is een kwestie van opsturen, waarbij er na ontvangst een vervangende HD wordt verstuurd
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee