Toon posts:

Betaalde online opslag (FTP-like)

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-03 20:32
Ik zoek een goede service om mijn persoonlijke files (voornamelijk foto's, ruim 90% denk ik) op te slaan. Alleen mijn foto map zelf is al 39GB en groeit de laatste tijd met de foto's van mijn 60D wel heel hard. (dus eigenlijk is 50Gb al laag).

Nu werk ik op mijn werk met Amazon S3 (als backup tool voornamelijk). Dat is 'onbeperkt'. En vindt ik super goed werken (snel, makkelijk, etc). Maar ik begrijp niet veel van hun pricing systeem. Ik zoek geen Dropbox (met automatische programmatjes op de achtergrond etc etc.) want ik verwacht dat dat sowieso 'duurder' uitpakt en veelal niet makkelijker is (zeker omdat ik zowel windows als OSX heb). Ze moeten zo'n software pakket toch ontwikkelen en bijhouden etc.

Dus eigenlijk is het gewoon een 'persoonlijke netwerkschijf online', want mijn netwerkschijf moet verplicht aanstaan om erbij te kunnen en als mijn huis afbrand is alsnog mijn belangrijkste digitale bezit kwijt. Kortom, ik wil graag een online opslag, logisch dat ik er voor moet betalen, geen probleem ook.

Nu heb ik dropbox gratis al een tijdje in gebruik, maar die hebben maar 50Gb (en die is al 99$ p/j, 100gb is 199p/j!!!). Het werkt opzich wel goed. Ik vindt dat dus wat te duur voor een online opslag, het is immers alleen maar opslag (ik zal het af en toe downloaden op mijn 'andere pc's/macbook, maar niet 'sharen' of comprimeren of via web bekijken).

Weet iemand een online opslag zoals ik hier beschrijf?

Voorwaarde is dus een die ook goedkoper is dan dropbox, geen 50gb cap heeft, van allerlei besturingssytemen te benaderen zijn (liefst gewoon s3, ftp, oid.)..

[Voor 1% gewijzigd door semicon op 01-06-2011 19:54. Reden: iets verduidelijken]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:45

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Willekeurige budget-hoster?

Bij Godaddy ben je bv $7,99 kwijt per maand voor 150Gb.

Met een willekeurige FTP client kun je dan wel schedulen en syncen en zo een automatische backup maken.

Enige issue is security: FTP is plain-text, en je data staat 'buiten je eigen beheer'. Of dat voor foto's ook zo'n punt is moet je zelf bepalen. Maar goed, je kan altijd nog de zooi encrypten. (truecrypt, maar of je dat wil ivm bestandsgrootte), of individuele files encrypten tijdens uploaden met een ftp client.

Servage bied 750Gb aan voor 6,35 eur, incl een webdrive.
Alleen hoor je daar nog wel eens wat spookverhalen over (random account gedeleted, fup zou overtreden zijn)

Wat comfortabeler/veiliger is een provider die rsync ondersteunt, al is dat onder windows/mac net wat lastiger dan 'simpel' ftp. (maar ook dan nog geen rocket science)

[Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 01-06-2011 20:07]

• semicon
Tja je gaat dus al gauw naar > 15 euro per maand als je iets 'groots' wilt.. Had eigenlijk gehoopt dat jullie een adresje wisten waar dit niet zo was (eentje die niet zo 123 in de top google hits staat, want die heb ik allemaal zo'n beetje aangeklikt).

ps. heb overigens naar Google gekeken, die leek mij zo nice voor weinig geld... enkel alleen 5mpix max!! :-( (heb gewone files al wel op Docs.. maar foto's uploaden ben ik nog niet aan begonnen)

[Voor 5% gewijzigd door semicon op 01-06-2011 20:13. Reden: aanvullen]

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 14:48
Ik gebruik flickr om al mijn foto's op te slaan, onbeperkt en 25 dollar per jaar...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, dataopslag is natuurlijk niet gratis en zeker dataverkeer is niet gratis. Je zou zelf kunnen denken bij directe familie een NAS neer te zetten en daar automatisch backups heen te zetten. Eventueel bij ouders, zussen/broers, schoonouders,... net wie wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik persoonlijk ben dik tevreden met http://onlinestoragesolution.com

Momenteel kost dat 31 USD per twee jaar (volgens mij heb ik nog 49 USD voor twee jaar betaald), de opslag aldaar lijkt echt onbeperkt te zijn. Eventueel kan je met een backup-programma een-en-ander nog veilig stellen (ik gebruik alleen rsync).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Pven, hoe is jou ervaring hier mee? Ik zit er ook over na de denken, omdat die redelijk goedkoop is. Maar ik lees veel verhalen over slechte support / veel downtime en een trage verbinding. Komt dit jou bekend voor?

Anoniem: 132733

Kijk ook eens bij www.Crashplan.com of ASUS Webstorage.

Asus is wel erg traag v.w.b. upload maar kost iets van 64 US $ voor 3 jaar onbeperkt voor 3 of 4 PC's en is voor vele platforms verkrijgbaar. Ik heb 't draaien met mijn WIndows HomeServer, maar 1300Gb uploaden ins maanden werk...
Ik ben nu Crashplan aan het overwegen en op m'n NetGear NAS laten draaien (Linux-client).

Betrouwbaarheid van de Cloud-parijt is voor mij altijd een onzekerheid (niet bij Amazon S3 ,maar die is dan ook niet te betalen).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30
Wat is het doel? Alleen backup, of wil je het ook regelmatig remote gebruiken?
Als het alleen backup is, zou ik haast zeggen doe een ftp-uitwisseling met een andere Tweaker: jij 200 GB bij hem, hij bij jou.

• semicon
RemcoDelft schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:33:
Wat is het doel? Alleen backup, of wil je het ook regelmatig remote gebruiken?
Als het alleen backup is, zou ik haast zeggen doe een ftp-uitwisseling met een andere Tweaker: jij 200 GB bij hem, hij bij jou.
Nou vooral backup. En soms vanaf een andere lokatie (bijv bij mijn ouders of mijn zus) de bestanden benaderen. And that's it!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gleighton schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:08:
Pven, hoe is jou ervaring hier mee? Ik zit er ook over na de denken, omdat die redelijk goedkoop is. Maar ik lees veel verhalen over slechte support / veel downtime en een trage verbinding. Komt dit jou bekend voor?
Downtijd heb ik nooit gehad volgens mijn dagelijks rsync-logging. De support heb ik tot nu toe twee keer nodig gehad: de eerste keer werd ik snel (binnen een paar uur) geholpen, de tweede keer heb ik gisteren pas gemaild (was niet dringend, ik wacht nog even af). Daarnaast haal ik soms wat bestanden terug van de remote-storage, ook dat gaat altijd goed.

Uiteraard heb ik de slechte reviews ook gelezen, maar ik herken mijn situatie daar niet in.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En bij je ouders een simpele NAS neerzetten is geen optie? Het is wel ietsjes prijziger maar je hebt veel storage, onbeperkte bandbreedte en het is enkel een kwestie van thuis een sync maken en dan elke avond de boel laten werken.
Het is een systeem waar je zelf 100% controle over hebt. Dat is voor mij sowieso wel een belangrijk punt. Het is een systeem waarmee ik kostbare bestanden veilig zet, dan wil ik daar gewoon bij kunnen zoals ik dat zelf wil en dan wil ik het gewoon in eigen bezit houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• semicon
@tsurany: Ik wil geen NAS, ivm oa. onderhoud, uitval na X jaar, aanschafprijs, etc etc. ik vroeg ook om online opslag.

Ik ben er nog niet uit dus. Weet wel al wat meer. Mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik het graag, tot die tijd zal ik er een paar op trail proberen.

Van mij hoeft die 'backup software' niet zo, en ik ga ook niet schedulen. Ik back meestal alleen up wat ik bewerkt en uitgezocht heb. Mijn backups blijven daardoor clean. Dus wil eigenlijk niet eens een auto-backup, gewoon online opslag voor een prijs minder dan 10 euro per maand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik ben zelf groot fan van JungleDisk. OK, er draait weliswaar een app op de achtergrond mee, maar ik denk dat het toch de moeite waard is om naar te kijken. Ze maken op de achtergrond gebruik van Amazon S3 óf RackSpace. Ik gebruik die laatste, want die heeft een duidelijkere prijsstelling: je betaalt alleen voor opslag, niet voor dataverkeer. Er is software beschikbaar voor Windows, Mac en Linux, dus je zit op zich altijd goed.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 22:20
Al eens gekeken naar Backblaze?

Kun je selecteren wat je wilt backupen en een tijdspanne, zeg iedere x uur. Kost ook niet veel, 50 dollar per jaar en is onbeperkt qua storage (ik zit nu op zo'n 100GB). Ik gebruik het nu bijna 2 jaar naar volle tevredenheid.

http://www.backblaze.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
http://www.jupiterbroadca...rver-hardware-techsnap-6/
Download de film, bij 39 minuten is over online backup.

http://www.jupiterbroadca...our-cloud-pt1-las-s16e10/
Hier staat iets van je eigen cloud maken, dus ook een soort backup.

Bij "tech snap" en "linux action show" vind je veel info.

http://revision3.com/ hier is hak5 en tekzilla goed om veel info te krijgen.

[Voor 52% gewijzigd door jan99999 op 03-06-2011 13:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
http://www.servage.net/
750GB aan opslag en 7.5 TB aan dataverkeer dat je mag verstoken.
Handig voor foto's etc, maar pas op met copyright content, zoals mp3 etc.
Staat ook in hun agreement.

[Voor 3% gewijzigd door Equator op 10-10-2011 14:23. Reden: referral verwijderd]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:11
DJSmiley schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:02:
Willekeurige budget-hoster?

Bij Godaddy ben je bv $7,99 kwijt per maand voor 150Gb.

Met een willekeurige FTP client kun je dan wel schedulen en syncen en zo een automatische backup maken.

Enige issue is security: FTP is plain-text, en je data staat 'buiten je eigen beheer'. Of dat voor foto's ook zo'n punt is moet je zelf bepalen. Maar goed, je kan altijd nog de zooi encrypten. (truecrypt, maar of je dat wil ivm bestandsgrootte), of individuele files encrypten tijdens uploaden met een ftp client.

Servage bied 750Gb aan voor 6,35 eur, incl een webdrive.
Alleen hoor je daar nog wel eens wat spookverhalen over (random account gedeleted, fup zou overtreden zijn)

Wat comfortabeler/veiliger is een provider die rsync ondersteunt, al is dat onder windows/mac net wat lastiger dan 'simpel' ftp. (maar ook dan nog geen rocket science)
Over Servage kan kloppen, ze doen dat alleen bij extreme data verstokers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Heb je toevallig al eens bij http://www.idrive.com/
gekeken?
50USD per jaar per 150GB, gebruik het al jaren, en bevalt prima. Dit is alleen voor 1 werkplek, wil je meerdere werkplekken, dan wordt het wel iets duurder.
Personal Use: 150 GB - $4.95 / month per PC
Family Pack: 500 GB - $14.95 / month up to 5 PCs
Business Use: 50 GB - $9.95 / month for multiple PCs
Per jaar betalen geeft korting, en de USD staal al enige jaren gunstig tov de Euro.

I play my enemies like a game of chess...

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:34
Onbeperkt en goedkoop ga je gewoon niet vinden. Ik ben er ook naar opzoek geweest met als extra eis dat ik rsync ondersteuning wilde (backup vanaf mijn Synology NAS) of dat ik vanaf meerdere pc's kon backuppen.

Uiteindelijk heb ik gekoezen voor een VPS. Naast het voordeel dat ik zelf de boel kon inrichten kon ik ook een mailserver voor m'n domein inrichten.

Goedkoop is het niet perse maar ik betaal nu zo'n 10 euro per maand voor 50 gb. Heb daarvoor dan wel een omgeving zoals ik die wil. Elke nacht gaat er een backup van documenten en foto's naar de VPS. Elke nacht gaat er een backup van de VPS mailserver e.d. naar de NAS.

1 tip. Ik heb mijn foto's pas opgeruimd (Canon 500d) en ben van 60 gb naar 25g gegaan. Voorlopig heb ik dus genoeg aan een 50gb VPS, als het nodig is gaan we gewoon weer upgraden.
Het grootste voordeel van een VPS vind ik is dat je volledige de controlle hebt over je data en de manier waarop je wilt backuppen.
Het grootste nadeel is dat je alles ook zelf moet inrichten en instellen. Het is dus geen direct alternatief voor online backup maar mogelijk wel een idee voor je.

Anoniem: 88668

Iemand ervaringen met Clouddrive? Ze maken gebruik van Livedrive en bieden voor 3,95 per maand onbeperkte opslag. Klinkt als goede deal.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 23:03

Koppensneller

winterrrrrr

Google schijnt binnenkort met Drive te komen, en volgens mij is dat iets wat jij zou kunnen gebruiken. Waarschijnlijk zijn de eerste xx GB gratis, maar uitbreiding zou vrij goedkoop zijn:
20 GB - $5/yr
80 GB - $20/yr
200 GB - $50/yr
400 GB - $100/yr
1 TB - $256/yr
2 TB - $512/yr
4 TB - $1024/yr
8 TB - $2048/yr
16 TB - $4096/yr
http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?answer=39567

• anvar
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
Hier gelukkige gebruiker van http://onlinestoragesolution.com/, zeker de rsync ondersteuning is must voor grote backups

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 16:03
Ik heb goede ervaring (ruim 1 jaar) met euserv.de (Backup-/Onlinefestplatten)

Ze hebben beveiligde ftp, rsync en webdav.

Je kunt een gratis 2 GB account aanvragen om te proberen. Ze hebben verschillende pakketten, zelf heb ik 50 Gb voor 2,95 per maand. 500 GB is 9,95 per maand (eenmalig 1,99 voor set-up)

In de periode dat ik het gebruik is de server gecrashed, maar alles is netjes weer teruggezet binnen redelijke tijd met daarna extra voorzorgsmaatregelen om het niet weer te laten gebeuren.

Verbindigssnelheid is voor mij voldoende.

Groot voordeel vind ik dat mijn data in de EU wordt opgeslagen.

Nadeel kan zijn dat de site in het Duits is, je kun wel gewoon in het engels met ze mailen. Reactie op e-mail was de keren dat ik ze nodig had goed, meestal binnen één dag.

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 09:54
ik zoek ook iets om mijn data aan foto en hd video bestanden online te kunnen opslaan. Om ze via een internetverbinding waar dan ook te kunnen bekijken en voor veilige opslag.
een ander oplossing is een nas, maar dan zou ik er evt 2 moeten aanschaffen om toch alles veilig te stellen en denk dat ik dan per saldo veel duurder uit ben. iemand tips? ik ben zelf bij clouddrive uitgekomen is dat een goeie oplossing? de ruimte aan opslag lijkt daar onbeperkt te zijn en ik heb toch wel redelijk wat nodig denk ongev 2 tb
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee