Toon posts:

Playbook Review; Kort door de bocht?

Pagina: 1
Acties:

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 00:20
Geachte Redactie,

Ik vroeg mij af of de review niet wat kort door de bocht is?

Bijvoorbeeld:
"Verder dan surfen, muziek beluisteren en video's bekijken komen we eigenlijk niet."

De Playbook heeft inderdaad native geen agenda (hoewel die voor 0,99 cent te koop is in de appstore).
Houdt de functionaliteit van een tablet op bij gebrek aan agenda en native e-mail client?
De Playbook heeft een GPS-ontvanger en kan dus bijvoorbeeld navigeren (iets wat de wifi Ipad ontbeert), daarnaast zijn Word, Excel, powerpoint en Adobe reader standaard voor geïnstalleerd.
Je kunt dus bijvoorbeeld als je in de trein zit en je je Playbook met je smartphone getethered hebt (dus niet je blackberry smartphone maar bijvoorbijld je android phone). Je werk uit de cloud halen (of gewoon op je Playbook zetten) en er mee aan het werk gaan.

Toegegeven vergeleken bij het aantal apps voor de Ipad valt de Playbook in het niet, maar om nou te zeggen dat de Playbook functionaliteit
Daarnaast zijn er in appworld toch ook wel leuke applicaties neem bijvoorbeeld scrapbook, of scroodle.

Ook mis ik een beetje de review van de full-HD video camera.

Ik moet eerlijk zeggen ik heb een Playbook vind m erg fijn dus kan zijn dat mijn kijk op de zaak daardoor een beetje vertekend is, ik vraag me af hoe de Redactie dit ziet.

P.S.
De reden dat de aan uitknop zo klein is waarschijnlijk omdat deze ook als "toetsenblokkering" standby-knop dienst doet als de toets gemakkelijk ingedrukt kan worden bestaat er de kans dat je bijvoorbeeld in een vergadering zit en je playbook ineens Need for Speed begint te spelen en dat wil natuurlijk niemand ;) .

Mvg,
Rubén89

[Voor 22% gewijzigd door Rubén89 op 01-06-2011 19:12]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:59
Er zit dan wel een GPS-ontvanger in de PlayBook, maar je kan er op dit moment niet mee navigeren. Er zijn geen navigatie-apps te vinden, en daar komt nog bovenop dat de ontvangst van de GPS barslecht is. Het is me pas twee keer gebeurd dat hij me wist te vinden, meestal blijft hij gewoon op "Initializing" staan. De keer dat hij me wel wist te vinden gaf hij een snelheid van (bijna) niks aan terwijl ik met 100 over de snelweg reed.
Dat zijn natuurlijk software-problemen, maar op dit moment is de WiFi-locatiedienst van Apple stukken beter dan wat de GPS van de Playbook te bieden heeft.

Wat betreft de camera; wat doet die er toe? Hij kan inderdaad 1080p opnemen, maar of je daar nou blij mee wordt... Wat mij betreft kan je net zo goed in 480p opnemen, er zit zoveel ruis in dat je het verschil nauwelijks merkt. Ik denk dat ze goed ingaan op de fotokwaliteit, en dat geeft ook wel een indicatie voor de videokwaliteit. Verder denk ik dat de camera door veel gebruikers zo weinig zal worden gebruikt dat het ook niet echt nodig is er nog dieper op in te gaan.

Van de aan/uit-knop heb ik niet echt last; de aan-gesture voldoet, alhoewel ik vaak niet op de scherm-timeout wil wachten en toch de knop ga gebruiken om hem uit te zetten (en dat is inderdaad lastig). Maar het mag inderdaad gezegd worden dat die knoppen op de bovenkant alles behalve perfect zijn, bij mij klikt een van de volumeknoppen goed, maar de ander klikt helemaal niet en moet ook hard worden ingedrukt om een reactie te krijgen. Wat betreft toetsenblokkering: de iPod heeft een veel grotere knop en die heb ik nog nooit per ongeluk ingedrukt.

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 00:20
Ik kan anders gewoon Bing maps gebruiken mét GPS.

Ik heb trouwens een 720p filmje gezien genomen met de Playbook die zo goed als perfect was:
YouTube: ‪BlackBerry PlayBook 1080p Video Capture Sample‬‏

en als je volumeknoppen niet goed zijn moet je ermee terug gaan, dat hoort niet.

[Voor 12% gewijzigd door Rubén89 op 02-06-2011 13:18]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee