Anoniem: 359150

Topicstarter
Hallo medeforummers,

Ik zit met het volgende f*cking irritante probleem:

Als ik op mijn PS3 aan het spelen ben valt tegenwoordig vaak het beeld een aantal seconden weg, dan komt het beeld weer terug en zie ik welke aansluiting die weergeeft + de resolutie.

Je kan je voorstellen dat als je in een dikke actiegame of racespel zit je dit dus absoluut niet kan gebruiken, ik wordt er gewoon aggressief van.

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen ???

TV: Samsung UE 55 C6000
Receiver: Onkyo TX-SR308
Console: Playstation 3 slim

Alles is aangesloten middels HDMI-kabels.

Verder nog een:
AC Ryan Playon HD mini (streamer)
Samsung DCB H380R (HD ontvanger TV)

Maar ik geloof niet dat dit van toepassing is / kan zijn op het wegvallen van het beeld tijdens het spelen met een PS3

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Andere HDMI kabel?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, na een aantal seconden viel het beeld weg, en plots was het er weer... Alleen dan aangesloten op een blu-ray speler.

[Voor 39% gewijzigd door rscheper op 01-06-2011 18:43]

Topicstarter
Had eerst een basic kabeltje van € 10,-, heb er later 1 gehaald van € 35,- van een bekend merk zou het aan de kabel kunnen liggen dan ?

Ik had het zojuist met TV kijken ook, weg beeld en 3 seconden later had ik weer beeld....

Gek wordt je er van.....

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11-2021
Anoniem: 359150 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:33:
Ik had het zojuist met TV kijken ook, weg beeld en 3 seconden later had ik weer beeld....
Dan ligt het dus niet aan de kabels en aan de PS3, maar aan de tv?
Hoop het iig niet voor je.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 23:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Is je ps3 rechtstreeks aangesloten op je tv of via de receiver (weet ff niet of die hdmi-passthru heeft).

MOgelijk veroorzaakt iets problemen met de hdcp-handshake.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Topicstarter
Alles loopt via de Onkyo receiver middels HDMI-kabels en de receiver is dan als enige aangesloten op de tv.

Is dit nu wat ze een "handshake" probleem noemen ?

En anders gesteld, heeft iemand een idee wat ik hier aan zou kunnen doen, zou dit een instelling kunnen zijn in de receiver ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Michael Knight schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:57:
Mogelijk veroorzaakt iets problemen met de hdcp-handshake.
Zeer grote kans. De PS3 in combinatie met een Onkyo uit de TX-SRxx8 serie geeft nogal eens problemen. Al hoor je het meest dat de TX-SR508 de problemen geeft, maar de andere modellen zijn niet geheel probleemvrij.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken mensen, is er verder ook iets aan te doen door mijzelf in deze ?
Zou ik de receiver op moeten sturen naar Onkyo o.i.d. ?

Echt frustrerend, heb je voor een paar duizend € aan apparatuur hangen en staan en dan werkt het halfbakken....

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer eens een andere HDMI kabel tussen Onkyo en TV. Of heb je dat al geprobeert?

Mocht dat niet helpen, sluit je PS3 rechstreeks aan op je TV en kijk of het probleem er nog steeds is. Zo niet, dan ligt het aan de Onkyo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Update 03-06-2011

Ik weet nu zeker dat het aan de Onkyo ligt, zat gisteravond een film te kijken via mijn Playon HD mini en ook hier viel het beeld weg voor een aantal seconden, kwam het terug en werd linksboven in het beeld van mijn tv de resolutie weergegeven.

Dus zo'n beetje alle apparaten die aangesloten zijn via de Onkyo receiver hebben last van hetzelfde probleem.

Kan ik hier zelf iets aan doen d.m.v. een firmware upgrade o.i.d. ?

Ik vrees dat als ik contact opneem met Onkyo, zij je van het kastje naar de muur sturen en het probleem zullen ontkennen.....

Wie kan mij aangeven wat ik het beste kan doen in deze ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

maak alle HDMI verbindingen los: reset flatscreen: 6 a 10 seconden exit indrukken op afstandsbediening.
kijk of er een reset procedure is voor de onkyo en voer deze uit.
schakel toestellen uit
verbind flatscreen met onkyo en schakel beide in, kontroleer werking, schakel beide uit.
verbind een nieuw toestel en schakel dan toestellen aan, kontroleer werking, schakel ze dan uit.
doe dit tot alle apparaten aangesloten zijn.
blijft het probleem bestaan: welke HDMI kabellengtes gebruik je? probeer de weg zo kort mogelijk te houden voor elke kombinatie. verbreek HDMI verbinding voor de langste kombinatie: en zie of dit het probleem oplost.
Zijn alle kabels minimum HDMI 1.3? Schakel upscalen uit op Onkyo. Zijn alle toestellen HDCP of niet: zijn er geen voorkeur aansluitingen waar je bij voorkeur toestel aansluit? ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Sinds ik mijn 508 verplaatst heb heb ik hier ook problemen mee i.c.m. met mijn mediaspeler, beeld viel steeds random weg enzo (kabels zijn prima, getest). Maar als ik dan achterop de onkyo de beetje aan de HDMI out kabel zat kreeg ik weer beeld, lijkt er bij mij dus op dat de HDMI out port beetje " brak " of " gevoelig " is, hoe je het maar noemen wilt..
Misschien kun je dus ook eens proberen om beetje te spelen met je kabel + uitgang.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Topicstarter
Denk dat ik hem maar op ga / of moet sturen, ben er klaar mee.....

Weet iemand hoe lang men fabrieksgarantie heeft op receivers van Onkyo ?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb spontaan hetzelfde probleem, maar dan met m'n Yamaha RX-V467 en Panasonic TV.
Na een tijdje spelen valt soms het beeld en geluid ineens weg en komt dan weer terug. Soms blijft het beeld wat langer weg, soms gebeurd het een aantal keren achter elkaar.

Ik had voorheen m'n PS3 rechtstreeks aangesloten op m'n TV via HDMI.
Nu heb ik die HDMI kabel (1.3a, 20 euro, MM) gebruikt om de receiver op de TV aan te sluiten.
PS3 is aangesloten met een Action HDMI kabel (1.4 nog geen 3 euro) en deze heb ik al vervangen met een ander exemplaar. (Ook van de Action, heb er meerdere)

Settobox voor KPN IPTV is ook met een HDMI kabel van de Action aangesloten op de receiver, maar daar heb ik het probleem niet mee. Zelfde geld voor m'n PC die is aangesloten met een 5 meter HDMI kabel van HQ. (1.3a, 15 euro)

Ik ga denk maar een andere HDMI kabel proberen tussen PS3 en receiver, mocht dat niet helpen sluit ik de PS3 maar eens rechtstreeks op m'n TV aansluit om te kijken of het probleem er dan ook is.

Zou het liggen aan de PS3? (Phat 80GB, laaste firmware, 3.65)

EDIT:

Andere HDMI kabel gehaald, (Zelfde als tussen receiver en TV, 1.3a vivanco 19 euro MM) tot nu toe nog geen problemen gehad.

[Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-06-2011 11:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee