Ik wil een 4-bay nas aanschaffen die in staat is om NFS te bieden om mijn mediaplayer A100 te voeden, via mobile apps voor iphone en ipad foto en video aan te bieden (mag via dlna), en kan downloaden. Het via NFS benaderen en of streamen moet voor meerdere gebruikers tegelijk toegangelijk zijn. Daarnaast zou ik in de toekomst mijn foto's via web willen ontsluiten.
Ik heb inmiddels alle fora inmiddels afgelezen, maar kom er niet goed uit. De keuze voor Qnap of Synology heb ik gemaakt op basis van de uitgebreide firmware/software en mobile apps.
Als storage denk ik aan 4 * 2 TB Samsung (met fix) in Raid 5.
ik kom tot de volgende modellen van Qnap/Synology
QNAP 419P+
SYNOLOGY DS410
QNAP 439 PRO II +
SYNOLOGY DS411+II
Het verschil tussen eerste en tweede set is processor (atom) en memory. Prijsverschil is gemiddeld 130 tussen de eerste en tweede set.
Wie heeft er ervaring met 1 van deze modelen en het door meerdere gebruikers benaderen van de NAS voor het bekijken van films (via NFS en DLNA) en voor het beschikbaar stellen van foto's?
Ik heb inmiddels alle fora inmiddels afgelezen, maar kom er niet goed uit. De keuze voor Qnap of Synology heb ik gemaakt op basis van de uitgebreide firmware/software en mobile apps.
Als storage denk ik aan 4 * 2 TB Samsung (met fix) in Raid 5.
ik kom tot de volgende modellen van Qnap/Synology
QNAP 419P+
SYNOLOGY DS410
QNAP 439 PRO II +
SYNOLOGY DS411+II
Het verschil tussen eerste en tweede set is processor (atom) en memory. Prijsverschil is gemiddeld 130 tussen de eerste en tweede set.
Wie heeft er ervaring met 1 van deze modelen en het door meerdere gebruikers benaderen van de NAS voor het bekijken van films (via NFS en DLNA) en voor het beschikbaar stellen van foto's?