Toon posts:

4 Bay Qnap of Synology ???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:24
Ik wil een 4-bay nas aanschaffen die in staat is om NFS te bieden om mijn mediaplayer A100 te voeden, via mobile apps voor iphone en ipad foto en video aan te bieden (mag via dlna), en kan downloaden. Het via NFS benaderen en of streamen moet voor meerdere gebruikers tegelijk toegangelijk zijn. Daarnaast zou ik in de toekomst mijn foto's via web willen ontsluiten.

Ik heb inmiddels alle fora inmiddels afgelezen, maar kom er niet goed uit. De keuze voor Qnap of Synology heb ik gemaakt op basis van de uitgebreide firmware/software en mobile apps.

Als storage denk ik aan 4 * 2 TB Samsung (met fix) in Raid 5.

ik kom tot de volgende modellen van Qnap/Synology
QNAP 419P+
SYNOLOGY DS410

QNAP 439 PRO II +
SYNOLOGY DS411+II

Het verschil tussen eerste en tweede set is processor (atom) en memory. Prijsverschil is gemiddeld 130 tussen de eerste en tweede set.

Wie heeft er ervaring met 1 van deze modelen en het door meerdere gebruikers benaderen van de NAS voor het bekijken van films (via NFS en DLNA) en voor het beschikbaar stellen van foto's?

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 23:46
Dat komt verdacht veel met mijn shortlist overeen. Bij mij is de keuze op qnap gekomen, vooral omdat ik die net iets professioneler vind overkomen. Veel functionaliteit die jij wenst zit er standaard in. Ook het qpkg systeem van functies toevoegen staat mij wel aan. Zie de http://www.qnap.com/QPKG.asp voor een overzicht.

De samsung disk firmware kan je herkennen aan de datum: na januari 2011 zouden ze allemaal af-fabriek de laatste firmware hebben.

Maar waar ik je wel voor wil waarschuwen, en dat is voor beide nassen, is het gebruik van raid-5. Dat biedt wel de beste combinatie van zekerheid en diskruimte maar vreet ook de meeste performance weg. Bij iedere schrijf actie moet namelijk de hash berekend worden en daar zit in beide systemen geen hardware-acceleration in en moet de cpu het dus allemaal zelf uitrekenen. Dat geldt voor zover ik weet voor elkenas voor consumenten (soho) gebruik. Het bepaald ook de write-performance.

Zelf heb ik 2 disks in mirror voor backup doeleinden (en dergelijke) en 2 disks in stripe voor media-server, streaming en zo

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:24
en welke heb je dan van QNAP gekozen?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mtv1 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:54:
en welke heb je dan van QNAP gekozen?
Ik ben ook benieuwd! Vandaag is de Synology in de aanbieding op 1dayfly namelijk. Maar mijn voorkeur ging eigenlijk een beetje richting QNAP..

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee