Toon posts:

Botnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 374311

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd tijdens CoD6 plotseling een gigantisch hoge ping (700-999) en zegt UDmeter pro dat ik met de maximale snelheid (100kb/s) upload. Taakbeheer zegt dat ie niks upload of download. Alle torrents staan uit, virusscanner is niet aan het updaten en verder staan alle applicaties die mogelijk kunnen uploaden uit.
Ben ik deel van een botnetwerk en zo ja, wat kan ik er aan doen?
Help?

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:08
heb hier ook erg last van de laatste paar dagen. toevallig ook bij kpn?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:01
virusscanner aan het werk gezet? malware bytes gedraaid? bekeken wat er op dat moment voor data over het netwerk gaat?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
Anoniem: 374311 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:45:
zegt UDmeter pro dat ik met de maximale snelheid (100kb/s) upload. Taakbeheer zegt dat ie niks upload of download.
Ik weet niet hoe welke windows versie je hebt (misschien is XP minder precies)
maar 100kb/s upload van een 1Gb verbinding is natuurlijk ook minder dan 0,1% load..
wat misschien gewoon naar 0% wordt afgerond.. ;)

Maar idd als je denk dat je een virus hebt scan dan even met MalwareBytes en/of gewoon je virusscanner?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Unflux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2019

Unflux

mv crisis > /dev/null

Naast de MBAM scan kun je ook je autoruns/autostart lijst bekijken d.m.v. HijackThis. AutoRuns van bots zijn hier eenvoudig uit te halen ;)

"But we are hackers and hackers have black terminals with green font colors!" - John Nunemaker

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je via UDmeter niet achterhalen welke programma's data verbruiken en waar die data heen gaat?
Anders eens het volgende programma proberen:
http://www.softpedia.com/.../IP-Traffic-Monitor.shtml

[Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 01-06-2011 18:12]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Installeer even de trial van NetLimiter.

Die kan per applicatie en zelfs per thread laten zien van welk of naar welk ip adres er gedown of upload word.

weer helemaal terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kijk eens gewoon met netstat -pano waarmee je verbonden bent, loop de adressen manueel na en kijk of je iets verdachts tegenkomt. daarna kan je gaan kijken of je per process de bandwith kan meten. Voor zover ik weet kan de windows performance monitor dit ook.

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 13:22
Wireshark installeren om te zien wat voor verkeer je aan het versturen bent en naar waar kan ook helpen.

Onlangs nieuwe games geïnstalleerd die met een P2P distribution systeem werken? Vaak gaan deze je ook gebruiken als node waardoor je dus meer gaat uploaden.
Of een nieuwe AV-scanner die cloud technologie gebruikt en bezig is een goodware list aan te leggen door in de achtergrond alles te scannen en alles wat ie niet kent door te sturen naar centrale servers is ook een mogelijkheid zou ik denken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee