Toon posts:

Sony Bravia KDL-32EX500 1080p probleem

Pagina: 1
Acties:

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Hallo daar,

Ik heb vandaag een Sony Bravia KDL-32EX500 gekocht, deze LCD televisie heeft een resolutie van 1920x1080. Nu wil ik mijn laptop er op aansluiten (Sony Vaio VGN-FW51JF) deze laptop heeft ook een resolutie van 1920x1080.

Nu heb ik al wat zitten stoeien maar het lukt mij niet om het beeld op de Bravia op de juiste resolutie te krijgen, of het is te groot of te klein.

Ik heb de resolutie ingesteld op 1920x1080 maar dan is lang niet het heel beeld gevuld

Op de foto is het beeld te klein (ingesteld op 1920x1080) er zit een heel kader omheen
http://img850.imageshack.us/img850/4589/20110601img5259.jpg

En op deze foto staat hij ook op 1920x1080 maar dan heb ik hem in de ''wide'' stand gezet
http://img13.imageshack.us/img13/7770/20110601img5263.jpg`

De wide stand moet het volgende doen
Het 4:3 beeld wordt horizontaal uitgerekt zodat dit het 16:9 scherm vult
Echter op de tweede foto wordt het beeld zo uitgerekt dat er links en rechts een hoop mist en ook blijven er nog zwarte balken onder en boven zichtbaar

In het televisiemenu kan ik ook niks vinden over 16:9 verhouding instellingen.

Zit de fout in de computerinstellingen of in de beeldinstelling van de TV zelf?

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt :)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Check even de overscan. Grote boosdoener en een pain in the butt. Gelukkig wel heel eenvoudig op te lossen. Is volgens mij nog een remnant van de good old days met projectie TV's en beeldbuizen.

[Voor 50% gewijzigd door Póg mo Thóin op 01-06-2011 16:45]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Richard!
Ik heb even rond zitten kijken maar ik kom er niet echt achter hoe ik de overscan op deze televisie kan aanpassen. Is dat per merk allemaal hetzelfde of verschillende die overscan instellingen per merk veel?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40

Releases

Ja maar!

Even zoeken naar de overscan functie in je videokaart drivers.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Indien ATI kunnen de instellingen wat verstopt zitten, hoewel deze screenshots al wat ouder zijn is het principe dacht ik nog hetzelfde.

• Richard!
Super het is gelukt, werkte precies zoals in de tut beschreven stond.

Nogmaals bedankt :) !

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Op mijn Sony tv moet ik "beeldbereik" op "hoge resolutie" zetten bij de instellingen, wil ik 1080p content volledig weergegeven krijgen. Zoniet vergroot de tv het beeld, en vallen de buitenste randjes buiten het scherm.

• Richard!
Het volgende wat ik nogal storend vind.. Telkens als ik de pc opnieuw opstart of opnieuw aansluit op de TV moet ik het beeldscherm weer groter maken dmv de methode van Nielson, ook als ik een spelletje ga spelen moet ik hem dan weer goed instellen, is het niet mogelijk om deze instellingen op te slaan oid?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Dat is wel raar, die instelling blijft bij mij gewoon behouden, zelfs na verwijderen van CCC. Kijk anders eens of er een driver update beschikbaar is.

• Richard!
Oke ik zou zou eens kijken.

Tot slot nog een vraag. Ik was net TDU2 aan spelen, aangezien mijn laptop de game niet op 1080p aan kan speel ik hem op 720p maar dan krijg ik dus balken van ongeveer 4/5 centimeter aan elke zijde, is het ook mogelijk als ik de game op 720p speel heb te scalen zodat ik volledig beeld heb?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee