Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VPN toegang beperken tot specifieke poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrijf waar ik werk maakt gebruik van een lokale small business server 2003 en een extern gehoste windows server 2008 r2. Nu is er een applicatie (Document Management Systeem) geïnstalleerd op de externe server, waarvan ik de gebruikersaccounts wil gelijktrekken met de Active Directory op de lokale server. Om de Active Directory uit te lezen, heb ik een VPN verbinding tot stand gebracht tussen de twee servers en dat werkt prima.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de VPN verbinding toegang te beperken tot de benodigde poort voor het uitlezen van de Active Directory (port 389). Ik heb een aparte gebruikersaccount aangemaakt voor de VPN verbinding en ik heb gevonden dat ik op de server RAS regels kan instellen voor die gebruikersaccount. Ik ben daar ook iets van filters tegengekomen waar ik portnummers kan opgeven, maar dat kreeg ik niet werkend. Zie screenshot.

Is het überhaupt mogelijk wat ik wil en zo ja, hoe kan ik dit realiseren? Of is deze veiligheidsmaatregel overbodig?

Bij voorbaat dank.

Marco

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
ja, dat is mogelijk.

Tenminste afhankelijk van welke apparatuur de VPN verbinding verzorgd. Ik stel dit soort dingen wel eens in met Cisco ASA's en daar kun je prima aangeven welke poorten voor een L2L-vpn beschikbaar zijn. Desgewenst zou je ook met de software firewall van Windows nog iets kunnen tweaken, maar kan me voorstellen dat je het liever op de VPN gateway doet.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

is via de firewall geen optie?

ik zelf doe LDAPS en dan de firewall laat alleen mijn server in DC toe. LDAPS is SSL dus de verbinding is zo en zo geëncrypt

Verwijderd

Ja, elke VPN applicance heeft wel de mogelijkheid om ACL in te stellen. anders stel je dit ergens op de 1e router in.

permit tcp/389 <source:vpn-subnet> <dest:any>
deny ip any any

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik ga eens de mogelijkheden bekijken zowel in de hardware als in de firewall.