Toon posts:

[probleem] Raid1 degraded?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 11:04
Hey,

Sinds enkele dagen geeft mijn intel rapid storage technology een foutmelding.

Ik heb 2x een pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Hij zegt dat de raid0 niet accessible is. Maar ik kan nog steeds bij bestanden op mn raid0 partities. Raid 1 zou degraded zijn. Ik kan klikken op reset to normal dan gaan alle vinkjes weer op groen en begint hij aan het rebuilden van raid 1. Dat duurt een paar uur. Vervolgens is het weer 2 dagen goed en gebeurd hetzelfde weer.

Heb al mn spul al wel gebackupt naar een externe schijf just to be sure.

Iemand een oplossing?

Grtz

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Grappig dat je dit zegt, ik heb eenzelfde probleem met dezelfde schijven. Alleen een software matige raid1 op een Gigabyte GA-870-USB3 met Phenom X4 955BE en W7 Prof incl. SP1 64bit.

Na een reboot of uitstaan van de pc, krijg ik de melding dat mijn raid degraded is, of zoals staat aangegeven bij schijfbeheer "redundatie is mislukt", ook mis ik soms na een herstart een schijf omdat deze volgens Windows niet fysiek gedetecteerd is. Ik dacht in eerste instantie dat het aan het moederbord ligt, maar had ook mijn twijfels over de schijven, omdat het 2 identieke zijn. Zou eigenlijk niets uit moeten maken, maar schijnbaar vinden ze elkaar toch niet zo aardig. (ik kwam pas op een software raid uit, toen bleek dat ik hardwarematig totaal niet geconfigureerd kreeg, bij een reboot bleef de pc hangen in het bios - post proces detectie v.d. schijven).

discogs

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Een paar jaar terug (2008) werkte Samsung schijven ook niet lekker samen met Intel's RAID controller en kreeg je dus ook deze vreemde problemen. Destijds heeft Samsung een 'emergency firmware update' uitgebracht om deze problemen op te lossen. Daarna werkte het wel goed, maar was voor mij nog steeds te onbetrouwbaar.

Zelf zou ik eerst kijken of er een firmware update is voor de schijven, mocht deze er niet zijn, dan raad ik je aan om niet meer met deze schijven in RAID-configuratie te draaien of te gaan kijken voor een ander merk schijf.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Firmware upgrade en daarna een diskcheck op de hardeschijf? Wat geeft SMART status?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Heb even zitten zoeken er is iig een verband tussen deze schijven en de SB850 chipset van AMD en de Intel P67/H67 chipset. Dus ik ga de firmware maar eens updaten.

discogs

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee