[probleem] Raid1 degraded?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:12
Hey,

Sinds enkele dagen geeft mijn intel rapid storage technology een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ok08zs.png
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/20r8gte.png

Ik heb 2x een pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Hij zegt dat de raid0 niet accessible is. Maar ik kan nog steeds bij bestanden op mn raid0 partities. Raid 1 zou degraded zijn. Ik kan klikken op reset to normal dan gaan alle vinkjes weer op groen en begint hij aan het rebuilden van raid 1. Dat duurt een paar uur. Vervolgens is het weer 2 dagen goed en gebeurd hetzelfde weer.

Heb al mn spul al wel gebackupt naar een externe schijf just to be sure.

Iemand een oplossing?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:32
Grappig dat je dit zegt, ik heb eenzelfde probleem met dezelfde schijven. Alleen een software matige raid1 op een Gigabyte GA-870-USB3 met Phenom X4 955BE en W7 Prof incl. SP1 64bit.

Na een reboot of uitstaan van de pc, krijg ik de melding dat mijn raid degraded is, of zoals staat aangegeven bij schijfbeheer "redundatie is mislukt", ook mis ik soms na een herstart een schijf omdat deze volgens Windows niet fysiek gedetecteerd is. Ik dacht in eerste instantie dat het aan het moederbord ligt, maar had ook mijn twijfels over de schijven, omdat het 2 identieke zijn. Zou eigenlijk niets uit moeten maken, maar schijnbaar vinden ze elkaar toch niet zo aardig. (ik kwam pas op een software raid uit, toen bleek dat ik hardwarematig totaal niet geconfigureerd kreeg, bij een reboot bleef de pc hangen in het bios - post proces detectie v.d. schijven).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:16
Een paar jaar terug (2008) werkte Samsung schijven ook niet lekker samen met Intel's RAID controller en kreeg je dus ook deze vreemde problemen. Destijds heeft Samsung een 'emergency firmware update' uitgebracht om deze problemen op te lossen. Daarna werkte het wel goed, maar was voor mij nog steeds te onbetrouwbaar.

Zelf zou ik eerst kijken of er een firmware update is voor de schijven, mocht deze er niet zijn, dan raad ik je aan om niet meer met deze schijven in RAID-configuratie te draaien of te gaan kijken voor een ander merk schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Firmware upgrade en daarna een diskcheck op de hardeschijf? Wat geeft SMART status?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:32
Heb even zitten zoeken er is iig een verband tussen deze schijven en de SB850 chipset van AMD en de Intel P67/H67 chipset. Dus ik ga de firmware maar eens updaten.

discogs