Toon posts:

Vraag budget stereo set

Pagina: 1
Acties:

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24
Hallo,

al enige tijd volg ik met veel plezier hier het audio en hifi forum, nu toch ook echt mijn eerste vraag.
Gezien een wat krap budget op het moment met wat creativiteit toch een shortlistje gemaakt.

Versterker
- Advance Acoustic MAP-101
- Cambridge Audio Azur 340A-SE

Luidsprekers
- Mordaunt-Short Mezzo 1
- Wharfedale Diamond 10.1
- Monitor Audio Bronze Bx1
- Mordaunt-Short Avant 904i

Had eigenlijk eerst mijn zinnen gezet op de CA met de Wharfedale luidsprekers (de CA met MS schijnt nogal erg in het hoog te zitten), echter toen kwam die AA voorbij die meer op het laag zit, maar volgens mij af en toe detail schijnt te missen. Maar wat ik zo denk zou dit wel een mooie combi met de MS's zou zijn.

Het mooiste zou natuurlijk zijn om eens op het gemak te gaan luisteren, maar dat zit er dus niet in..
Heeft er iemand ervaring met de AA Map-101? Kan er niet al teveel over vinden qua reviews e.d.

Overige meningen zijn ook welkom! Alvast bedankt!

Budget totaal zit zo op 300-400 euro, alle hierin genoemde combi's vallen daarin aangezien het of uitloop modellen zijn of plank modellen :-)

[Voor 6% gewijzigd door ExiZTeNcE op 01-06-2011 11:46]

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2021
Met die wharfedale's kan je niet echt misdoen. Zeker met dit budget zou ik ook weinig twijfelen, de verschillen zijn erg klein

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59

Mrs Redhair

TruckingGirl

Kringloop kijken?
Staat vaak nog best leuk spul tussen, al kan het lastig zijn het prijsstickertje van 25 euro er af te peuteren.

Dat is wat ik zou doen als ik 300 a 400 euro te besteden had.

Instagram:Ambitielozemeisjes

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Versterkers doen niet zo veel met het geluid, het geluid wordt vrijwel volledig door de luidsprekers bepaald. Ik zou op marktplaats voor €50 - 100 een versterker kopen en dan nog tweedehands luidsprekers erbij zoeken.

Bedenk ook alvast of je nog gaat upgraden in de toekomst, als je dat doet zou ik een mooie versterker kopen waarmee je een tijdje vooruit kan (zoals die in de startpost).

[Voor 56% gewijzigd door TBTL op 02-06-2011 12:24]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

TBTL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:10:
Versterkers doen niet zo veel met het geluid, het geluid wordt vrijwel volledig door de luidsprekers bepaald. Ik op marktplaats voor €50 - 100 een versterker kopen en dan nog tweedehands luidsprekers erbij zoeken.
Dit is erg kort door de bocht hoor, een versterker bepaald ook een groot deel van het geluid! Ieder toestel heeft zijn eigen karakter en het is gewoon een kwestie van proberen welke het beste bij jouw smaak en luidsprekers past.

Daarnaast speelt het vermogen ook nog een rol, ik kan zo een aantal heel goeie versterkers noemen waar ik in mijn situatie niks mee kan omdat ze gewoon de power niet hebben om mijn luidsprekers onder controle te houden.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Anoniem: 365612

Niet genoeg vermogen hebben is een ander verhaal. Een versterker hoort gewoon te versterken, geen effecten toe te voegen. Dat is vervorming.

Al mijn versterkers klinken hetzelfde op makkelijk aan te sturen speakers. Als de speakers wat minder gevoelig zijn of een impedantiedip vertonen, kun je bij hogere volumes in de problemen komen.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:53
het verschil tussen goed functionerende versterkers heb ik eigenlijk ook amper gehoord, mits ze ongeveer in hetzelfde budget zitten. Speakers schelen veel meer. Ik zou zelf voor de wharfedale 10.1's gaan en ergens een versterker vandaan halen (kringloop/marktplaats/zolder) of anders gewoon ook 2e hands speakers zoeken, 9.1's klinken niet echt minder dan 10.1's en kun je met wat geluk voor weinig (<100 voor een paar zgan speakers moet wel lukken) vinden.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
TBTL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:10:
Versterkers doen niet zo veel met het geluid, het geluid wordt vrijwel volledig door de luidsprekers bepaald. Ik zou op marktplaats voor €50 - 100 een versterker kopen en dan nog tweedehands luidsprekers erbij zoeken.
Mits dezelfde techniek, redelijk dezelfde specs en redelijk dezelfde prijsklasse (verschillen worden steeds kleiner). Mijn PM-16 veegde echt de vloer aan met mijn CA540A, de bass was ineens strak en onder controle. Zal wel een kwestie zijn geweest van te weinig vermogen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-06-2011 12:41]

Anoniem: 328247

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Mits dezelfde techniek, redelijk dezelfde specs en redelijk dezelfde prijsklasse (verschillen worden steeds kleiner). Mijn PM-16 veegde echt de vloer aan met mijn CA540A, de bass was ineens strak en onder controle. Zal wel een kwestie zijn geweest van te weinig vermogen.
Wat je er niet bij vermeld is, met welke boxen. De oorzaak kan ook zijn dat je moeilijk aanstuurbare boxen hebt. De TS noemt een aantal makkelijk aanstuurbare boxen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 02-06-2011 13:40]

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 328247 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:40:
[...]

Wat je er niet bij vermeld is, met welke boxen. De oorzaak kan ook zijn dat je moeilijk aanstuurbare boxen hebt. De TS noemt een aantal makkelijk aanstuurbare boxen.
Quad 12L....lijkt mij nou niet de meest lastige ;)

Anoniem: 328247

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:17:
[...]

Quad 12L....lijkt mij nou niet de meest lastige ;)
Daar heb je wel gelijk in. Zo'n PM 16 kan wel veel vermogen leveren. En dan kan het ineens veel strakker klinken. Zoiets heb ik ook wel eens gemerkt bij een zwaardere versterker. Meer controle, ook bij makkelijke speakers.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 02-06-2011 14:35]

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24
Beetje late reactie, aankoop heeft wat vertraging opgelopen, mijn excuses!

Bedankt voor alle reacties in ieder geval, heb me wat verder verdiept en wat rond geluisterd en het budget wat gerekt :P. Ga van de week een Nad C326bee icm een setje Dali Zensor 1's bestellen!

Bedankt!

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:58
Na, jaren niks gekocht te hebben, kom ik allemaal nieuwe namen tegen zegt me niks.
Dan is google de enige weg waar hebben ze het over. Plaatjes. en tekst.
Zag ergens een nad C325bee staan met notitie slecht, kwaliteit, keuze was mijn vraag en ook deze opgezocht.
Nad C326bee
met redelijk score. Is er voor dat geld dan geen beter te vinden.

Wat verschilt een 325 326 met elkaar dat de score zo erg verschillen.?

Anoniem: 185410

De relevantie is bijzonder laag, maar beter hier verder dan in een nieuw topic.

De 325 is een model van 4 jaar oud meen ik. De 326 is wat jonger. De opbouw is naar verwachting anders, aangezien de 325 volgens de NAD website was gebaseerd op een 320. (uit 2000)

Afhankelijk van je luidsprekerklank kun je ook kijken naar een Marantz PM6003, zal ook iets van 300 euro kosten. Of een PM5004.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee