• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:25
Hallo,

Ik heb een vraag over tv-kaarten voor mijn ziggo abbonoment. Momenteel hebben wij nog analoge TV, ik had altijd gedacht dat er extra betaald moest worden voor digitale TV. Maar je hoeft dus alleen zo'n apparaatje met CI+ (of TV met CI+) te hebben. We hebben wel een HDTV maar geen met CI+ en dus ook nog niet zo'n HD ontvanger en dus nog niet digitale TV. Maar we willen dus nu zo'n samsung ding kopen, maar ik dacht waarom dan niet gelijk een htpc met CI+? Dan hebben we gelijk meer functies, kunnen we wat torrentz direct afspelen enzo. Maar hoe zit dat nu precies? Wat voor TV-kaart moet ik in die HTPC doen? En past dat bijvoorbeeld in de HTPC van deze BestBuyguide:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2011

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

CI+ kaarten voor in je HTPC bestaan (nog) niet omdat CI+ vereist dat het signaal vanaf de kabel naar je tv versleuteld blijft. En dat zou betekenen dat je HTPC het signaal niet kan lezen en dus ook niet opslaan om bijvoorbeeld programma's op te nemen om ze later te bekijken. Ik heb zelf Ziggo met een HTPC (al een paar jaar) en dat werkt prima, maar wel met CI en niet CI+. Ik heb echter geen HD maar dat schijnt geen issue te zijn, ook niet met CI (je hebt dus geen CI+ nodig om HD signaal te kunnen bekijken).

[Voor 15% gewijzigd door Killraven op 01-06-2011 11:35. Reden: HD opmerking bijgeplaats]

Pointless

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb t hier opgevangen door gebruik te maken van een softcam en een USB smartcard reader..

waardoor ik geen last heb van het CI+ verhaal :)

HTPC: generiek AMD based bakje met Mediaportal en FloppyDTV tuner ( zonder iets in zn CI :P )
op mn WRT610N (met DD-WRT) draait Cccam en daar zit een usb smartcard reader bij aan...

HTPC leest via t netwerk de smartcard uit dmv MDAPI en Hadu.dll ( cccam client.. ) en voila! :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 20:46
De AnySee ontvanger maken ook gebruik van een softcam. Hierdoor ben je geen losse Alphacrypt CAM nodig en zou je, mits de drivers up-to-date blijven, ook in de toekomst geen problemen hoeven te verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:15
Ik gebruik onder linux (werkt ook goed onder windows) een Terratec kaartje (mantis drivers) en een Smargo cardreader.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee