Toon posts:

Nieuwe Luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Beste mede Tweakers/geluidsliefhebbers,

Momenteel ben ik in het bezig van een Onkyo SR606 versterker i.c.m. met een set Harman Kardon luidsprekers type HKTS11

Nu ben ik op zoek naar nieuwe luidsprekers, dit omdat ik de HKTS11 met films erg goed vind klinken maar met muziek toch zeker wat mis.

Nu heb ik ook het topic van de Jamo S608 gevolgd en dit lijken mij erg mooie speakers welken nog goed te betalen zijn. Ik zou dat voor de S608 HCS3 Zwart gaan.
Nu lees ik echter in het show je home cinema set topic ook veel over goede boekenplank speakers (eventueel met mooie stands).

Mijn vraag is: wat zijn voor het budget van de S608 HCS3 (+/- EUR 600,-) interessante alternatieven.
zowel zuilen als boekenplank speakers.
Ik zal ze gaan gebruiken voor zowel films als muziek in een ruimte van +/-30 m² (cinema hoek)

Alvast bedankt voor de hulp.

Fly or Die

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een setje Jamo S506HCS3 te kunnen halen.

Dan houdt je 200 euro in je zak.

Ik heb een stereosetup van de S506 en voor mij klinken ze voorlopig goed genoeg, ik ben er tevreden mee in elk geval.

Dus als je gaat luisteren dan zou ik die optie ook zeker even luisteren. Ze zullen hendig wat minder klinken dan de S608's, maar misschien ook al ruimschoots goed genoeg voor jou. Dat kun je alleen zelf bepalen :)

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De 608 is 7.1 toch? Kun je dan niet gewoon twee nette boekenplankers/vloerstaanders er bij halen en als front gebruiken? Heb je een mooie 7.1 set voor de films en 2.0/2.1 bij muziek. Dat is in ieder geval wat ik zou doen. Het is zoals je zegt gewoon goed genoeg voor films, dus dan is er weinig reden om het allemaal te vervangen.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
vosss schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:17:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een setje Jamo S506HCS3 te kunnen halen.

Dan houdt je 200 euro in je zak.

Ik heb een stereosetup van de S506 en voor mij klinken ze voorlopig goed genoeg, ik ben er tevreden mee in elk geval.

Dus als je gaat luisteren dan zou ik die optie ook zeker even luisteren. Ze zullen hendig wat minder klinken dan de S608's, maar misschien ook al ruimschoots goed genoeg voor jou. Dat kun je alleen zelf bepalen :)
Als ik Jamo's ga halen zal het toch de S608 HCS3 worden, mijn budget laat het toe en ik wil niet over een half jaar weer upgrade.
de S608 is gewoon een erg goede serie volgens mij, ik ben alleen benieuwd wat er in die prijs nog meer te krijgen is en of ik voor dat geld niet betere boekenplank speakers kan halen.
toch bedankt

Fly or Die

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Póg mo Thóin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:36:
De 608 is 7.1 toch? Kun je dan niet gewoon twee nette boekenplankers/vloerstaanders er bij halen en als front gebruiken? Heb je een mooie 7.1 set voor de films en 2.0/2.1 bij muziek. Dat is in ieder geval wat ik zou doen. Het is zoals je zegt gewoon goed genoeg voor films, dus dan is er weinig reden om het allemaal te vervangen.
De versterker is inderdaat 7.1, echter heb ik sowieso geen ruimte voor 7.1 en heb ik daar eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.
Ik wil mijn gehele speakerset daarom upgrade, dus de HKTS11 eruit en nieuwe speakers erin.

Fly or Die

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Fjeze schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:58:
Mijn vraag is: wat zijn voor het budget van de S608 HCS3 (+/- EUR 600,-) interessante alternatieven.
zowel zuilen als boekenplank speakers.
Ik zou sowieso wel kijken naar speakers welke relatief makkelijk aan zijn te sturen. Dus geen rare impedantiedippen en een hoog rendement. De Onkyo TX-SR606 is namelijk uit de serie van slechtste Onkyo's ooit. Uit metingen blijkt dat de TX-SR606 slechts 30 - 35 Watt per kanaal overhoudt in een 5.1 set-up. Moet op zich genoeg zijn voor bepaalde speakers, maar echt veel headroom houdt je niet over.

Maar zo'n S608 (set) is op zich een prima speaker en heeft ook niet extreem veel vermogen nodig door de mooie impedantie en hoge gevoeligheid.

[Voor 10% gewijzigd door FeaR op 01-06-2011 13:45]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik denk zelf dat je voor de kostprijs van de S608's weinig beters vind. Zowel op punt van afwerking als op het geluid eruit komt. Ik zie wel dat je een 5.0set gekozen hebt, maar met de subwoofer in elke 608 zal je meer laag overhouden dan met het setje dat je nu hebt!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:36:
[...]

Ik zou sowieso wel kijken naar speakers welke relatief makkelijk aan zijn te sturen. Dus geen rare impedantiedippen en een hoog rendement. De Onkyo TX-SR606 is namelijk uit de serie van slechtste Onkyo's ooit. Uit metingen blijkt dat de TX-SR606 slechts 30 - 35 Watt per kanaal overhoudt in een 5.1 set-up. Moet op zich genoeg zijn voor bepaalde speakers, maar echt veel headroom houdt je niet over.

Maar zo'n S608 (set) is op zich een prima speaker en heeft ook niet extreem veel vermogen nodig door de mooie impedantie en hoge gevoeligheid.
Ja de versterker staat ook op de lijst om vervangen te worden, maar eerst de speakers....
Daarna een fijne versterker erbij zoeken
Maar bedankt voor je input!

Fly or Die

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee