Toon posts:

[Wireless Keyboard] Cijfers ingeven dmv Caps Lock gaat niet

Pagina: 1
Acties:

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:59
Na een halfuur puzzelen hoe ik [ en ] kon typen om mijn topictitel te kunnen schrijven :P ben ik nu eindelijk op weg. Je raad het al: ik ben een beginner met de Mac.

Maar alsof het met al die toetsenbordcombinaties nog niet moeilijk genoeg is stuit ik op volgende ergernis:
De Caps Lock werkt enkel voor de letters, niet voor de cijfers of andere tekens.
Ik bezit het Belgische toetsenbord, en moet dus de shift inhouden als ik cijfers wil ingeven. Doordat de Caps Lock enkel met de letters werkt kan ik dus niet even Caps Lock aanzetten om even vlot cijfers in te kunnen geven, iets wat in Windows wél gaat. Ik weet niet of dit typisch is voor Macs of dit ergens aan/uit te zetten valt, maar het ergert me wel enorm wanneer ik continu nummers moet ingeven want dan ben ik nog verplicht de shift in te houden!

Maar wacht, de echte bug komt nu pas: In Bootcamp, waar ik me nog behelp met Windows werkt het wel MAAR niet helemaal... De Caps Lock werkt voor iedere knop op het keyboard, maar NIET voor # (@), 1 (&) en 2 (é).

Dus als ik Caps Lock aan heb staan en begin met de 2e rij van het toetsenbord te typen krijg ik op mijn scherm: @&é34567890°_ in plaats van #1234567890°_

Dus concreet: Caps Lock in OSX voor iedere knop activeren en de #, 1, 2 caps-lock-bug in Windows.
Wie kan mij hier mee helpen?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:13
Voor zover mij bekend kent Azerty geen "caps lock" maar een "shift lock". Let even op dit verschil en kijk of je daar een instelling voor kunt vinden.

• Terrestraeon
oh ik dacht dat caps lock en shift lock hetzelfde was :)

Maar in OSX staat bij de toetsenbord-vookeuren niets wat me verder kan helpen,
en in Windows bestaat er geen selectieve shift lock.

EDIT: deel 1 van het probleem is opgelost!!
Ik bezit dus een azerty toetsenbord, en als men bij 'taal & tekst' bij 'invoerbronnen' kiest voor 'Frans - numeriek' dan blijft de layout hetzelfde maar dan werkt de caps lock wél voor cijfers. Met andere woorden de caps lock is nu een shift lock geworden. Dat is dus al opgelost! Dus aan de Belgen of Nederlanders onder ons die azerty verkiezen: Frans - numeriek instellen dus!

Maar nu nog die échte bug in Windows: Shift lock dat werkt, maar niet voor de # (@), 1 (&) en 2 (é) knoppen.

[Voor 60% gewijzigd door Terrestraeon op 02-06-2011 00:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 13:08
De truuk van Frans-Numeriek kende ik.
Veel beter zou zijn om je CD-bay eruit te kunnen slopen en een uitschuifbaar numpad te voor schijn te kunnen halen.

en toen zag ik dit:
http://wherenow.org/post/...pro-dvd-drive-with-an-ssd

..

Voor je ander probleem heb ik geen oplossing

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terrestraeon
Handig! :p
Maarja niet aan mij besteed.
En jammer van die Windows-bug, heb er zelf ook nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee